Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pensjonere Bach

Startet av Gusse, torsdag 25. august 2022, klokken 08:16

« forrige - neste »

Gusse

Hei!
Lurer på om det finnes noen måte å deaktivere musikken som settes i gang når alarmen går. Skal ikke diskutere nyttigheten av den, men sitter med en nesten traumatisert 4 åring (og kone), som har blitt offer for alarmen men de har ventet i bilen flere ganger. Stort sett fungerer alarmen som den skal, men noen ganger selv med folk i passasjersetet frem med bilnøkkelen i bilen, har den ufrivillige konserten blitt aktivisert. At bilalarmen går på utsiden har vi ingen problemer med, men at ørene blir blastet med musikk i 100db, det funker ikke for meg. Har også en nyfødt i bilen...nei han sitter ikke alene i bilen, og vil nødig at han skal bli offer for dette.
Vil gjerne beholde alle fasaliteter med Sentry mode. Har hørt utallige råd om hvordan unngå at alarm går av...åpne dører, trykk på skjerm, skru av alarm når du forlater bilen, nøkkel i bilen. Spørsmålet er: er det noe måte å pensjonere Bach for godt? Hvis ikke håper jeg Tesla kommer med den muligheten.

Klykken

Hjelper det ikke at kona trykker på skjermen når du går ut og skjermen bli sort? Før jeg går ut trykker jeg også på "behold" på klima. Fruen min trykker på skjermen når den blir sort når jeg er sjåfør og går ut, og virker som alarm blir deaktivert så vidt meg bekjent. Alternativt kan du sette på camp-mode, for det er skuddsikkert på det området.

Har ikke lest manualen på dette punktet helt, så usikker på hvordan alt fungerer og hva som blir deaktivert når.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RBK

Kommer trolig i ny oppdatering (2022.24.5)
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Lucifer-

Camp-mode som nevnes over må jo være løsningen her..

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Alarmen går ikke dersom de som sitter i bilen har en mobil som er nøkkel. Den ene gangen alarmen gikk her var da min far (uten mobilnøkkel) satt igjen i bilen. Aldri når resten av familien (som alle har mobilnøkkel) sitter igjen.
Ellers funker dog mode eller camp mode.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lucifer-

Sitat fra: kodax på torsdag 25. august 2022, klokken 11:20
Evt dog mode

Låser dog bilen. Hvordan er det hvis man klikker på døråpner-knappen innenfra når bilen står i dog mode?

Handyman

Sitat fra: Lucifer- på torsdag 25. august 2022, klokken 13:57
Sitat fra: kodax på torsdag 25. august 2022, klokken 11:20
Evt dog mode

Låser dog bilen. Hvordan er det hvis man klikker på døråpner-knappen innenfra når bilen står i dog mode?
Det er jo bare å prøve.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Gusse

Sitat fra: Handyman på torsdag 25. august 2022, klokken 12:31
Alarmen går ikke dersom de som sitter i bilen har en mobil som er nøkkel. Den ene gangen alarmen gikk her var da min far (uten mobilnøkkel) satt igjen i bilen. Aldri når resten av familien (som alle har mobilnøkkel) sitter igjen.
Ellers funker dog mode eller camp mode.
Glemte å nevne at jeg har Model X 2018

Gusse

Sitat fra: RBK på torsdag 25. august 2022, klokken 09:33
Kommer trolig i ny oppdatering (2022.24.5)
Kan kanskje se sånn ut etterhvert. La oss krysse fingrene😊

geear

Har vel aldri opplevd at alarmen har gått med folk i bilen, etter mange år med Tesla, og jeg går ganske ofte avgårde mens noen sitter i bilen... men så har jeg alltid sentry av by default, og trykker heller på kontroller -> sentry når jeg parkerer, der jeg ønsker sentry på. Kanskje det er løsningen? Reduserer strømforbruket også.

Gusse

Sitat fra: geear på fredag 26. august 2022, klokken 10:41
Har vel aldri opplevd at alarmen har gått med folk i bilen, etter mange år med Tesla, og jeg går ganske ofte avgårde mens noen sitter i bilen... men så har jeg alltid sentry av by default, og trykker heller på kontroller -> sentry når jeg parkerer, der jeg ønsker sentry på. Kanskje det er løsningen? Reduserer strømforbruket også.
Der har du nok grunnen til at du ikke opplever dette. Har hatt 2 S en 3 og nå en X, så har prøvt de viktigste bokstavene i sexy, alle hadde litt bugs omkring alarm og det å «føle» nøkkel/mobil/kort. Ikke verdens undergang altså.
Vært kjekt å bestemme mere selv i en sånn fremtidsrettet bil. Når det er sagt så blir det bare mere og mere personligsering av bilen i oppdateringene, og kanskje vil den nye oppdateringen svare mine bønner...etter amrikanerne har testet litt(ser den står som «ikke relevant» på Norge, og at de som har fått den i Norge, ikke har fått punktet omkring sentry mode sounds. Kommer vel👍

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA