Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Acceleration Boost LR- Har noen her kjøpt?

Startet av Panda4u, mandag 12. september 2022, klokken 08:01

« forrige - neste »

Panda4u

Hei,
Vurderer sterkt å svi av en slant på dette, sett masse YouTube videoer, og flertallet sier jo at det er markant forskjell. Både når det gjelder 0-100 og ellers.

Er det noen her som har kjøpt dette og kan dele erfaringer?

Klykken

Vurderte det før sommeren da jeg opplever Y som merkbart slappere enn S-en som jeg kom fra. Men fiket til meg selv og ba meg skjerpe meg for å slippe diskusjoner med fruen. :P

Har du lyst har du lov! Kjør på om du mener det er vesentlig for opplevelsen med bilen. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ronnynilsen

Jeg har kjøpt det. Bilen (LR) er sprek nok som den er, så egentlig ikke nødvendig, men det er en merkbar forskjell. Så har du råd så er det en merkbar forskjell i akselerasjonen som gir litt ekstra gøy og slitasje på dekkene.  ;)
Tesla model Y LR 2022

Panda4u

Sitat fra: andy99 på mandag 12. september 2022, klokken 10:07
Er det ikke bare å prøve? Det er vel 48 timer angrerett på denne pakken også, som det er på f.eks EAP?
Å? Trodde ikke det var noen angrerett her. Og i tilfelle, må jeg kontakte Tesla for å benytte meg av angretten?

Panda4u

Sitat fra: ronnynilsen på mandag 12. september 2022, klokken 09:34
Jeg har kjøpt det. Bilen (LR) er sprek nok som den er, så egentlig ikke nødvendig, men det er en merkbar forskjell. Så har du råd så er det en merkbar forskjell i akselerasjonen som gir litt ekstra gøy og slitasje på dekkene.  ;)
fa*** altså :P Blir nok kjøp etter jobb i dag.

geear

Jeg hadde tenkt å kjøpe det, men så dukket det opp såpass mange andre oppgraderinger/endringer fra min 2021 at jeg heller gikk for en ny P (nyttelast, ny MCU mm.). LR er sprek, men kicket i bunn mangler virkelig. Den hadde lavere 0-100 enn X75, men jeg opplevde det som at X75 hadde merkbart hardere pådrag i det øyeblikket man tråkka ned pedalen. Ser ut som boost bedrer dette, selv om det ikke er like hardt røsk som i P.

Det du må være klar over er at du blir fort vant til effekten, så gleden er nok relativt kortvarig. Har du lyst på boost, så tipper jeg at det går noen uker med boost, så har du lyst på P... og når du får P så ha du lyst på en S Plaid. Jeg har maks pådrag flere ganger daglig, og selv om det fortsatt er moro så kunne det vært mer...

Angående angrerett:

https://www.tesla.com/support/upgrades

Are upgrade purchases refundable?
Yes. For upgrades purchased from the Tesla app, you can request a refund from the Tesla app within 48 hours of purchase. All refund conditions are available in your Tesla app.

Haggish

Sitat fra: geear på mandag 12. september 2022, klokken 12:37

Angående angrerett:

https://www.tesla.com/support/upgrades

Are upgrade purchases refundable?
Yes. For upgrades purchased from the Tesla app, you can request a refund from the Tesla app within 48 hours of purchase. All refund conditions are available in your Tesla app.

Dette er vel Tesla sin angrerett, har vi ikke 14 dagers angrerett i Norge på fjernsalg?
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

geear

Jo, om ikke produktet er "made to order", men det er nok litt mer komplisert å benytte 14-dagersretten enn 48-timers, som Tesla har world wide. For min egen psykiske helse ville jeg prøvd å bestemme meg i løpet av de 48 timene.

glx-rider

Kjøpte på min LR - hadde i 48 timer før jeg angret og tok det vekk for å se om jeg savnet. Tok ikke en dag før jeg kjøpte igjen 🤩

Panda4u

Da har jeg kjøpt 😂 testet 0-100 ved siden av naboen sin P. Det var ikke mye forskjell lenger nå gitt. Jeg hadde baklysene til P'n akkurat forran panseret på venstre side, forrige gang var det plass til nesten 2 biler mellom oss når jeg traff 100 sist. Selvfølgelig ikke en test som gir noe fasit i forskjell på disse. Men gud det er forskjell på min LR nå iaf 😅

geear

Gratulerer! Hiv på noen lette 18" så er du enda nærmere. P lider av tunge 21".

petersv

Trikset med å kjøre i chill noen dager, og så skru det av, er billigere  :laugh: og billigere :police:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA