Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nybil tidligere registrert

Startet av HKopland, torsdag 15. september 2022, klokken 17:30

« forrige - neste »

HKopland

Jeg venter på en M3P og har fått dato for utlevering på tirsdag neste uke, bilen er tidligere registrert på en navngitt person 11.9 også på Tesla Norway nå. Er det noen som har erfaring med slike biler fra tidligere? Medfører det noen problemer ved salg/garanti senere?

Lucifer-

Sikkert bare en som har takket nei til utlevering. Er nok ingen fare. Du kan jo se etter om den har godt urovekkende langt (mer enn 100km ish) eller om den har bruksmerker innvending/utvendig.

geear

Jeg hadde bedt Tesla forklare hvorfor den har vært reg. på noen andre. Skal du selge den vil det jo se ut som den har hatt tre eiere allerede.

førategangtesla

Hadde det vært meg så ville jeg hatt en forklaring på hvorfor den har vært registrert tidligere. Personlig så skal jeg ha en bil som er førstegangsregistrert på meg, punktum.

Det trenger selvfølgelig ikke å være en annen grunn enn at kjøper av bilen har kansellert i siste liten, men så kan det selvfølgelig også være at kjøper ikke har godtatt bilen pga feil.

HKopland

Tok kontakt med tidligere eier, som fortalte at hen kansellerte i siste liten.
Kan jo ta det opp med Tesla og spørre om de kan legge ved en forklaring på det.
Litt kjipt å ikke stå som første eier, men heldigvis står ikke eierhistorikken fra SVV  på skjermen hver gang man starter bilen  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA