Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Må virkelig nøkkelen kastes etter 3,5 år?

Startet av automat, torsdag 01. september 2022, klokken 17:52

« forrige - neste »

automat

Man kan tydeligvis ikke bytte batteri i ekstranøkkelen (som de kaller sportsnøkkel) til Polestar. Og nøkkelen må kastes når batteriet er tomt.

En fullverdig nøkkel koster 5-7000kr

Dette er for dårlig av Polestar

https://www.motor.no/aktuelt/med-polestar-2-far-du-en-nokkel-du-ma-kaste/231320
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

rmi

Fra artikkelen:
SitatVed utviklingen av denne nøkkelen var det ikke mulig å komme utenom et ikke-utskiftbart batteri.

Det vitner jo bare om mangelfull kompetanse ved utvikling.


hELgenen

Sitat fra: rmi på fredag 02. september 2022, klokken 13:01
Fra artikkelen:
SitatVed utviklingen av denne nøkkelen var det ikke mulig å komme utenom et ikke-utskiftbart batteri.

Det vitner jo bare om mangelfull kompetanse ved utvikling.

Hadde vært bedre med 2 vanlige nøkler ja. Men det er fysisk mulig å bytte batteri. Så en youtube video på dette,men kronglete var det.

Nå har vi app også og phone as a key så overlever

rmi

Det jeg mente var at det er mangelfull kompetanse at de ikke klarer å lage en liten og vanntett sak hvor batteriet kan byttes, for det lar seg fint gjøre.

hELgenen

Sitat fra: rmi på fredag 02. september 2022, klokken 16:14
Det jeg mente var at det er mangelfull kompetanse at de ikke klarer å lage en liten og vanntett sak hvor batteriet kan byttes, for det lar seg fint gjøre.

Det har du selvfølgelig helt rett i - dette er dårlig gjennomført av Volvo.
For det er samme løsning Volvo har hatt i mange år.

Her er en video av hva man kan gjøre når den ikke lenger virker..

https://www.youtube.com/watch?v=XwIcjAgi0EU

Det er uansett litt billigere å splitte den opp og dunke inn et nytt batteri og legge en krympeslange rundt.

Mulig det finnes en cover på ebay eller noen kan lage et nytt cover via 3D printing..for det burde jo la seg gjøre.

dundun

Får håpe det går an å slette den ødelagte nøkkelen fra bilen uten å legge til ny - når man skal registrere ny digital key må man vel ha alle nøkler i bilen, og da er man litt screwed om denne er ødelagt?
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

danielk

Dette var skuffende. Vi er to voksne som ønsker bruke bilen om hverandre med hver vår nøkkel. Disse regner jeg med knyttes til hver vår profil som styrer innstillinger for førersete, utv. speil, one-pedal/regen og rattmotstands preferanser osv.

Vi trenger ikke sportsnøkkel og ville mye heller hatt to fullverdige nøkler med 2 fysiske nøkler som kan åpne bilen når det elektroniske og digitale svikter.

"Kommunikasjonsmedarbeider Kristin Fjeld i Polestar forsvarer ordningen med kun én fullverdig nøkkel.
– Vi opplever at kundene våre er fornøyde med de tre alternativene for nøkler som leveres med bilen, sier hun til Motor."


Vil anbefale oss som ikke er fornøyde med å påpeke dette. Kjapp googling bekrefter fornavn.etternavn@polestar.com praksis også hos Polestar.

dundun

Følger det bare med én sånn stor firkanta nøkkel nå? Vi fikk to + sportsfjasegreia, og den gikk rett i en skuff og er ikke sett siden.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

hELgenen

Sitat fra: dundun på tirsdag 06. september 2022, klokken 11:56
Følger det bare med én sånn stor firkanta nøkkel nå? Vi fikk to + sportsfjasegreia, og den gikk rett i en skuff og er ikke sett siden.

Ja - jeg fikk min bil for ca ett år siden og da fulgte det kun med en firkanta ordinær nøkkel og en sportsnøkkel.
Synes de burde levert ut bilen med 2 ordinære nøkler - denne sportsnøkkelen er i praksis bare mikroplast som ødelegger havene. Dvs. folk vil jo knapt bruke den da de vet at batteriet har begrenset levetid og kan ikke byttes om en ikke brekker den opp og lodder på plass et nytt.

Synes bærekraft aspektet ved Polestar 2 ikke er slik det burde være mhp. dette

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA