Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varsellampe - Check electric vehicle system

Startet av syklisten, fredag 19. august 2022, klokken 10:57

« forrige - neste »

syklisten

Tre ganger på en uke har vi fått en gul varsellampe med beskjeden "Check electric vehicle system".
Når det har skjedd så har vi stoppet og startet bilen og varsellampen er vekk igjen.

BOS sier at vi bare kan bruke bilen som normalt.

Andre som har fått samme varsellampe og evt. vet hva som er feil?
Prøver å få BOS til å ta inn bilen for å lese av koder, men har ingen timeavtale ennå.

syklisten

Ironisk nok så ringte BOS meg tilbake bare minutter etter at jeg skrev innlegget - så tommel opp til dem!

Det viser seg at denne varsellampen må lyse for at de skal kunne lese av feilkoden, så jeg må kjøre innom mens den er PÅ. De mistenkte at det var noe med kjøling.
Har fremdeles nybilgaranti i 2 måneder til, så dette ordner seg nok :-)

syklisten

Nå er bilen fikset på garanti og den varsellampen forhåpentligvis vekk.
I følge BOS var det en 3-veisventil til AC-en.

Vi merket ingen forskjell på bilen når lampen var på, heller ikke noe med varme eller kjøling, men uansett greit at det har blitt fikset hva enn det nå var.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA