Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Førerdør vindusheis problematikk

Startet av Sarwar, fredag 16. september 2022, klokken 10:01

« forrige - neste »

Sarwar

EDIT

Endret tråd tittel. Da det ikke lenger er beskrivende for feilen.

Vindusheisen på fører siden funger men beveger kun et par cm om gangen. Når døren åpnes eller lukkes så vil ikke vindusheisen bevege seg slik den normalt har ville ha gjort.

Fant ledningsbrudd som ble loddet sammen men det løste ikke problemet.

Ingeniøren

Ville funnet bruddet, loddet sammen med en krypestrømpe med lim i utenpå. Å bytte lednings nett kan være mye jobb og ikke for gud å hver mann  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sarwar

#2
Ikke dumt. Klarte å finne bruddet i ledningen og lodde sammen. Løste dessverre ikke problemet. Sitter å lurer på hva den ledningen gikk til ta samtlige funksjoner fungere som det skal mtp sentral lås, justering av speil etc.

Mistenker feil med vindusheismotoren.


https://photos.app.goo.gl/JB9ZXiTxkTBDszeE6

Egil S

Jeg hadde en BMW 3-serie hvor vindusheisen sluttet å heise opp den centimeteren når jeg lukket døren.
Etter at deleskifterne hos BMW hadde byttet motor og heismekanisme(!?) viste det seg til slutt at det var feil i styringsenheten.
Så for 14 år siden kostet det meg 11.000kr å få fikset en feil med vindusheis på en da 4 år gammel bil.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA