Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ambient belysning

Startet av ELvin2022, mandag 22. august 2022, klokken 16:32

« forrige - neste »

aasvang78

Sitat fra: HvemPrompa på fredag 09. september 2022, klokken 11:52
Jeg fikk både klimaanlegg og ambient til å vare i flere dager, men plutselig endret fargen seg til å være en helt annen som jeg ikke har vært i nærheten av å stille inn selv (ikke default fargen).

Fikk stadig varsel om at konfigurasjonsinstillinger var klare til å laste inn (med cancel/ok), trykket jeg cancel så holdt mine instillinger seg, trykket jeg ok så gikk alt tilbake til default. Men til slutt så lot det seg heller ikke løse med cancel heller, alt bare endret seg en dag.

Gjorde kort prosess: Slettet bilen fra weconnect appen, tilbakestilte til fabrikkinstillinger. Så nå kjører jeg med gjestekonto og alle instillinger er lagret i bilen og den laster inn disse hver gang jeg skal ut på tur. Går glipp av klimastyring over app, men har heller på kupevarming til fastsatt tidspunkt (fra jobb) når det begynner å bli kaldt/hensiktsmessig. Kan leve med dette til vi får 3.1 eller 3.2 som sikkert løser sync med "skyen" til VW.

Er programmerer selv, og kan bare ikke fatte at tyske ingeniører har valgt å gå for en online løsning hva gjelder personlige instillinger for bilen. Slike instillinger burde kun eksistere i bilens eget minne, ellers gjør man det bare komplisert for seg selv (jfr. KISS). Eneste fordelen jeg ser med å ha en "backup" av slike instillinger på en VW server er vel å slippe rekonfigurering etter en eventuell reset av bilen eller tilsvarende. Men dette er lettere sagt enn gjort med tanke på at et konfigurasjonsdatasett kan bli utdatert fra SW-versjon til SW-versjon, selv om det finnes gode retningslinjer programmeringsmessig for å beholde bakoverkompatibilitet med instillinger osv.

Uansett, dropper du app - så løser alt seg. Så får man ta en vurdering på om funksjonalitetene i appen trumfer personlige instillinger i bilen som man må fikle med fra gang til gang. Under personlige instillinger har man også scheduled charging, og dette tilbakestilles også hvis man ikke bruker gjestekontoen, så valget er for meg veldig enkelt - har ikke noe problem med å ofre klimastying over app.

Det du beskriver her er akkurat det samme som skjer hos meg. Snakket med forhandler i dag, og de sier at jo flere innmeldte slike hendelser til raskere kommer fixen. Tror jeg bare sletter en periode jeg også. Hater at innstillinger ikke er som jeg vil ha dem.

ENTO

Er plaget av det samme. Har en 4 uker gammel gtx med sw 3.0.0
Har feks. blått på ambiente. Velger jeg sportmode så ligger det rødt der. Dersom jeg legger inn blått, går den tilbake til rødt etterhvert. Samme med klima, velger jeg 21 grader, går den tilbake til 22 grader. Hva gjør jeg ??

HvemPrompa

Sitat fra: ENTO på søndag 18. september 2022, klokken 00:48
Er plaget av det samme. Har en 4 uker gammel gtx med sw 3.0.0
Har feks. blått på ambiente. Velger jeg sportmode så ligger det rødt der. Dersom jeg legger inn blått, går den tilbake til rødt etterhvert. Samme med klima, velger jeg 21 grader, går den tilbake til 22 grader. Hva gjør jeg ??

Du må nok vente på SW3.2, eller droppe helle weconnect og benytte gjestekonto i bilen. Det å beholde innstillingene i bilen fra gang til gang trumfer det å kunne styre klima og lading fra app (som også kan konfigureres til avreisetidspunkt inne i bilen), synes i alle fall jeg. Men dette blir fikset etterhvert.

ENTO

Sitat fra: ENTO på søndag 18. september 2022, klokken 00:48
Er plaget av det samme. Har en 4 uker gammel gtx med sw 3.0.0
Har feks. blått på ambiente. Velger jeg sportmode så ligger det rødt der. Dersom jeg legger inn blått, går den tilbake til rødt etterhvert. Samme med klima, velger jeg 21 grader, går den tilbake til 22 grader. Hva gjør jeg ??
Ser forskjellige forklaringer på dette på forumet. Hvis dette er en feil som bevisst er levert ut på nye ID4 GTX fra Volkswagen så er det elendig gjort. Jeg har SW 3.0.0 og har disse problemene. Burde i det minste få en beskjed ved utlevering av ny bil.

MinID

Sitat fra: ENTO på torsdag 22. september 2022, klokken 22:51
Sitat fra: ENTO på søndag 18. september 2022, klokken 00:48
Er plaget av det samme. Har en 4 uker gammel gtx med sw 3.0.0
Har feks. blått på ambiente. Velger jeg sportmode så ligger det rødt der. Dersom jeg legger inn blått, går den tilbake til rødt etterhvert. Samme med klima, velger jeg 21 grader, går den tilbake til 22 grader. Hva gjør jeg ??
Ser forskjellige forklaringer på dette på forumet. Hvis dette er en feil som bevisst er levert ut på nye ID4 GTX fra Volkswagen så er det elendig gjort. Jeg har SW 3.0.0 og har disse problemene. Burde i det minste få en beskjed ved utlevering av ny bil.

Er i utgangspunktet enig med deg. Bør kunne få utlevert en oversikt over kjente bugs, mulig workaround og forventet rettetid. Men tror dessverre ikke på at vi vil få det.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

ENTO

Merket idag om en vesentlig ting til som ikke holder. Det er når man deaktiver bakrutepusser ved revers. Den går tilbake til «på» etter hver tur.

BeeRuno

Sitat fra: ENTO på lørdag 24. september 2022, klokken 10:42
Merket idag om en vesentlig ting til som ikke holder. Det er når man deaktiver bakrutepusser ved revers. Den går tilbake til «på» etter hver tur.

Det er en innstilling som jeg har deaktivert én gang og som har holdt seg sånn heldigvis. Alt med ACC derimot... Merkelig at det er såpass individuelle forskjeller.

Krokstein

Sitat fra: MinID på fredag 23. september 2022, klokken 08:50
Sitat fra: ENTO på torsdag 22. september 2022, klokken 22:51
Sitat fra: ENTO på søndag 18. september 2022, klokken 00:48
Er plaget av det samme. Har en 4 uker gammel gtx med sw 3.0.0
Har feks. blått på ambiente. Velger jeg sportmode så ligger det rødt der. Dersom jeg legger inn blått, går den tilbake til rødt etterhvert. Samme med klima, velger jeg 21 grader, går den tilbake til 22 grader. Hva gjør jeg ??
Ser forskjellige forklaringer på dette på forumet. Hvis dette er en feil som bevisst er levert ut på nye ID4 GTX fra Volkswagen så er det elendig gjort. Jeg har SW 3.0.0 og har disse problemene. Burde i det minste få en beskjed ved utlevering av ny bil.

Er i utgangspunktet enig med deg. Bør kunne få utlevert en oversikt over kjente bugs, mulig workaround og forventet rettetid. Men tror dessverre ikke på at vi vil få det.

vw har helt sikkert en oversikt over en haug med kjente feil. Ideelt sett kunne det gjerne vært noe åpenhet rundt disse, men faren er vel at en slik liste hadde blitt misbrukt av alle konkurrentene
ID.4 GTX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA