Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har jeg en Gen 2 eller Gen 1 Tesla Wall Connector?

Startet av Megaoctane, torsdag 08. september 2022, klokken 18:10

« forrige - neste »

Megaoctane

Flyttet inn i ny bolig for 2 år siden. Var allerede installert Tesla Wall Connector. Skal selge den nå fordi jeg har byttet til Easee.
Har jeg en gen 2 eller gen 1?

Motorwatt

Det er en Gen 1 med Musks signatur. Burde selges billigere enn vanlig Gen 1 da den ser ut som om den er ripet opp 😀. Jeg har også en sånn, kjøpt brukt, men den har jeg sprayet i husets farge.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Megaoctane

Ifølge den nettsiden her skal det være gen 2?

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/how-can-i-tell-what-generation-my-wall-connector-is.199771/

The signed units were all Version 2, capable of 80 amps maximum.

The reset button will also tell you. It's on the left on a Gen 2 and on the right on a Gen 1.

And the other obvious difference about gen 1 and 2 is that the original Gen 1 was just smooth on both sides. You had to get your own separate hook hanging on the wall to hang the cable/handle on. With the Gen 2 they introduced that little cutout dock in the body on the right side that you could hang the handle in.

Motorwatt

Aha. Da har vel også jeg V2, og den nyeste heter  V3. Men da hadde du funnet svaret allerede.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Megaoctane

Ja, men det var en amerikansk side og tenkte å sjekke med lokale eksperter for å være sikker.

geear

Vet ikke hvor jeg har det fra, men mener at jeg har hørt at gen 1 aldri ble solgt i Norge/Europa..

turfsurf

Sitat fra: geear på torsdag 08. september 2022, klokken 19:50
Vet ikke hvor jeg har det fra, men mener at jeg har hørt at gen 1 aldri ble solgt i Norge/Europa..
Det stemmer, kun gen 2 og 3 i Norge.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA