Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Støtdempere

Startet av PTV, onsdag 24. august 2022, klokken 10:08

« forrige - neste »

PTV

Hei,

Litt utfordring å finne ettermarkeds støtdempere til e-NV 200 og heller ikke partnummer.

Kan det være at støtdempere spesifisert for diesel/bensin også passer den elektriske utgaven med bakgrunn i felles M20 chassis.

Noen som har erfaring med dette?



kaiat

Det er ulike delenr på fossil- og el-versjonene. Jeg vet ikke hva forskjellene eventuelt kan være, men el-versjonen er muligens noe tyngre?

Komplett fjærbein fremme har delenr E4302-4FA0A på høyre side og E4303-4FA0A på venstre side. Bak er det delenr E6210-4FA0A på demperen og det er likt på begge sider.

PTV

Akkurat det samme jeg også stusser på, vekten.

Uansett så er det til stor hjelp med delenummer.
Skal søke opp ulike produsenter og sammenligne
spec.

Må vedgå at jeg ikke har sjekket pris hos Nissan selv men
en pålitelig bekjent antydet 10-12 000 komplett, foran/bak.

Det synes jeg er noe drøyt.

Takk skal du ha for hjelpen kaiat.

Goodrun

Byttet nettopp den ene støtdemperen bak( orginal KYB til 2500 kr).  Kjøpte i samme slengen en til NV200, (Monroe, 500 kr) for å sammenlikne.
Samme slaglengde og øyer muligens en millimeter smalere øye øverst men det har ingen ting å si da øyet tres på bolt. Sammenlignet med den gamle og mener Monroen var hardere. Men den gamle KYBen hadde også mistet gasstrykket så det er ikke sikkert forskjellen var så stor (burde ha sammenliknet ny KYB mot ny Monroe). Jeg kommer til å installere Monroe når den andre orginale ryker. Galskap med 2500 i pris på en simpel teleskopdemper. Jeg tenker eneste merkbare vil bli noe mer støy fra understellet med stivere støtdemper.
2003 Saxo Electrique, Nicad. Nordre Frogn Nesoddlandet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA