Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vindusvisker skraper i undersiden av panser

Startet av Mint, tirsdag 16. august 2022, klokken 12:25

« forrige - neste »

Mint

Venstre vindusvisker treffer undersiden av panser hver gang den gjør en swipe. Merker blir det selvsagt på viskerarm, men panser har også fått slipt bort litt metall. Tesla sier det er et kjent problem og anbefaler utskiftning av foringer rundt viskermotor. Tror det er lurt at Model S eiere sjekker dette så vil det bli mindre skader på panser om en ser dette tidlig i forløpet.

Contango

Dette er,som Tesla sier, et kjent problem som har vært omtalt mange ganger.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

krl

Merkelig at de ikke inspiserer dette på service.. Det er en godt kjent feil ja.

alda

Sitat fra: Contango på tirsdag 16. august 2022, klokken 13:24
Dette er,som Tesla sier, et kjent problem som har vært omtalt mange ganger.
Men Tesla gör ingenting åt det så det är upp till ägaren att följa med på detta, så bra med en påminnelse.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

John24

En midlertidig løsning med Teslas ventetider og regn i vente: Skru av viskeren, sett den i en skruestikke, varm opp metallet omkring 5-10 cm over bolthullet og bøy den forsiktig. Viskerarmen har garantert korrodert i festet, så en viskeravtrekker bør anskaffes. Kjøp i så fall den korteste avtrekkeren å finne om det gjelder viskerarmen på førersiden. Det er minimalt med høyde mellom viskerarmfestet på førersiden og panseret.
Bra om ditt lokale Teslaverksted tilbyr å skifte foringene. Hos meg ville de skifte hele viskermekanismen.
P85

Veggen

Min subber ikke ennå, men har begynt å gå tregt, så antar det er like før.
Den stoppet faktisk helt opp på auto under et regnskyll forleden, men klarte å holde den noenlunde i gang ved å skru av og på med litt pause mellom hvert visk.
Er det noe som kan smøres opp enkelt på noe vis?

petersv


overlay

Helt enig. Når jeg tidligere har opplevd det så har bytte av motor vært svaret.

Muffinman

Dette skjer med alle, gamle som nye ja. Kun komplett mekanisme med motor er å få kjøpt, og det er ikke noen enkel måte å reparere når det allerede er utslitt. Men man kan forebygge ved å åpne og smøre opp jevnlig.

Vi byttet på begge våre biler for et års tid siden. 2x6500 takk.

Storfe

Holder det å demontere plasdeksler over frunken fot å smøre dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA