Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hurtiglader på lillehammer nede hele helga

Startet av jagarock, søndag 30. september 2012, klokken 19:59

« forrige - neste »

jagarock

Kjørte oppover hit på fredag og skulle lade.
Ute av drift.
Samme idag, søndag, når jeg er på tur til oslo igjen.
Så blir å sette igjen bilen på lading på stortorget og ta toget til oslo.

Feilmeldingen var QC temperatur. Samme begge veier.

Så imorgen ringer jeg eidsiva og skal ha pengene tilbake for 5 betalinger som gikk igjennom uten at jeg kunne lade. Og skal også prøve å kreve pengene for togbilletten tilbake.

Ganske uholdbar situasjon
Information Research & Analytics @ Smashup Media

jkirkebo

#1
Sitat fra: jagarock på søndag 30. september 2012, klokken 19:59
Kjørte oppover hit på fredag og skulle lade.
Ute av drift.
Samme idag, søndag, når jeg er på tur til oslo igjen.
Så blir å sette igjen bilen på lading på stortorget og ta toget til oslo.

Feilmeldingen var QC temperatur. Samme begge veier.

Typisk SGTE-feil (og feilfrekvens). Jeg kjører alltid med plan B, i tilfellet hyttetur og laderen på Gjøvik skulle være nede er det 2 timers treglading (til ca. 45% SOC) og deretter kjøre via Lillehammer isteden (45km ekstra). Skulle ønske Eidsiva gikk over til ABB eller Siemens-ladere. Ishavsveien har tydeligvis lært, av de tre forskjellige på Vestby er ingen fra SGTE ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

klumpen

Er vel enda et eksempel på det må komme en "live-feed" på status på alle Hurtigladerene.
Er ikke dette er krav fra Transnova?
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Hans Håvard Kvisle

Melding fra Eidsiva: Hurtigladeren på Lillehammer er igjen oppe!
De har testa den sjøl, og kan bekrefte at det igjen er mulig både å lade og betale.

Årsaken til feilen, var en bryter som var satt feil etter en services som ble gjennomført på torsdag.
Vi får håpe at slikt ikke gjentar seg.

Jeg håper også at de snart kan levere sanntidsdata til NOBIL (og da skal dere alle på et vis også få det). Fortsatt er det bare Fortums lader i Sarpsborg som gjør dette av hurtigladerne. Status ligger til høyre på forsiden av elbil.no. At Fortum er de eneste, er slett ikke bra nok.
St.Hanshaugen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA