Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ekstra sensorer

Startet av SolEL, mandag 29. august 2022, klokken 11:15

« forrige - neste »

SolEL

Har noen fått ekstra sensorer på bilens side foran og bak.  Fikk bil i juni men har ikk dette men ser på YouTube at det finnes nå uff! Er det ekstra utstyr eller standard nå? Vi har vanlig Enyaq 80x Bilen på YouTube var cupe versonen er det bare denne som har dette?

Egil S

Mest sannsynlig snakk om sensorer til auto-parkering og travel assist e.l.

Jeg vil anta det kommer an på utstyrsnivået på din og den andre bilen.

Om du ikke har auto-parkering og travel assist så kan det være derfor du ikke har de sensorene.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

VoltWay

Det stemmer at du må ha parkeringsassistent som tilvalg for å få sensorer på sidene.

Parkeringsassistent dukka opp som en del av parkeringspakken i januar i år. Pakken gikk da 6200 kr opp i pris. I dag ligger parkeringsassistenten som en del av Ultra-pakken.

02jan

Min 80x (Stasjonsvognutgaven), har sensor på siden foran og bak. Bilen ble produser i slutten av feb 2022 og da utstyrt med 3.0 SW.
Har egen knapp hvor det står P Assist. For automatisk parkering i luker og memorert parkering.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Vurderer en elbil

Sitat fra: 02jan på mandag 29. august 2022, klokken 16:52
Min 80x (Stasjonsvognutgaven), har sensor på siden foran og bak. Bilen ble produser i slutten av feb 2022 og da utstyrt med 3.0 SW.
Har egen knapp hvor det står P Assist. For automatisk parkering i luker og memorert parkering.
Men dette var vel ikke noe du bare fikk med, eller?
Du bestilte vel dette gjennom en eller annen pakke? Pakeringsassistentpakke f.eks.?
Fossilbil

oiqbal

Sitat fra: Vurderer en elbil på torsdag 01. september 2022, klokken 17:29
Sitat fra: 02jan på mandag 29. august 2022, klokken 16:52
Min 80x (Stasjonsvognutgaven), har sensor på siden foran og bak. Bilen ble produser i slutten av feb 2022 og da utstyrt med 3.0 SW.
Har egen knapp hvor det står P Assist. For automatisk parkering i luker og memorert parkering.
Men dette var vel ikke noe du bare fikk med, eller?
Du bestilte vel dette gjennom en eller annen pakke? Pakeringsassistentpakke f.eks.?

Ja, dette er en del av Parkeringspakke Pluss og må bestilles i tillegg.
2022 ENYAQ iV80x Sportline

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA