Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kraftig økning av antall brukte modell 3 til salgs nå

Startet av filtvet, torsdag 25. august 2022, klokken 10:10

« forrige - neste »

heiho

Sitat fra: teslamsp på fredag 16. desember 2022, klokken 13:59
Det er de nye bilene også. Brukte og kjørte de også. Ordet nytt og brukt er bare hva en legger i det. Selv om det heter ny så er det kjørelengden som avgjør. Khan og minerva kjører jeg selv, og jeg opplever både felger og dekk som gode. Kanskje derfor jeg ble så fornærmet over prisen :D

Du svarer egentlig deg selv; det er kjørelengden som avgjør.
Jeg har aldri kjøpt en ny bil som har gått 1800km.

Syklist

Sitat fra: filtvet på fredag 16. desember 2022, klokken 15:10
Fikk tilbud om ca 450´ i innbytte for min 1 år gamle LR. Ikke forferdelig dårlig - men dog.

Dersom det er innbyttepris fra en forhandler synes jeg det er meget bra. Skulle jeg selv skifte ut min med en annen bil, hadde jeg vært fornøyd. 10% verditap på et år er lite i historisk sammeheng, og du slipper styret med annonser og privatsalg.     

Hva slags forhandler er det som gir den innbytteprisen? (Neppe Tesla ved kjøp av Model Y...)
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

mrdamian

#212
Bare legger til at regnearket mitt (som pleier å bli oppdatert minst en gang om dagen) har nå mer detaljer og en eget Stats fane med fordeling av farger, priser, o.l. F.o.m desember er det nå også informasjon om eksakt antall dager annonsen har vært lagt ut og interiørfarge.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1rqrma4WiC0LJCOkQwMW4bPe8HOZMO-yEtXDzrvfa-Ig/edit?usp=sharing

Merk: Denne tar kun hensyn til Long Range modeller, ikke SR+ eller Performance. Siste endringer er bl.a. inkludering av VIN også, slik at man kan se hvilke som blir solgt og lagt ut igjen for en høyere pris, o.l. Det er da hovedsakelig forhandlere som gjør dette (sletter gammel annonse og lager ny med ny pris) og jeg viser da den opprinnelige prisen for når den ble lagt ut :)

Kim-

Kan du legge ut en versjon av solgte også? Klarte ikke å filtrere pga låst ark
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

mrdamian

Sitat fra: Kim- på mandag 19. desember 2022, klokken 18:29
Kan du legge ut en versjon av solgte også? Klarte ikke å filtrere pga låst ark

Du kan filtrere dette selv på alle kolonner, inkl. "Solgt?" :)

filtvet

Sitat fra: Syklist på fredag 16. desember 2022, klokken 17:57
Sitat fra: filtvet på fredag 16. desember 2022, klokken 15:10
Fikk tilbud om ca 450´ i innbytte for min 1 år gamle LR. Ikke forferdelig dårlig - men dog.

Dersom det er innbyttepris fra en forhandler synes jeg det er meget bra. Skulle jeg selv skifte ut min med en annen bil, hadde jeg vært fornøyd. 10% verditap på et år er lite i historisk sammeheng, og du slipper styret med annonser og privatsalg.     

Hva slags forhandler er det som gir den innbytteprisen? (Neppe Tesla ved kjøp av Model Y...)

Var evt innbytte for å "nedgradere" til en pent brukt 2019 Prius. Men nå som Oslo kommune igjen har satt ladeprisene ned til fornuftig nivå venter jeg ihvertfall til sommeren.

Uansett ser jeg at det finnes flere biler som har gått litt lengre (ca 130.000 km) som ikke blir solgt for ca 300´ Er ikke det merkelig. En Toyota er knapt innkjørt etter den kjørelengden.

Uansett: God jul!

Storken

Godt Nyttår!

Er veldig usikker på om vår 3er skal selges eller ikke. Nylig, som svært mange andre, tatt levering på en Model Y.

LR 2020 hentet ut i juli, betalte den gang 491k for bilen med 1 hjulsett. La på PPF på sidekanaler, hjulbuer bak og frontfanger og lys foran når bilen var ny og kjøpte til et hjulsett med Conti Vikingcontact 7.

Så kjapt oppsummert:
2020 mod LR 560km WLTP
Blå metallic
51000 km
18" S + 18" V (+ 4 nye Michelin Pilot Sport 4 acoustic, men mye liv igjen i sommerdekkene)
Hengerfeste
Delvis PPF beskyttet

Bil er uansett tapsprosjekt, men spørsmålet er når man tar tapet. Bør jeg legge den ut for salg nå? Eller er det like greit å vente til mars-april-mai når trykket fra utleveringer fra Tesla er langt mindre? Antallet TM3 på finn.no synker dag for dag - så tviler egentlig på at det lønner seg å avertere den nå. Eventuelt for å legge den ut høyt og se om noen legger inn et bud.

Vurderer å slite mer på den selv også, det var planen. Selv om Y-en er et steg opp - så er 3ern langt morsommere å kjøre. På finn ligger 2019 modellene veldig gunstig priset, mens 2021 "facelift" kommanderer relativt ok-priser.   

nikolaih

Har du økonomien til det ville jeg ventet 1-2 måneder før du legger ut i påvente at tilbudssiden krymper inn.

Balaklava


Slarre40

En ny LR med minste felger og billigste vinterdekk er vel fortsatt 510 000 nøkkelferdig.
Jeg har en 19-modell liggende ute, og håper nå å få over 300 000 for den :-D

Kjiipt å se at pent brukt Tesla prises likt med en trist Nissan Leaf :-D

Trondheim

SurSnasen

Virker som om mange nå plutselig fikk litt mer hast med å legge sine biler på Finn.
Har hatt et Finn-søk med pushvarsel liggende på Model 3 en stund. I dag plinger det i ett på pushvarslinga.

Storken

Sitat fra: Sutalaus på fredag 13. januar 2023, klokken 09:49
Vel.. den planen gikk dårlig.

Ja, som Snasen er inne på her plinger det på min pushvarsel også (den er rettet mot 2020 LR naturligvis) - og 399k er linjen de fleste legger seg på. De er nok villige til å akseptere noe lavere pris. 2019 prisene er vanvittige.

Tygger uansett på salget til mars. Den opprinnelige motivasjonen for salg var relativt lavt verditap over 2,5 års bruk. Når det ryker blir det mer aktuelt å beholde den, fortsatt veldig fornøyd med bilen.

mrdamian

#222
Sheets arket mitt viser også at det har vært en stor nedgang i priser de siste dagene på LR 21 og 22. Mange flere biler rundt/under 400 000 nå!

Edit: ser at dette sannsynligvis er konsekvensen av at man får en splitter ny Model Y til 399 000 (før utstyr og avgifter) så det gir mening at prisene her falt...

Treigost

Jeg fikk utlevert svart Tesla 3 LR i høst, totalpris 495 inkl. vinterdekk. Ny fra Tesla koster tilsvarende bil nå 510. På grunn av endringer i jobb og mye reising har den knapt blitt brukt, og har bare kjørt 120 km.

Har tenkt en stund på å legge ut, men må nå forholde meg til prisnedgang i markedet. Hva ville dere vurdert som en ok pris for en slik bil? Bør jeg selge nå eller vente til markedet har stabilisert seg litt?

Takknemlig om noen har innspill :)

jlan

Sitat fra: Treigost på lørdag 14. januar 2023, klokken 10:40
Takknemlig om noen har innspill :)
Jeg tror dessverre det blir enda vanskeligere å selge den senere i vår. Spesielt hvis den ikke har tilhengerfeste. Laveste tilsvarende din på Finn nå er 499900.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA