Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon

Startet av kberge, onsdag 03. oktober 2012, klokken 16:17

« forrige - neste »

kberge

Hei. Dere som har reservert en Model X: Hvor lang tid tok det fra dere overførte penger til dere fikk er produksjons nummer? Begynner å ta lang tid, og vurderer en telefon til Tesla, men tenkte å høre med dere først.

K.
Oslo, Peugeot ION

sims

En ukes tid for min del. Du kan også logge inn og se status på Tesla sine hjemmesider.

kberge

Takk. Det hjalp å spørre her skjønner jeg. Nå kom mailen fra Tesla RSN 107. Da er det bare å glede seg i to år. :-)
Oslo, Peugeot ION

kberge

Nei. Sluttpris har de ikke satt ennå. Omtrent som Model S med samme utstyr står det på web siden. Når det er sagt vet vi vel heller ikke hva en Model S koster i Norge :-)
Oslo, Peugeot ION

Wenche

Reservert Tesla Model X i dag  ;) Tok bare 5 dager fra jeg betalte for reservasjon av Model S, til jeg fikk P nr  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

leafster

Jeesus. Kan noen gi meg penger til å reservere et par teslaer?

Gratulerer! Greit misunnelig!

Espen Hugaas Andersen

Jeg har måtte kansellert reservasjonen min.  :-\

Fikk kjøpt en boligtomt for ikke lenge siden, og når jeg nå ser på tallene så er det veldig vanskelig å få plass til et hus til 5 millioner eller noe sånt (hus er dyrt!), og en bil til 600k.

Min gamle CR-V får leve noen år til - det er vel det som også er mest miljøvennlig, å bruke bilen til den slutter å gå. Forhåpentligvis vil huset ikke bli alt for dyrt, og lønnsutvikling og slikt gjøre det mulig å kjøpe en Tesla i 2016-ish.

Men for dere som har reservert Model X er det ihvertfall en god ting å tenke på, dere som har nummer GP15 eller over har rykket en plass lengre frem i køen!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Wenche

Fikk reservasjonsbekreftelse på Tesla model X i dag :) RSN112 ;D Tok bare 3 dager!
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

TimeBandit

Fikk RSN 141. Tok 3 dager fra jeg satt inn penger.
Planlegging av 2 dager med 27 mils motorvegkjøring i 12-14 kuldegrader med Leaf var det som skulle til for å ta steget...

Gleder meg til 2014 !
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

flux

Det spørs om Tesla rekker å levere model X før det er 50k elbiler i Norge og avgiftsfritaket forsvinner. Når det kommer biler som Zoe og andre elbiler med konkurransedyktige EU priser, og samtidig finnes en deadline for avgiftsfritak, er det duket for elbil "ralley" i Norge.

flux

Om salgstallenes årlig eksponensielle utviklingen fortsetter, blir totalt antall biler:

Des 2012- 10k
Des 2013- 20k
Des 2014 - 40k
Des 2015 - 80k

Øyvind.h

#12
Sitat fra: skatvalsbygg på mandag 17. desember 2012, klokken 10:15
Salgstallene har ikke tjangs å fortsette eksponentielt med dagens utvalg av modeller. Elbil forblir en ekstra bybil/pendlerbil i flere år til, for kommende modeller viser ikke tegn til særlig økende rekkevidde til at det kan bli familiens eneste bil.
Helt enig i at eksponentiell vekst ikke vil fortsette, selv om jeg tror vi vil se en jevn økning. Salget falt vel tilbake til rundt 3% for november?

At elbil forblir en ekstra bybil/pendlerbil i flere år er jeg imidlertid helt uenig i. Model S holder selvfølgelig ikke for alle, men det finnes svært mange i Norge som vil få dekket sine behov gjennom Model S.  Langt ut over småkjøring i byen eller daglig pendling.

For min del vil Model S dekke alt fra konas kjøring til jobben (finnes dessverre ikke kollektivmuligheter av OK kvalitet dit hun reiser) til hytteturer sommerstid og vinterstid, besøk av familie etc.
Model S er ikke i nærheten av å være en bybil etter mitt syn, men folk med andre behov ser sikkert saken fra en helt annen vinkel.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Balrog

Apropos reservasjon - er det noen her som vet om de som har trukket sine reservasjoner faktisk har fått depositumet tilbakebetalt? (Jeg har svært dårlig erfaring med å betale depositum, så jeg nøler litt med å trykke "send" i nettbanken)
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Øyvind.h

Mange som har kansellert og fått refundert depositumet.
På et tidspunkt var det snakk om rundt 15% kanselleringer. Såfremt ikke Tesla går konk kan du være trygg på at depositumet blir refundert.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA