Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen med erfaring med disse dekkene?

Startet av A_Martin, onsdag 31. august 2022, klokken 09:31

« forrige - neste »

A_Martin

Ser etter 18x8 vinterfelg/dekk. Lurer på om noen av disse dekkene som Megahjul tilbyr er gode mhp. støy og kvalitet for øvrig?

Contango

Dette er et vanskelig tema. Mange mener det er hårreisende å kjøpe billige dekk til tunge elbiler, men jeg vel enda har til gode å se noen skylde på de samme dekkene dersom de har hatt et uhell (men det finnes sikkert). Har aldri hørt at det har vært noen konklusjoner om at billige dekk har forårsaket ulykker fra Politi/Vegvesen heller. Blir mye synsing. Profesjonelle dekktestere mener de dyre dekkene er mye bedre men anekdotisk er det mange som mener de testene ikke er representative for sine dekk. Jeg hadde Nereus dekk på en tidligere treer og den satt bedre på is under en bremsetest mot en S på Nokian. Kjørte to vintere uten noen merknader i det hele tatt. Nereus ble kritisert for svake sidevegger (uten at jeg merket noe til det), og Megahjul pushet deretter Frigus dekkene. Har ingen erfaring med de eller de du viser til her. Når det er sagt så er ikke prisforskjellene på Megahjul og noen av de andre som selger uoriginale felger med Conti/Nokian dekk veldig stor for tiden så går for det siste selv denne gang.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

A_Martin

Tusen takk for utfyllende svar. Det du beskriver er helt på linje med mine tanker.
Men nå har jeg fått et tilbud med Conti dekk som er rimeligere enn Megahjul, så da går jeg for det.

petersv

Ja, når "billigdekkene" er dyrere enn testvinnerne så gjenstår det få argumenter for å velge de...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA