Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fikse overflateriper og steinsprutskader før innbytte?

Startet av RubberDucky, mandag 15. august 2022, klokken 14:08

« forrige - neste »

RubberDucky

Jeg bytter inn min 2 år gamle TM3 LR mot ny Y, og lurer på om det vil lønne seg å fikse små overflateriper og et par små steinsprutskader i panser på passende verksted på forhånd? Før jeg får innbytteprisen/overslag av Telsa altså.

Noen erfaringer?

2019 Mobilex Impala rullator

Handyman

Sitat fra: RubberDucky på mandag 15. august 2022, klokken 14:08
Jeg bytter inn min 2 år gamle TM3 LR mot ny Y, og lurer på om det vil lønne seg å fikse små overflateriper og et par små steinsprutskader i panser på passende verksted på forhånd? Før jeg får innbytteprisen/overslag av Telsa altså.

Noen erfaringer?
Innbytteprisen beregner Tesla uten å se på bilen. Bilen skal bare være hel uten skader. Derfor er prisen du får LAV. Du får ingenting igjen for å utbedre kosmetiske småting.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

arthur

For egen del hadde jeg fikset de skadene hos et av disse micropaint-firmaene og solgt bilen privat. At Tesla ikke vil gjøre fratrekk for slike skader høres underlig ut, men skyldes det i såfall at innbytteprisen de gir uansett er så lav at det er lite fornuftig å gi den i innbytte? Hvor vanskelig er det egentlig å selge en attraktiv elbil i dagens marked? Svært enkelt?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA