Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skoda ruller ut ME3

Startet av Bigdrago, tirsdag 16. august 2022, klokken 22:59

« forrige - neste »

Vurderer en elbil

Sitat fra: Rusalka på onsdag 14. september 2022, klokken 10:12
Er det noen som ha hørt at 3.1 er oppdatert på noen biler ennå?  Evt. fått avtalt tid til å gjøre det ?
(vil nødvendigvis ta noe tid når nesten 10 000 biler må inn for å oppdatere)
Har noen av de som fikk levert med 3.0 fått oppgradert hjemmefra ?
(antar at de som blir levert nå har 3.1 installert ?)

Hva slags godbiter er det i 3.1?
Fossilbil


Bigdrago

Han spurte om 3.1 og du ga svaret til 3.0
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Torb

Her er en video som viser en ID.4 med software 3.1. Vi må vel anta at det samme skjer på Enyaq etter hvert.

https://www.youtube.com/watch?v=V0l1D0W39OA&t=1s

Mercedes EQA 350 4Matic

makken

Jeg fikk ny bil denne uken med 3.1

Plug & charge virker på ionity, det er tripteller i den lille skjermen og den har støtte for bidirectional charging.


Vurderer en elbil

Sitat fra: makken på lørdag 17. september 2022, klokken 10:31
Jeg fikk ny bil denne uken med 3.1

Plug & charge virker på ionity, det er tripteller i den lille skjermen og den har støtte for bidirectional charging.
:+1:
Fossilbil

Vurderer en elbil

Sitat fra: Torb på fredag 16. september 2022, klokken 20:56
Her er en video som viser en ID.4 med software 3.1. Vi må vel anta at det samme skjer på Enyaq etter hvert.

https://www.youtube.com/watch?v=V0l1D0W39OA&t=1s
:+1:
Håper dette blir tilgjengelig på alle VAG, da  :)
Fossilbil

Torb

Når nye Enyaqer leveres med 3.1 kan det ikke være lenge igjen for oss andre. Noen som har hørt hvor lenge det vil ta? Oppgradering fra 3.0 til 3.1 skal vi vel kunne gjøre selv "on the air" slik at en ikke trenger på verksted. Da kan vi jo håpe at denne oppgraderinga også blir gratis slik den var for de som måtte oppgradere til 3.0. Det var jo en større jobb ettersom de også fikk nytt 12V batteri slik jeg forstår.
Mercedes EQA 350 4Matic

Rusalka

Har ennå ikke fått 3.0 ..... fikk ny bil i mai i år. Håper jeg får innkalling og «hopper» over 3.0 direkte til 3.1 om ikke alt for lenge... (selger sa i mai at 3.0 egentlig ikke hadde mye nytt, men gav først og fremst mulighet til OTA senere ...)

Torb

Jeg fikk 3.0 i bilen som ble levert i slutten av juli. De driver og kaller inn, vet jeg, tidligere biler for oppgradering til 3.0 Men det tar nok en del tid før det er gjort på alle.
Mercedes EQA 350 4Matic

Bigdrago

Sitat fra: Rusalka på lørdag 17. september 2022, klokken 23:55
Har ennå ikke fått 3.0 ..... fikk ny bil i mai i år. Håper jeg får innkalling og «hopper» over 3.0 direkte til 3.1 om ikke alt for lenge... (selger sa i mai at 3.0 egentlig ikke hadde mye nytt, men gav først og fremst mulighet til OTA senere ...)

https://www.skoda-auto.no/elbiler/enyaq-iv-programvareoppdatering
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

VoltWay

En i Tyskland som nylig fikk 3.0 ble fortalt av en ansatt hos en forhandler som akkurat hadde vært på opplæring at 3.1 er planlagt før jul og 3.2 i februar/mars.

JarleV

Fikk oppdatert bilen i dag. Nå etter jeg kom hjem og skulle ut å se litt på oppsettet og menyene, så spør den bare etter S-PIN. Fikk ikke noen kode av forhandler. Så da blir det å ringe de i morgen. Har noe med infotainmentsystemet å gjøre.

JarleV

Sitat fra: JarleV på tirsdag 27. september 2022, klokken 17:52
Fikk oppdatert bilen i dag. Nå etter jeg kom hjem og skulle ut å se litt på oppsettet og menyene, så spør den bare etter S-PIN. Fikk ikke noen kode av forhandler. Så da blir det å ringe de i morgen. Har noe med infotainmentsystemet å gjøre.

S-PIN er en kode du laget da du fikk bilen ny. Etter å ha prøvd noen sannsynlige koder på 4 nummer kom jeg inn.Du har 3 forsøk. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA