Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon

Startet av kberge, onsdag 03. oktober 2012, klokken 16:17

« forrige - neste »

finn_roen

Takker :)
Det er fremdeles mange brikker som skal falle på plass for at jeg blir eier av denne bilen..

bertin


Earlian

#407
Gratulations to bertin and thx for the numbers. So here is the latest update based on the rare numbers from the last months.

IF august 2015 for the release will hold this time, we probably won't see the monthly reservation numbers this close to the ground, for a long time.

Greetings from the south
Earl

bertin

Thank you very much Earl. All the best from Oslo.

Bertin

Djur1

Hvor mange regner en med kommer til Norge? %...

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Real EoN

Det er det vel bare Tesla som vet, men skulle jeg tippe vil jeg anta 50% ?  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Earlian

#411
That would interest others as well.

I searched for the sales numbers for Model S 2014 Total Europe and for Norway but couldn't find till now. Perhaps from that we can conclude a percentage...

Sorry again for using English language (don't understand a single word, just using Norge translator, and don't want to use this backwards, because they still don't work like they should)

pagal

#412
Sitat fra: Earlian på mandag 30. mars 2015, klokken 15:06
That would interest others as well.

I searched for the sales numbers for Model S 2014 Total Europe and for Norway but couldn't find till now. Perhaps from that we can conclude a percentage...

Sorry again for using English language (don't understand a single word, just using Norge translator, and don't want to use this backwards, because they still don't work like they should)

6413 as of Feb.
http://www.gronnbil.no/ladbarebiler/?zr=1&region=0&p=t&lat=65.16500897619129&lng=12.938616699218755&z=4&y=2015&m=1&ct=elbil&ts=y&lang=no_NO&flist=_fl:make_id|9_fl:model_id|0_fl:eier|

Available in English, see upper right corner. Than click statistikk more options care make.
Than move cursor over the graph to get details
Early CHAdeMO adapter Jæren

satheesh.net

Sitat fra: pagal på mandag 30. mars 2015, klokken 15:39
Sitat fra: Earlian på mandag 30. mars 2015, klokken 15:06
That would interest others as well.

I searched for the sales numbers for Model S 2014 Total Europe and for Norway but couldn't find till now. Perhaps from that we can conclude a percentage...

Sorry again for using English language (don't understand a single word, just using Norge translator, and don't want to use this backwards, because they still don't work like they should)

6413 as of Feb.
http://www.gronnbil.no/ladbarebiler/?zr=1&region=0&p=t&lat=65.16500897619129&lng=12.938616699218755&z=4&y=2015&m=1&ct=elbil&ts=y&lang=no_NO&flist=_fl:make_id|9_fl:model_id|0_fl:eier|

Available in English, see upper right corner. Than click statistikk more options care make.
Than move cursor over the graph to get details

Click here -> http://www.gronnbil.no/english/
:)

Earlian

#414
Thx for your help and this great site!

2013 Norway 1991 Europe 3906: 50,97%
2014 Norway 4048 Europe 9493: 42,64%

Based on that 40-50% norwegian MX-reservation seem appropriate.

petersv

Sitat fra: Earlian på tirsdag 31. mars 2015, klokken 07:39
Thx for your help and this great site!

2013 Norway 1991 Europe 3906: 50,97%
2014 Norway 4048 Europe 9493: 42,64%

Based on that 40-50% norwegian MX-reservation seem appropriate.

Probably more, since Norwegians are SUV-crazy, just like the Americans. EU residents, not so much :)

Togge

La inn en reservasjon i dag. Fikk 3628.
Da er det bare å vente å se om en skal fortsette med å bygge, eller ta pengene tilbake.
Hel-elektrisk bilpark.

Barefornas

Jeg reserverte rett etter at de åpnet for reservasjon på nettsiden.
Reserverte en signatur X og fikk reservasjon # 20.
Er lei av å vente nå, men vet ikke om jeg skal hoppe av eller holde ut litt til.
Noen nye rykter om når design studio skal åpne?

satheesh.net

Sitat fra: Barefornas på fredag 15. mai 2015, klokken 17:29
Jeg reserverte rett etter at de åpnet for reservasjon på nettsiden.
Reserverte en signatur X og fikk reservasjon # 20.
Er lei av å vente nå, men vet ikke om jeg skal hoppe av eller holde ut litt til.
Noen nye rykter om når design studio skal åpne?

Steike'! Da er du tidlig ute (og veldig heldig)! Jeg synes absolutt ikke du skal hoppe av. Elon bekreftet at de tok sikte på at Design Studio til TMX skulle lanseres i juli. Så det er ikke lenge til ... ::)

PS! Om du nå bestemmer deg for å hoppe av, så er jeg keen på å ta over Signatur-reservasjonen din! ;D

sigurdi

Sitat fra: Barefornas på fredag 15. mai 2015, klokken 17:29
Jeg reserverte rett etter at de åpnet for reservasjon på nettsiden.
Reserverte en signatur X og fikk reservasjon # 20.
Er lei av å vente nå, men vet ikke om jeg skal hoppe av eller holde ut litt til.
Noen nye rykter om når design studio skal åpne?

Har du ventet siden 2012, klarer du vel å vente noen måneder til. :-)
Blir som å gi opp marathon, når en ser målstreken. ;-)

Så Juli skal design studio åpnes og de første bilene utlevert i Sept.
I Q1 møtet sa også Elon at de kan levere få biler tidliger, men ønsker å levere mer når de først startet utleveringen.

Blir det en World Wide Event denne gangen?
Så er jo bare 2 måneder til konfigurasjon og 4-8 måneder før bilene kommer hit om alt går på skinner, krona styrker seg mot dollar, så bre velstand.
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA