Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeporten er åpen etter parkering i parkeringskjeller

Startet av skiboks, onsdag 14. september 2022, klokken 12:35

« forrige - neste »

skiboks

Har oppdaget at ladeporten på min tms 2016 mod har stått fyisk åpen på to ulike dager etter at den har vært parker i noen timer i samme parkeringskjeller (samme parkeringssted begge ganger). 50m unna der jeg parkerer er det mulighet for lading av elbiler. Lurer på om signaler om å åpne ladeport fra andre elbiler, feks andre tesla, kan åpne min ladeport? Eller kan det være noen som åpner den for morro skyld? Er snakk om parkeringskjeller under et kjøpesenter. Ladeporten åpner seg aldri av seg selv ellers. Har noen vært borti noe lignende og kan forklare hva som skjer?

petersv

Ja, alle portene går opp i en radie rundt der noen bruker knappen.

@roger

Det forutsetter vel at bilen er ulåst, eller at nøkkel er innen rekkevidde.
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

overlay


Muffinman

Hadde en sånn tredjeparts ladeportåpner på knippet i hine hårde dager, før man kunne åpne med fob`en. Kom borti den hos et av de få Tesla servicesentrene hvor det stod noen titalls biler klare til utlevering. Artig lyd om ikke annet  :D

geear

Lar seg vel ikke åpne eller avslutte lading uten nøkkel i nærheten nå lenger? Skjer jo ikke på en SuC for eksempel...

Muffinman

Avsluttet ikke om lading var pågående tidligere heller, bare åpnet ladeporten.

Erik Ola Ulvestad

Det har jo blitt en pubertetsport å åpne Tesla ladeluker med feks ein Flipper Zero , https://youtu.be/VCkvIpAe_do

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA