Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feilkoder i telematikkdataarkivet?

Startet av Diesel.Skater, lørdag 08. oktober 2022, klokken 21:43

« forrige - neste »

Diesel.Skater

Lastet ned arkivet på siden til bilen min hos BMW Group, ikke så mye interessant der men noen feilkoder er det. Noen som vet/har en liste/verktøy for å lese disse feilkoder? Feillogg'en begynner slik:   86,801A55;6,CAA

(Ville gjerne visst hvorfor cruise controllen feiler av og til, hva er det kameraet kicker på? Innbiller meg den er redd for bruer og ikke tilpasser farten etter lastebiler med rød firkantet reflekslistverk. Nevner det på hver service og får til svar at alt er i orden.)


Egil S

#1
Sitat fra: Diesel.Skater på lørdag 08. oktober 2022, klokken 21:43
Lastet ned arkivet på siden til bilen min hos BMW Group, ikke så mye interessant der men noen feilkoder er det. Noen som vet/har en liste/verktøy for å lese disse feilkoder? Feillogg'en begynner slik:   86,801A55;6,CAA

(Ville gjerne visst hvorfor cruise controllen feiler av og til, hva er det kameraet kicker på? Innbiller meg den er redd for bruer og ikke tilpasser farten etter lastebiler med rød firkantet reflekslistverk. Nevner det på hver service og får til svar at alt er i orden.)

Jeg har sjekket feilkoder her.
https://bmwfault.codes

801A55 FZD: deactivation due to overtemperature Roof function center
801A55 DWA: The alarm has been activated Roof function center
801A55 Anti-theft alarm system: Alarm signal - details in alarm memory Roof function center

Dette kommer opp på den feilkoden, det er til forskjellige moduler, men ser ut som det er noe med soltaket ditt og alarmen.

Edit: Jeg tok diagnose på min bil også, fikk opp samme kode og jeg har ikke soltak, så det kan være den bare ligger der for å si at alarmen har blitt utløst, min har f.eks gått når jeg har tatt ferge. Så mest sannsynlig er det bare logget når alarmen gikk sist og ikke noe å bry seg om.

Når det gjelder adaptive cruise så liker ikke denne lav sol rett forfra, da kobler den ofte ut for meg, samme har jeg opplevd under regn, så det virker som den slår seg av når den får "siktproblemder".
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Diesel.Skater

Sitat fra: Egil S på søndag 09. oktober 2022, klokken 15:51
Jeg har sjekket feilkoder her.
https://bmwfault.codes

Tusen takk! Skal titte, ligger en hel haug med koder, kan nok være gamle siden jeg ikke har noen feilkoder ellers for tiden.

vh Franklin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA