Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

KOR I H*****E VANSKELIG SKAL DET VÆRE Å FÅ TAK I DELER TIL EIN TESLA!!!!

Startet av Rævedilter, fredag 26. august 2022, klokken 10:09

« forrige - neste »

Rævedilter

Etter å ha hatt 4 Toyotaer og aldri venta meir enn 45 min på epost fra delelageret med pris & leveringstid, har F**N meg ikkje Tesla tilgjengelig epostadresse til å bestille deler..servicveadressa er ubetjent nå. Er blitt lovt ei epostadresse til delelagret tilsendt på - akkurat - epost- men den kjem faen meg ikkje.

Telefon - telefon - kø - du settes over - dessverre ingen der som svarer. Og det er jo lett å vise et bilde av delen pr. telefon (ironi)

Etter å holdt i 10 måneder for å få reklamert på ein TWC er tolmodigheten min borte vekk, og så møter ein dette når ein skal ha nokre plastdeksler!
Eg trur nok dei gjer så godt dei kan dei ein får tak i, men det er jo noko riv ruskene galt med systemet. Minner om Apple og deira sabortering av right-to-repair. Det er jo veldig enkelt å bestille service etc. så lenge Tesla skal gjere det, sjølv om servicen der er variabel.

Hadde nett bestemt meg for å behalde bilen, men ein LandCruiser frister igjen nå.

Motorwatt

Tja (26. august 2022)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rævedilter

Ingen overraskelser der nei, og eg har hatt Toyota, Saab, Citroen, Audi og Tesla.
Og dette er uten mi stemme.....

Motorwatt

Så har vi denne:

Dette svarer importørene:
Hyundai: – Vi kan absolutt ikke si oss fornøyd med denne tilbakemeldingen og vil jobbe målrettet for å skape en bedre kundeopplevelse. Vi er i gang med å analysere svarene opp mot våre interne undersøkelser og jobber tett med AutoIndex for å få innsikt i kundesvarene. Dette skal vi så arbeide videre med sammen med forhandlerne for å sikre at alle våre kunder får en god opplevelse, skriver produkt og PR-sjef i Hyundai Motor Norge, Øyvind Knudsen.

Audi: – Ingenting annet enn topplassering er godt nok, og dette er selvsagt tilbakemeldinger vi vil gå grundig gjennom og bruke konstruktivt for å videreutvikle og skape premium kundeopplevelser hver eneste dag, opplyser kommunikasjonssjef for Audi, Christine Eiken Winther.


Tesla: – Vi har ingen kommentar til saken.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rævedilter

Sitat fra: Motorwatt på fredag 26. august 2022, klokken 10:25
Tesla: – Vi har ingen kommentar til saken.
Med kun ein person (sjefen sjølv) i kommunikasjonsavdelinga er vel dette det einaste dei har lov til å svare.

Men også Audiforhandlere har eg veldig dårlig erfaring med, og kjem nok aldri meir til å kjøpe noko fra VAG konsernet.

Og det verste er jo at Toyota ikkje er så veldig bra kvalitetsmessig, det er enkelt og det fungerer og det ruster, men service og oppfølging er (bortimot) eksemplarisk, dei bytta motor gratis i Corollaen til kona etter 5,5 år og 187000 km da det var ein ulyd i den. Slå den Møller.....og Tesla....

Rævedilter


Rævedilter

Og eg venter fortsatt på epost fra Tesla med ei epostadresse til delelageret ......

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

automat

Har du prøvd å legge det inn som en servicetime i app'en?

Dette er jo Teslas foretrukne måte å håndtere servicehenvendelser på. Og de pleiet å ha ok responstid her.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Rævedilter

Sitat fra: Motorwatt på fredag 26. august 2022, klokken 11:00
Prøv å sende en SMS til: 59446595
SMS? i 2022? "Den første kommersielle SMS-meldingen ble sendt 3. desember 1992". Feire 30 års jubileum?
Fra spøk til alvor:
Kan ein sende bilder med?
Delekatalogen/nr til Tesla stemmer ikkje med bildene så eg må ha et bilde med.

hELgenen

Jeg har vært innom mange merker - og stort sett får man tak i deler ganske enkelt.
Unntak på visse deler vil det være overalt - og spesielt i disse dager.

Men Tesla står kanskje i en særstilling? De er relativt nye på markedet.
De har modeller som endrer seg løpende - hvilket i seg selv kanskje er første utfordring da antall
ulike deler må jo bli ekstremt mange når de driver butikk på denne måten?

Videoer jeg har sett på Munro Live får jo hårene til å reise seg når en ser hvor mye Tesla faktisk endrer
løpende på bilene. Det er plusser og minuser ved dette - men når det kommer til delelager så kan jeg ikke tenke annet enn at det blir et h...vete over tid.

Ikke bare det - de lager sine egne ting på MYE - de har ikke underleverandører på MYE. Også dette gir plusser og minuser på sluttregnskapet, men også her vil jeg påstå at det gir utfordringer for produsenten på sikt.

Munro elsker jo f.eks snap inn løsninger og alt som gjør monteringen enklere og antall deler færre - men
de sier ingenting om hvor enkelt bilen kan vedlikeholdes og repareres over tid......
Her er det produsentes bunnlinje som teller - altså hvor mange ekstra penger kan produsenten tjene - ikke
om dette er til ulempe eller fordel for kunden når bilen først er kjøpt.

Tesla tjener jo penger på å selge NYE biler - hvorfor skulle de da bygge opp enorme delelager på en bil som f.eks de ikke lenger har garanti på? Jeg mener å ha lest at produsentene KUN forplikter seg til å ha deler på biler under garanti - i alle fall i USA (mulig EU har egne regler). Hvor mange deler de er forpliktet å ha er jeg også usikker på om er definert.

Det KAN jo tenkes at de nye bilmerkene vi ser har kommet inn på markedet de siste 5-10 år faktisk tenker annerledes på dette. Mao at de ikke bruker tid og penger på å lage deler de kanskje ikke får solgt når de uansett
etter 5 år f.eks ikke er forpliktet til å levere deler lenger. Dette er et helt nytt tankesett i så fall. Og for Tesla må det jo være et reellt problem dette med deler dersom modellene endres løpende - eller er jeg helt på viddene?


Rævedilter

Sitat fra: automat på fredag 26. august 2022, klokken 11:04
Har du prøvd å legge det inn som en servicetime i app'en?

Dette er jo Teslas foretrukne måte å håndtere servicehenvendelser på. Og de pleiet å ha ok responstid her.
Da må ein bestille på dato og får ein dato uti september.
Eg skal bestille deler, ikkje service, og å vente på ledig verkstedstime som eg ikkje skal bruke er vel ikkje spesielt serviceorientert.

Rævedilter

Sitat fra: hELgenen på fredag 26. august 2022, klokken 11:08
Jeg har vært innom mange merker - og stort sett får man tak i deler ganske enkelt
..............
l. Og for Tesla må det jo være et reellt problem dette med deler dersom modellene endres løpende - eller er jeg helt på viddene?
Ein del endrer dei ja, men typiske servicedeler har dei nok liggende og har vel ikkje endret så mykje.
Har aldri hatt noko problem med å få ta i deler om eg får kontakt med dei...2 siste ganger har eg møtt fysisk opp i lokala etter dei sperra service eposten.

Motorwatt

SitatJeg mener å ha lest at produsentene KUN forplikter seg til å ha deler på biler under garanti - i alle fall i USA (mulig EU har egne regler).
I utgangspunktet skal levetiden for en bil produsert i Europa være minimum 10 år. De må også kunne levere deler fra fabrikk i disse 10 årene.

Er det noen som ikke har fått deler til sin 9 år gamle Tesla?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA