Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Henger igjen grå hinne etter vindusviskeren

Startet av OlaM, torsdag 15. september 2022, klokken 07:23

« forrige - neste »

OlaM

Har stort sett en veldig fin frontrute, har funnet ut at Jif skurekrem er en billig og veldig bra løsning på det meste av trafikkfilm, insektrester og annet gørr. Men akkurat i feltet der høyre viskerblad snur så blir det en liten hinne som henger igjen. Det går fort over og er ikke plagsomt, men hva er det og kan det fjernes?

Trodde først det var noe olje eller fett som hang igjen, har prøvd rødsprit bl.a., men det gjorde ingen forskjell. Kan det være vinterens sandpartikler som har slipt den ru, og så henger det igjen litt vann eller noe når den visker? Da er det vel i så fall glass polish som må til?  ???
'21 3LR

Hallgrim86

Kan det være hurtigvoks fra et vaskeanlegg? Legger du ofte voks fra vaskestasjoner eller bruker mye hurtigvoks ellers?

OlaM

Sitat fra: Hallgrim86 på torsdag 15. september 2022, klokken 07:40
Kan det være hurtigvoks fra et vaskeanlegg? Legger du ofte voks fra vaskestasjoner eller bruker mye hurtigvoks ellers?

Ja det kan hende. Godt innspill! Jeg har aldri vært i børstevask, men bruker sprayvoks som kan havne litt på avveie. Og så var jeg en gang i en LaserWash børsteløs og når du nevner det så husker jeg det ble hinne etter det. Kanskje kombinasjonen av litt ruhet der viskeren snur og voks fra børsteløs vask er svaret.

Da burde vel kanskje rødsprit og skurekrem tatt det, men kanskje jeg bare må jobbe litt hardere med mer skurekrem.
'21 3LR

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

OlaM

'21 3LR

Stjerneglis

Ren klut, varmt vann med en dash eddik oppi har alltid fungert i mine biler og huset siden 90-tallet...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA