Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alarmen går i noen sekunder når jeg åpner døren

Startet av RuneW, onsdag 31. august 2022, klokken 20:59

« forrige - neste »

filtvet

Tesla overlater kvalitetskontrollen til kjøperen. Trøst deg med at vi tross alt får biler fra Kina med litt bedre kvalitetskontroll. Uansett kaster jeg bort minst 3 timer hver gang de på fixe noe.

I usa er det ganske mye verre. Unngår softwareoppdateringer om jeg ikke blir tvunget til det. Nye feil hele tiden. Og når skal de fixe intervall på vindusviskeren?

Fun fact: I usa må bilmekanikere holde seg med eget verktøy og de får alltid x antall faste timer for hver jobb. Bruker de lengre tid må de jobbe gratis. Og garantijobber er de dårligst betalte jobbene. Gir ikke mye initiativ for å gjøre en god jobb....

Ingeniøren

Sitat fra: Nihon på torsdag 08. september 2022, klokken 20:39
Sitat fra: RuneW på torsdag 08. september 2022, klokken 13:31
Sitat fra: Nihon på onsdag 07. september 2022, klokken 16:59
Sitat fra: RuneW på tirsdag 06. september 2022, klokken 08:59
Sitat fra: RuneW på torsdag 01. september 2022, klokken 22:15
La inn service jeg også. De måtte vite nøyaktig tidspunkt på når det hadde skjedd for å få feilsøkt, men det husket jeg selvsagt ikke. Og det har selvsagt heller ikke skjedd siden - samme hva jeg har prøvd på  ::)

Fikk provosert fram feilen til slutt og rapportert tidspunkt til Tesla. De sa det samme som over her, at det ville bli fikset i en update så det ikke var noen grunn til å levere bilen på service.

Hadde jeg fått en krone for hver gang jeg har blitt fortalt det så kunne jeg ha kjøpt en S Plaid nå.

Wow... over en million feil? Snakk om mandagsbil. Kondolerer  :laugh:

Føles ihvertfal ut som en million feil iløpet av 3 år med eierskap og alle gangene jeg måtte gå flere ganger til service for å få løst problemene siden de aldri leser hele teksten så jeg må gå tilbake for å få rettet på alt de har hoppet over.

Det hele startet med at modemet var deffekt når jeg fikk den fra fabrik og jeg måtte ha den inne til service 4 ganger før de endelig byttet modemet. Derfra gikk det bare nedover med vannlekasjer, kulelagre som manglet smøring, død front kamera, død lykt, død batteristyringssystem, død 12V batteri, døde viskermotorer, alle hjuloppheng har blit byttet og mer iløpet av bare 2 år.

Har gitt opp å ta den til service nå siden det er så vanskelig å få ting rettet på og det er begrenset hvor mye fri fra jobb jeg kan ta for å kunne kjøre 2 timer frem og tilbake hver gang jeg skal levere eller hente bilen.

Min forrige bil hadde jeg på service 7 ganger iløpet at 4 år (4 årlige servicer, 2 for bytte av rute etter stensprut og 1 for bytte av sensorer i ruta etter første rutebytte)

Du vet du har krav på å få dekket alle dine utlegg ifm reklamasjonssaker ? Litt usikker om statens satser gjelder for reise, men må du ta fri så skal det dekkes, samt direkte ekstra kostnader du får ifm å levere bilen, være uten mm.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34,  §30.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Nihon

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 09. september 2022, klokken 08:15
Sitat fra: Nihon på torsdag 08. september 2022, klokken 20:39
Sitat fra: RuneW på torsdag 08. september 2022, klokken 13:31
Sitat fra: Nihon på onsdag 07. september 2022, klokken 16:59
Hadde jeg fått en krone for hver gang jeg har blitt fortalt det så kunne jeg ha kjøpt en S Plaid nå.

Wow... over en million feil? Snakk om mandagsbil. Kondolerer  :laugh:

Føles ihvertfal ut som en million feil iløpet av 3 år med eierskap og alle gangene jeg måtte gå flere ganger til service for å få løst problemene siden de aldri leser hele teksten så jeg må gå tilbake for å få rettet på alt de har hoppet over.

Det hele startet med at modemet var deffekt når jeg fikk den fra fabrik og jeg måtte ha den inne til service 4 ganger før de endelig byttet modemet. Derfra gikk det bare nedover med vannlekasjer, kulelagre som manglet smøring, død front kamera, død lykt, død batteristyringssystem, død 12V batteri, døde viskermotorer, alle hjuloppheng har blit byttet og mer iløpet av bare 2 år.

Har gitt opp å ta den til service nå siden det er så vanskelig å få ting rettet på og det er begrenset hvor mye fri fra jobb jeg kan ta for å kunne kjøre 2 timer frem og tilbake hver gang jeg skal levere eller hente bilen.

Min forrige bil hadde jeg på service 7 ganger iløpet at 4 år (4 årlige servicer, 2 for bytte av rute etter stensprut og 1 for bytte av sensorer i ruta etter første rutebytte)

Du vet du har krav på å få dekket alle dine utlegg ifm reklamasjonssaker ? Litt usikker om statens satser gjelder for reise, men må du ta fri så skal det dekkes, samt direkte ekstra kostnader du får ifm å levere bilen, være uten mm.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34,  §30.

Tesla er som Apple når det kommer til slike saker. De legger all skyld på brukeren selv om produktet har lavere kvalitet enn det aller meste som selges. Det å prøve å få noe dekket av Tesla er enda mer bortkastet tid, det er bare å se hvor mange som har tatt Tesla til retten for å få ting de har krav på i forhold til norsk lov og selv da så setter Tesla seg på bakbena.

Jeg prøvde å få hevet kjøpet eller få en ny bil innen 7 dager etter at jeg fikk den på grunn av en god del ting som ikke var som det skulle under levering og at de også ikke hadde rettet på feil etter 3. gangs reparasjon av samme feil. Svaret var at jeg kunne heve kjøpet og få pengene tilbake minus depositum som var på 10.000kr på den tiden eller få ny bil, men da betale et nytt depositum på 10.000kr.
Det godtokk jeg ikke fordi feilen lå på Tesla sin side som hadde levert et produkt som ikke virket eller var skrudd sammen riktig (manglet paneler under dashbord og skumgummi dekket luftventilene mot gulvet), men kom ingen vei med det så nå sitter fortsatt med den bilen.

En ting er sikkert og det er at jeg aldri skal ha en bil som er produsert i USA igjen, da kjøper jeg heller noe som er produsert i en bakgård i India.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Ingeniøren

@Nihon
Det var det samme jeg konkluderte med for en del år siden ....😀


2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA