Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endre fra Y LR til YP?

Startet av casall, mandag 15. august 2022, klokken 12:50

« forrige - neste »

casall

En ansatt hos Tesla Stavanger sa at dersom man gjorde en slik endring så ville det ikke være slik at du "mistet plassen i køen", og at det var bestillingsdato som gjaldt uansett. Stemmer det? Han sa også at det var sikkert at YP ville komme fra Berlin, men ikke nødvendigvis Y LR, men usikker på hvor oppdatert han var på Berlin..

Jeg bestilte for bare 1 uke siden, og ønsker helst tysk bil, og gjerne at den skal komme i 2022. Så vurderer å bytte til P, dersom det er større sannsynlighet for at den blir tysk og kommer i 2022.

Noen tanker?

ndrsone

Sitat fra: casall på mandag 15. august 2022, klokken 12:50
En ansatt hos Tesla Stavanger sa at dersom man gjorde en slik endring så ville det ikke være slik at du "mistet plassen i køen", og at det var bestillingsdato som gjaldt uansett. Stemmer det? Han sa også at det var sikkert at YP ville komme fra Berlin, men ikke nødvendigvis Y LR, men usikker på hvor oppdatert han var på Berlin..

Jeg bestilte for bare 1 uke siden, og ønsker helst tysk bil, og gjerne at den skal komme i 2022. Så vurderer å bytte til P, dersom det er større sannsynlighet for at den blir tysk og kommer i 2022.

Noen tanker?

Jeg tror det er feil at du beholder din plass i køen om du bytter fra LR til P, da tar du jo plassen til noen andre - noe som ville være ganske urettferdig.
Har hørt at P har kortere leveringstid, men det blir bare spekulasjon. Det er mye tilfeldigheter inne i bildet også, f.eks når jeg bestilte min LR så var det 20" som hadde kortest leveringstid. Så var det gemini felgene som hadde kortest, og nå er det 20" igjen.

Er noen som vurderer P over LR nå fordi det å få P i år er ikke så mye dyrere enn å få LR i Januar. Men det er ganske mye dyrere å få P i Januar enn LR i Desember. Jeg ville bare bestilt bilen du har lyst på, med mindre noen andre sitter på noe sikker info, noe som jeg tviler sterkt på. Med litt flaks får du den i år, etter hva jeg hører gjør Tesla sitt ytterste til å levere til Norge på denne siden av året.

TeslaSY

Sitat fra: casall på mandag 15. august 2022, klokken 12:50
En ansatt hos Tesla Stavanger sa at dersom man gjorde en slik endring så ville det ikke være slik at du "mistet plassen i køen", og at det var bestillingsdato som gjaldt uansett. Stemmer det? Han sa også at det var sikkert at YP ville komme fra Berlin, men ikke nødvendigvis Y LR, men usikker på hvor oppdatert han var på Berlin..

Jeg bestilte for bare 1 uke siden, og ønsker helst tysk bil, og gjerne at den skal komme i 2022. Så vurderer å bytte til P, dersom det er større sannsynlighet for at den blir tysk og kommer i 2022.

Noen tanker?
Enkelt løsning - bestill en av hver (siden du har bestilt bare 1 uke siden), det koster bare 2500 kr, i verste fall du risikerer å miste 2500 kr
For Tesla, ingen kan garantere (selve ansatte) levering, ingen vet ikke hvilken kommer først
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

førategangtesla

#3
Selv endret jeg fra model 3 performance til model y performance helt i begynnelsen av juli. Jeg tok kontakt med tesla og det ble lagt inn ny bestilling fra dato jeg endret, fikk da nytt reservasjonsnummer.

Da jeg bestilte model y performance stod det forventet levering oktober-desember 2022. Nå har det stått 3 desember til 17 januar en god stund. Så jeg får håpe at den dukker opp i år  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA