Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkalling software oppdatering

Startet av Toalmar, søndag 14. august 2022, klokken 20:20

« forrige - neste »

Toalmar

Da datt det en brev ned i postkassen med varsel om å kontakte min forhandler på telefon eller booke verkstedtime via brevets QR kode for å få oppdatert bilens software.
Bilen har jo OTA løsning så hva dette kan være vet jeg ikke.

Litt spesielt nå i 2022 og få brev om oppdatering da de har både mobiler og e-postadresse på eierene. I tillegg har vel de fleste Mercedes Me appen.

Har faktisk hatt bilen inne for ett par garanti utbedringer nå siste måneden så denne oppdateringen er kanskje helt fersk.

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Ikke sett noe til her.

Hvilken versjon kjører du nå?

kaiat

Sitat fra: Toalmar på søndag 14. august 2022, klokken 20:20
Litt spesielt nå i 2022 og få brev om oppdatering da de har både mobiler og e-postadresse på eierene. I tillegg har vel de fleste Mercedes Me appen.

De har nok hentet eierinformasjon fra Statens vegvesens kjøretøysregister og der finner du ikke tlf eller e-post, bare adresse. Dette er jo den mest oppdaterte informasjonen siden importør eller forhandler ikke nødvendigvis får med seg et eierskifte. I tillegg kommer jo bruktimporterte biler som ofte ikke kommer inn i systemet før bilen eventuelt kommer innom et merkeverksted for service.

boppus

Ikke hørt noe her. Bilen var på regulær service i våres. 56 000 km.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

jevel

Leverte min til B1 i dag. De var ikke kjent med noen oppdatering for min i alle fall.

Hadde vært interessant med litt detaljer om hva OP har av versjon på sin og hva det evt gjelder.

Toalmar

Skal selvsagt oppdatere dere etter besøket for da vet jeg mer


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Sitat fra: kaiat på mandag 15. august 2022, klokken 09:00
Sitat fra: Toalmar på søndag 14. august 2022, klokken 20:20
Litt spesielt nå i 2022 og få brev om oppdatering da de har både mobiler og e-postadresse på eierene. I tillegg har vel de fleste Mercedes Me appen.

De har nok hentet eierinformasjon fra Statens vegvesens kjøretøysregister og der finner du ikke tlf eller e-post, bare adresse. Dette er jo den mest oppdaterte informasjonen siden importør eller forhandler ikke nødvendigvis får med seg et eierskifte. I tillegg kommer jo bruktimporterte biler som ofte ikke kommer inn i systemet før bilen eventuelt kommer innom et merkeverksted for service.
De har nok ikke gjort det nei, brevet sier følgende:
har du solgt bilen, eller har flyttet ring ......


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Bilen har denne versjonen software pr i dag: apilevel/ntg6/080
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Samme jeg har på min.

Du får gi lyd når du har fått oppdateringen og fortelle om det er noen forskjell. 👍

Toalmar

Sitat fra: jevel på tirsdag 16. august 2022, klokken 08:09
Samme jeg har på min.

Du får gi lyd når du har fått oppdateringen og fortelle om det er noen forskjell.
Det skal jeg gjøre. Har time helt sist i august


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

#10
Da er bilen levert for oppdatering. Det er 2 stk oppdateringer som skal gjøres på min.
Den første er for luftfjæringen bak, og den andre er for BMS altså batteri styring systemet.

De antok ca 1,5 - 2 timer før den var ferdig

Oppdateringen tok faktisk 3 timer

Kun kjørt hjem så har ikke merket noe endring

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Takk for oppdatering. Da er det vel bare å belage seg på det samme her etter hvert. Når var din bil produsert?

Toalmar

Sitat fra: jevel på torsdag 01. september 2022, klokken 11:48
Takk for oppdatering. Da er det vel bare å belage seg på det samme her etter hvert. Når var din bil produsert?
Høsten 2020, vet ikke mer nøyaktig
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Nyere enn min, da. Regner med jeg får en innkalling snart jeg også, da. :P

Toalmar

Sitat fra: jevel på fredag 02. september 2022, klokken 22:44
Nyere enn min, da. Regner med jeg får en innkalling snart jeg også, da. :P
Virket ikke som det var mange som sto i kø. Så ingen andre med EQC der eller noen biler parkert som kunne vært inne eller på tur inn, men her kan jeg ta fullstendig feil.
Har du vurdert å kontakt dem selv?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA