Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer å bestille, men lurer på et par ting

Startet av tepe2, fredag 30. desember 2022, klokken 12:44

« forrige - neste »

tepe2

Hva velger konsensus her inne, Ultrapakken eller kun standard Maxpakke? Jeg har egentlig ikke lyst å bruke 22.000 på Ultra. Men vil gjerne ha sidekollisjonsputer bak. Kan ikke fatte at ikke sidekollisjonputer bak er standard. Resten av Ultrapakken har vel ikke så mye for seg? Area View, hva skal det egentlig være godt for? Og adaptivt understell ser jeg på som overflødig pga god bakkeklaring. Tror ikke det har nevneverdig mye å si for kjøreegenskaper om man kan justere en centimeter ekstra eller ei.

Liker orange fargen. Men hvordan er den å holde ren? Jeg liker ikke å vaske bilen ofte :D Vurderer grå også. Men kontrastene med orange og sort er nok finere.

Noen tips til en som vurerer å bestille bilen idag? Noe som kan være greit å ta med/eller vite om?

tepe2

Lurer også på hvordan ledbar fungerer med automatisk nedblendbare lys. Forhandler kan montere Lazer 18W for et pristillegg. Men denne har ikke varmetråder. I kaldt vinterklima, vil det ikke bli problemer?

Og hva med leveringstid? Får beskjed om at bilen kommer i mai, kanskje før, dersom jeg bestiller nå. Coupeutgaven. Sier at det hittil ikke har vært forsinkelser for de som har bestillt Coupeutgaven, tvertimot.

i3/RSiV

#2
Jeg venter på en Coupe bestilt 9.juni, og opplever mindre forsinkelser. 3-4 uker i produksjon og ble også stående på fabrikken noen uker etter dette. Bilen ble heller ikke med tidsnok til å bli levert i 2022, så noen forsinkelser kan nok oppstå for Coupe også. Jeg har bestilt Ultra for å få adaptivt understell. Prøvekjørte en Enyaq Suv sportline,  og synes den var altfor stiv. Har også adaptivt understell på min Superb Sportline i dag, og bruker det faktisk mye mer enn jeg trodde jeg skulle gjøre.
Vurderte som deg en oransje, endte opp på Graphite gray, synes kontrastene der også er fine. Svarte felger på sommer og vinter.

tepe2

Takk for tilbakemelding. Jeg bestilte nettopp orange. Med absolutt alt utstyr, kun med unntak av bagasjeromspakken. Grå er også fin, og kanskje lettere å holde ren. Jeg har fortsatt muligheten til å endre farge. Men etter å ha sett orange på Youtube, så tror jeg at jeg går for den.

e.e.n

#4
Hadde opprinnelig valgt Max men endret til Ultra i hovedsak pga Area view (trang garasje) og DCC, det andre er bonus. Var i samme situasjon mtp å gidde å bruke 22k på Ultra, men de to tingene utgjorde viktig forskjell for meg.

Egil S

Jeg kjøpte en med alt 9 juni og fikk den nå i desember, etter 3 uker på bilpleie hentet jeg den i dag.
Jeg gikk for ultra, 21", tilhengerfeste, bagasjeromspakke, skvettlapper og gardin til takvinduet.

Bestilte først en blå, men endret til rød etter jeg så en rød sportline i sommer.

Area view var ganske greit når jeg rygget inn i garasjen, greit å ha kamera framme også, DCC var er must for meg.

Gikk for 19" vinterhjul, det ble VELDIG behagelig, neste så jeg angrer litt på at jeg ikke gikk for 20". Blir nok en helt annen bil med 21" til våren.

Jeg brukte mye penger på PPF og coating på min bil, renhold blir derfor en lek, kan nesten la den stå ute i regnet så blir den ren.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA