Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste - ny pris

Startet av Grenadier, torsdag 18. august 2022, klokken 23:27

« forrige - neste »

Grenadier

Da jeg bestilte min Model Y P ble det opplyst at hengerfeste kunne kjøpes til i ettertid for kr 10.000,-. Etter leveranse av bilen i begynnelsen av august har jeg ventet på at festet kommer inn på lager («varsle meg når varen er tilgjengelig» i app.)

Ser nå at prisen er økt til 11.600,-. Er vel dette jeg da må betale, selv om prisen var oppgitt til 10k ved bestilling av bilen?

Ingen katastrofe med det mellomlegget, altså. Men likevel litt irriterende når prisen øker mens jeg venter på at varen skal bli tilgjengelig.

Handyman

Sitat fra: Grenadier på torsdag 18. august 2022, klokken 23:27
Da jeg bestilte min Model Y P ble det opplyst at hengerfeste kunne kjøpes til i ettertid for kr 10.000,-. Etter leveranse av bilen i begynnelsen av august har jeg ventet på at festet kommer inn på lager («varsle meg når varen er tilgjengelig» i app.)

Ser nå at prisen er økt til 11.600,-. Er vel dette jeg da må betale, selv om prisen var oppgitt til 10k ved bestilling av bilen?

Ingen katastrofe med det mellomlegget, altså. Men likevel litt irriterende når prisen øker mens jeg venter på at varen skal bli tilgjengelig.
Tesla er forpliktet til å holde det de har lovet. Hvis du har det skriflig (uten forbehold) fra Tesla om at det vil koste 10 000,- så har du jo rett på den prisen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Grenadier

Har ikke noe mer enn at det stod oppgitt på siden da jeg bestilte bilen. Så den kommer jeg nok neppe så langt med   ::)

Jonny85

Trodde hengerfeste var standard utstyr på performance utgaven og nå også på long range

LFC

Hengerfeste er standard nå, så hvis man ikke har bestilt så følger det bare med.
Må ikke betale noe ekstra.

Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

førategangtesla

Hengerfeste er inkludert sålenge det stod inkludert når du bestilte. Men mulig at tesla må ettermontere hvis du får en tidlig produsert model, da skal du selvsagt ikke betale for montering. Bestilte du tidlig og får levert en som er produsert sent, så vil jeg tro at du må betale for hengerfeste (kulekobling/lås) og åpning av software for det elektriske?

turfsurf

#6
Tja, jeg fikk SMS om jeg ville ha hengerfeste montert ved levering til 10.000, og svarte ja. Har ikke hørt noe etterpå, og heller ingen ting på faktura. Da har de nok ikke montert, så jeg kommer ihvertfall til å kreve å få hengerfeste for 10k som avtalt. De har gitt meg ett tilbud som jeg har akseptert, da får de holde seg til det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Contango

Dette er en "God dag mann, økseskaft" tråd. TS bestilte bil før hf var standard men  kunne ikke bestille hf i app før etter levering. I mellomtiden har prisen gått opp. Spørsmålet er om han kan be om gammel pris siden det var utgangspunktet da han bestilte bilen.
Turfsurf burde ha en enklere sak iom at det har vært en direkte dialog om akkurat det.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Sandvika

Sitat fra: LFC på lørdag 20. august 2022, klokken 11:38
Hengerfeste er standard nå, så hvis man ikke har bestilt så følger det bare med.
Må ikke betale noe ekstra.
Dekning for dette??

LFC

Sitat fra: Sandvika på lørdag 20. august 2022, klokken 15:48
Sitat fra: LFC på lørdag 20. august 2022, klokken 11:38
Hengerfeste er standard nå, så hvis man ikke har bestilt så følger det bare med.
Må ikke betale noe ekstra.
Dekning for dette??

Tesla ringte og sa at det fulgte med.
Har ikke bestilt med hengerfeste og svarte heller ikke på den SMS'en de sendte ut.
Får bilen om noen uker.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

geear

Sitat fra: Jonny85 på lørdag 20. august 2022, klokken 00:15
Trodde hengerfeste var standard utstyr på performance utgaven og nå også på long range
Det ble vel standard samtidig, i konfiguratoren. Min P kom uten krok, bestiltr i webshopen til 10k og fikk ettermontert.


REN-BIL

Bra sett, men litt merkelig at den uten i så fall er produsert etter den med? De legger vel om produksjonen for alle bilene

Handyman

Da jeg fikk monmtert HF veide vi både alubjelken (7,4kg) som ble tatt av og stålbjelken til HF (12,1kg). Med HF-bjelken veier altså bilen 4.7kg mer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

modpow

Sitat fra: REN-BIL på fredag 26. august 2022, klokken 16:45
Bra sett, men litt merkelig at den uten i så fall er produsert etter den med? De legger vel om produksjonen for alle bilene
Disse to er veldig nærme i VIN-nummer, og det er mulig begge er produsert etter omlegging og da kom med Glovis Summit som dro fra Shanghai 20. juli (5 dager etter produksjonen startet opp igjen). Min bil er ikke langt fra 405-serien, og den er på Hoegh St. Petersburg som kastet loss 25. juli. Om det stemmer at 404-serien ble produsert etter omlegging, og at vektforskjellen har noe med hengerfeste å gjøre, så kan jo dette tyde på at ikke alle bilene som kommer nå i Q3, og er produsert etter omlegging, har med hengerfeste.

Alt dette blir jo bare spekulasjoner, men noe må man jo fylle ventetiden med :)
Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA