Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Risiko ved bytte av farge på Y P

Startet av matgsl, tirsdag 16. august 2022, klokken 14:11

« forrige - neste »

matgsl

Hei!

Vurderer å bytte farge fra svart til hvit. Estimert levering på min svarte Y P er nov 26.-jan 10. Noen som har erfaring med slike bytter og om det innebærer en risiko for at leveringen forskyves? Har jo troa på at min i utgangspunktet vil bli levert før nyttår, og hvit var jo den andre fargen med tilsvarende leveringstid da jeg bestilte.

Gladtrd

Er vel tidligere nevnt at man havner bakerst i køen om man velger å endre farge.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

førategangtesla

Jeg har inne en bestilling på en sort model y performance, jeg endret bestilling fra model 3 performance i juni og da fikk jeg nytt bestillingsnummer. Men da jeg hadde inne bestilling på model 3 så endret jeg farge fra rød til hvit og det gikk helt fint, jeg tok kontakt med kundebehandler hos min lokale tesla hvor jeg skal få utlevering og dette ordnet de for meg. Nå var dette ganske tidlig i prosessen, men jeg ville hørt med de jeg, godt mulig at det kan ordne seg.

matgsl

Takk for svar! Mailen med tesla og det var ikke lett å få et konkret svar, de har tydeligvis ikke helt kontroll på det systemet selv. Endret farge selv på nettsiden i dag tidlig. Står fortsatt samme leveringsestimat i appen og samme bestillingsdato i avtalen, men med oppdatert farge. Så krysser fingrene for at det går greit.

peterka


matgsl

Nei, den er den samme fortsatt. Men det betyr vel ikke nødvendigvis at endringen ikke ender opp med å påvirke levering til slutt.

AAB26

Jeg byttet fra blå(feb 22 ordre) til svart i august og har levering på fredag. Byttet til Drammen fra Bergen i sommer, og etter jeg byttet til svart gikk estimatet kjapt til september.
Tipper faktisk utleveringssted har mer å si for utlevering om en bytter konfigurasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA