Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kraftig økning av antall brukte modell 3 til salgs nå

Startet av filtvet, torsdag 25. august 2022, klokken 10:10

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: filtvet på mandag 28. november 2022, klokken 07:44
....Dårlige for hver release......
Hva er det egentlig som feiler din bil? Du kan da ikke uttale deg generelt?
SW er langt fra perfekt, og noen versjoner er skritt tilbake, men å si at den er dårligere for HVER release....... Du om det.
Sitat fra: filtvet på mandag 28. november 2022, klokken 07:44
En FSD som krever at du følger med 100% av tiden er vel ikke særlig til hjelp.
Foreløpig finnes ikke FSD, i og med at Tesla kun har L2 system. Når/om Tesla leverer FSD så trenger man ikke følge med på veien. Før dette skjer, er det jo ikke FSD. At man har betalt for en vare, betyr ikke at man har fått varen levert.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: filtvet på fredag 25. november 2022, klokken 11:30
Lurer også på å selge min 21 LR 3 med kun 21000 km.

Har ikke spesielt lyst til å sponse en fyr som behandler ansatte ekstremt dårlig:

https://blog.pragmaticengineer.com/twitter-cruel-treatment-of-software-engineers/

Dersom du virkelig skal gjøre noe i protest mot Musk bør du heller gjøre det skikkelig. Du bør kjøre bilen til nærmeste Service-center en sen aften, og sette opp en sinnsyk plakat med "MUSK IS BURNING EMPLOYEES - I AM BURNING TESLA", og så filmer du med TikTok, SnapDragonChat, Youtube og Facetime mens du setter fyr på bilen din, med Tesla-bygningen i bakgrunnen. Du bør selvfølgelig holde god avstand til bygningen så ikke du ødelegger andre sine biler.
Tesla Model Y                         2021-

Moas

#152
Tilbake til topic:

Av "brukte" tesla 3 biler til salg på på FINN per 28 november så er det 1275. Da holder vi leie/leasingtilbud utenom siden dette ikke er noe man "kjøper".

På 1 st plass er det denne fyren her som selger lavest: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=279575988

I annonsen står det at folk gir bud over utropspris selv om selgeren ikke hadde intensjon om dette. Det med en bruktbilpris som i utgangspunktet har tapt seg kun ca. 1 kr per km. Virker som det er stor interesse slik annonser sier.

Kanskje det er "Happy Days" fortsatt for tesla 3 eiere? I hvert fall for de som kjøpte før prisøkningene i år.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

scoot

#153
Den annonsen har allerede ligget ute en uke ish uten et bilde eller en oppdatering. Jeg tviler på den er revet vekk fra markedet slik selger legger det frem, det er ikke et så stort hopp til neste bil som heller ikke er solgt enda.

Følger godt med på TM3 om dagen, da jeg skal anskaffe en i løpet av vinteren siden regjeringen ønsker å ødelegge fordelen ved å ha elektrisk firmabil :-)  Kan ikke si jeg registrerer at di blir revet vekk umiddelbart, så prisene bør naturlig nok lenger ned i takt med at kjøpekraften synker ytterligere utover vinteren. Dette er riktignok mitt objektive synspunkt, så får vi se om det stemmer eller ei.
2009 Revai

filtvet

Sjekket litt på finn nå og tesla 3 er den bilmodellen med desidert flest bruktbiler til salgs.

En drøss med biler som har ligget lenge uten salg. Klart prisene kommer til å falle mye. Ser bla en som kun har gått 130.000 km til 330´ Tydeligvis ingen som løper etter den bilen.

Kim-

Solgte min long range på under en time. Muligens jeg la den ut litt for lavt i pris, men ønsket en reel pris og la den ut for det jeg ønsket. Det haglet inn med meldinger om folk som ville kjøpe.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

snakkesalig

Sitat fra: Kim- på tirsdag 29. november 2022, klokken 07:47
Solgte min long range på under en time. Muligens jeg la den ut litt for lavt i pris, men ønsket en reel pris og la den ut for det jeg ønsket. Det haglet inn med meldinger om folk som ville kjøpe.

'21-modell? Km? Hva fikk du?

Kim-

21modell, kjørt 23000km, fikk 400'

Edit: Jeg tror jeg nesten kunne kjørt budrunde. Fikk tlf fra tesla om at model y var kommet og ville bli kvitt den før jeg tok ut ny bil. Derfor la jeg meg på en akseptabel pris for meg
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

snakkesalig

Ok, takk for svar. Da er det nok ikke så rart den ble solgt fort nei..  :)

krisun27

Nå har ikke jeg fulgt med markedet på en stund etter jeg solgte min SR+ 2019 uten hengerfeste med 45K på telleren i mai.
Da fikk jeg solgt den for 350 000 etter bare noen dager og hadde masse henvendelser. Solgte til en bilforhandler da. De la den ut for 399 000 og den lå ute bare en uke før den ble solgt videre igjen.
Nå ligger LR AWD med tilsvarende kjørelengdeute til hva jeg fikk. Tror jeg solgte på rett tidspunkt.

Kim-

hadde jeg solgt for 2 måneder siden kunne jeg fått 440 fra forhandler og 410 fra tesla. Nå ga tesla 350 og forhandlere 360. Noen ville ikke ta inn model 3 grunnet de hadde så mange.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

filtvet

Akkurat bikket over 1400 til salgs nå. Tviholder folk prisen eller vil så mange plutselig selge bilen akkurat nå. Orker ikke engang tanken på evt å tape 80.000,- 1. år på min kjøpt for ca 1 år siden.

Bil er ikke akkurat god investering :)

Vaduz


turfsurf

Sitat fra: filtvet på onsdag 30. november 2022, klokken 17:17
Akkurat bikket over 1400 til salgs nå. Tviholder folk prisen eller vil så mange plutselig selge bilen akkurat nå. Orker ikke engang tanken på evt å tape 80.000,- 1. år på min kjøpt for ca 1 år siden.

Bil er ikke akkurat god investering :)
Tipper det er mange som heller sitter med bilen til over nyttår, satser på at prisene stiger litt. Noe jeg dog tviler på.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

SitatBil er ikke akkurat god investering :)

Men tross alt en myyyye bedre invistering enn en fossilbil... mange har jo hatt gratis elbil i et års tid i de siste årene.... det er veldig bra  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA