Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kraftig økning av antall brukte modell 3 til salgs nå

Startet av filtvet, torsdag 25. august 2022, klokken 10:10

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#390
SitatDa får vi for vedkommendes del håpe at det ligger mer bak heftelsen enn bare bilen som selges. Ellers har det vært et særdeles vondt verditap på 13-14 måneder.

Ja det er nok litt ekstrautstyr og avgifter i tillegg... uansett så er det "et tap" men men men slik er jo tidene blitt nå med høy rente, dyr mat og strøm..... slikt presser også elbilprisene ned...og jeg tror det er mye verre for diesel og bensinbilene, de tror jeg taper seg myyyyye mer enn elbilene... slik er det bare...og slik bør det jo være også..

filtvet

Leste akkurat om en i usa som allerede er på 2. batteribytte på sin modell 3.

Uflaks kanskje men det første måtte byttes 9.000 km over garanti, det neste gikk ca 30.000 km. Så brukt elbil blir risikosport i fremtiden. Tror ikke andre merker er bedre.

Daniel_0007

Sitat fra: filtvet på mandag 06. mars 2023, klokken 09:44
Leste akkurat om en i usa som allerede er på 2. batteribytte på sin modell 3.

Uflaks kanskje men det første måtte byttes 9.000 km over garanti, det neste gikk ca 30.000 km. Så brukt elbil blir risikosport i fremtiden. Tror ikke andre merker er bedre.

Toyota er unntaket med bz4x hvor man kan kjøre en million km eller 10 år med batteri garanti, hadde jeg vært taxi eier så hadde jeg vurdert bz4x kun for den garantien.
Tesla sin 160 000 km eller åtte år kan bli litt snaut spesielt med folk som har kjørt over 100 000km etter 4-5 år.
Model 3 2019 LR Rwd

RJK

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 06. mars 2023, klokken 10:00
Sitat fra: filtvet på mandag 06. mars 2023, klokken 09:44
Leste akkurat om en i usa som allerede er på 2. batteribytte på sin modell 3.

Uflaks kanskje men det første måtte byttes 9.000 km over garanti, det neste gikk ca 30.000 km. Så brukt elbil blir risikosport i fremtiden. Tror ikke andre merker er bedre.

Toyota er unntaket med bz4x hvor man kan kjøre en million km eller 10 år med batteri garanti, hadde jeg vært taxi eier så hadde jeg vurdert bz4x kun for den garantien.
Tesla sin 160 000 km eller åtte år kan bli litt snaut spesielt med folk som har kjørt over 100 000km etter 4-5 år.
Ingen taxi-eiere i dag som sitter med bilen i over 3 år, så det er mer eller mindre antall km på de 3 årene som er viktigst. Her kan sikkert 160 K km bli snaut for enkelte, men tror de fleste havner under dette på den tiden.

Men det har selvsagt en innvirkning på prisen de kan forvente ved videresalg, dersom det er få eller ingen km igjen på garantien. Men taxi-kjørt betyr uansett at prisen skal ligge godt under biler som er kjørt tildels mye mindre på så få år.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Carboy

Mercedes gav jo egen taxi-garanti før med 3 år og inntil 300.000km-garanti for drosjer. I tillegg hadde de egen 24 timers drop-in service så hvis det skjedde noe med bilene så var de køare innen 24 timer eller fikk startet utbedring innen 24 timer. Ikke uten grunn at de var foretrukket som drosjer.
I tillegg var jo kvaliteten på Mercedes helt i toppen og bilene er jo og var meget gode å kjøre.
På 70-80 og 90-tallet var Mercedes overlegne komfort/kvalitetsbiler. I tillegg var de statussymboler - ganske fiffig kombinasjon der kun en lampe på taket skilte bilen fra næring til privat luksusbil.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA