Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Det anbefales å kutte i fordelene for elbil

Startet av Roy Aasen, tirsdag 14. mai 2019, klokken 08:30

« forrige - neste »

filtvet

Skal også nevnes at jeg har hatt 2 nye Citroen Berlingo og ingen av de hadde noen som helst problemer før 140.000 km. Da røyk en coil. Og Citroen er ikke verdens beste biler :)

Tesla 3 har vært på servicecenter 4 ganger på under 1 år allerede. Kommer til å beholde den noen år da jeg ikke orker å kaste bort mer penger på bil men jeg ville heller investert i fond eller eiendom om jeg skulle gjort det i dag.

Biler synker alltid i pris, eiendom stort sett andre veien.

Syklist

#106
Respekt for de investeringene i ENØK, bno. :-)

Og ja, bil er ikke noen god investering, med mindre man investerer i et framtidig samlerobjekt på rett tid. (Som en Porsche 911 fra 1970-tallet) Inflasjon og flipping har kanskje gjort elbil fordelaktig, men de vil nok bli som andre biler etterhvert, og miste verdi med en gang de er på veien.

For meg har både Tesla og Citroen C5 vært problemfrie biler. (BX'en for 30 år siden hadde problemer med rusk i forgasseren.) Men en kan alltid være uheldig.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA