Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utsette levering

Startet av mellosty, søndag 11. september 2022, klokken 22:18

« forrige - neste »

mellosty

Hei,
Jeg bestilte Model 3 i går og da stod det estimert levering april - juni 2023. Det passet veldig bra siden jeg skal være i utlandet frem til da.

Nå står det plutselig november - januar i år. Ønsker ikke at bilen skal stå ute i vinteren mens jeg er borte...

Noen som vet om det er mulig å utsette leveransen?

Contango

Min forståelse akkurat nå er nei. Synes det er helt fjernt at de setter så sen leveranse - sannsynligvis for å prøve å få kjøpere til å velge større felger. Da har bilen kortere leveringstid.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

mellosty

Beklager. Ble litt utydelig. Leveransen ble flyttet til nå i november. Litt rart, men jeg vil ha den seinere :D

Contango

Skjønte det. De setter sen leveranse med de billigste felgene men har biler som kommer raskt når du faktisk bestiller. Min forståelse er at du for tiden ikke kan utsette.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

mellosty


Moas

Gikk fint å utsette før. Flere ganger. Noe nytt nå?
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Contango

Sitat fra: Moas på mandag 12. september 2022, klokken 01:27
Gikk fint å utsette før. Flere ganger. Noe nytt nå?
Er litt usikker og er egentlig litt upresis i svaret. Sjekket om jeg kunne låse leveringen til det som var antatt leveringstidspunkt ved bestilling og fikk nei. Men kunne prøve igjen etter jul. Så gikk antatt leveringstidspunkt til det samme som TS, og det å prøve igjen etter jul ble langt mindre relevant. Skjønner ikke helt hva årsskiftet har med dette å gjøre heller. Er verdt for TS å kontakte en selger for å forsøke å utsette og se om svaret blir annerledes.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

tornaldo

Har utsatt bil flere ganger, med forskjellige biler. Det er bare å be om å utsette til neste kvartal, om du får tilbud om bil på et tidspunkt som ikke passer. Da havner du først i køen neste kvartal, og er "garantert" bil.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Regner med du er klar over sjansen for moms på beløpet over 500k om du ikke får bil før pp nyåret, men er kanskje ikke en konfig som bikker 500k dette?

snakkesalig

Sitat fra: mellosty på søndag 11. september 2022, klokken 22:18
Hei,
Jeg bestilte Model 3 i går og da stod det estimert levering april - juni 2023. Det passet veldig bra siden jeg skal være i utlandet frem til da.

Nå står det plutselig november - januar i år.

Heh. Nøyaktig samme opplevelse jeg hadde. Bestilte TM3 i kjipeste konfig i går. EDD april-juni, mot jan-mar om jeg hadde valgt større felger eller annen farge.
I dag var EDD plutselig nov-jan..

Så ja, null poeng i å oppgradere noe bare for å få bil raskere, er nok bare et "dirty trick" fra Tesla sin side.

Nihon

Sitat fra: snakkesalig på mandag 12. september 2022, klokken 22:54
Sitat fra: mellosty på søndag 11. september 2022, klokken 22:18
Hei,
Jeg bestilte Model 3 i går og da stod det estimert levering april - juni 2023. Det passet veldig bra siden jeg skal være i utlandet frem til da.

Nå står det plutselig november - januar i år.

Heh. Nøyaktig samme opplevelse jeg hadde. Bestilte TM3 i kjipeste konfig i går. EDD april-juni, mot jan-mar om jeg hadde valgt større felger eller annen farge.
I dag var EDD plutselig nov-jan..

Så ja, null poeng i å oppgradere noe bare for å få bil raskere, er nok bare et "dirty trick" fra Tesla sin side.

Jeg gikk for en annen farge i forrige måned for å prøve å få den før nyttår og hadde EDD Nov-Jan, men endret seg til Des-Feb.

Nå er det en del rykter ute å går om 2023 modellen at jeg nesten vurderer å utsette levering mer for å prøve å få en 2023 modell.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

mellosty

Sitat fra: Nihon på tirsdag 13. september 2022, klokken 07:58
Sitat fra: snakkesalig på mandag 12. september 2022, klokken 22:54
Sitat fra: mellosty på søndag 11. september 2022, klokken 22:18
Hei,
Jeg bestilte Model 3 i går og da stod det estimert levering april - juni 2023. Det passet veldig bra siden jeg skal være i utlandet frem til da.

Nå står det plutselig november - januar i år.

Heh. Nøyaktig samme opplevelse jeg hadde. Bestilte TM3 i kjipeste konfig i går. EDD april-juni, mot jan-mar om jeg hadde valgt større felger eller annen farge.
I dag var EDD plutselig nov-jan..

Så ja, null poeng i å oppgradere noe bare for å få bil raskere, er nok bare et "dirty trick" fra Tesla sin side.

Jeg gikk for en annen farge i forrige måned for å prøve å få den før nyttår og hadde EDD Nov-Jan, men endret seg til Des-Feb.

Nå er det en del rykter ute å går om 2023 modellen at jeg nesten vurderer å utsette levering mer for å prøve å få en 2023 modell.

Hva slags rykter? Noen kilder?  :o

mellosty

Jeg fikk beskjed fra Tesla folka at jeg kan bare takke nei til levering når jeg får telefon. Da blir jeg satt over til neste kvartal.

Nihon

Sitat fra: mellosty på onsdag 21. september 2022, klokken 19:17
Sitat fra: Nihon på tirsdag 13. september 2022, klokken 07:58
Sitat fra: snakkesalig på mandag 12. september 2022, klokken 22:54
Sitat fra: mellosty på søndag 11. september 2022, klokken 22:18
Hei,
Jeg bestilte Model 3 i går og da stod det estimert levering april - juni 2023. Det passet veldig bra siden jeg skal være i utlandet frem til da.

Nå står det plutselig november - januar i år.

Heh. Nøyaktig samme opplevelse jeg hadde. Bestilte TM3 i kjipeste konfig i går. EDD april-juni, mot jan-mar om jeg hadde valgt større felger eller annen farge.
I dag var EDD plutselig nov-jan..

Så ja, null poeng i å oppgradere noe bare for å få bil raskere, er nok bare et "dirty trick" fra Tesla sin side.

Jeg gikk for en annen farge i forrige måned for å prøve å få den før nyttår og hadde EDD Nov-Jan, men endret seg til Des-Feb.

Nå er det en del rykter ute å går om 2023 modellen at jeg nesten vurderer å utsette levering mer for å prøve å få en 2023 modell.

Hva slags rykter? Noen kilder?  :o

https://www.notateslaapp.com/news/947/is-tesla-adding-a-powered-frunk-to-their-vehicles-app-update-suggests-they-might

https://www.notateslaapp.com/news/936/model-3-and-y-to-lose-steering-wheel-stalks-gain-touch-sensitive-wheel-a-la-model-s
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

snakkesalig

Den siste der er da ingenting å trakte etter..?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA