Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Delebil, hvilke deler bør jeg plukke?

Startet av Skalmers, onsdag 10. august 2022, klokken 18:22

« forrige - neste »

Skalmers

Hei!
Har kjøpt meg eldre Leaf med høy kilometerstand.

Har tilgang på en krasjet delebil uten batteri, som skal skrotes snart.

Søker tips til hvilke deler jeg bør redde fra delebilen, som kanskje kan komme til nytte på min bruksbil.

Alle tips mottas med takk :)

RJK

Alt som har med elektronikken rundt batteriet, som er igjen. Ombordlader, inverter etc. Vindusviskerarmer og motorer, motor og motordeler, samt AC-enheter., lykter og multimediaenhet, vindusheiser og eventuelt låsekasser. Speil og andre karosserideler som er i god stand, og som fort blir skadet i en kollisjon. Bremsekraftforsterker og, forutsatt om det er i god stand, bremsekalipere, skiver og klosser, samt lenkearmer og styrestag.

Det er ihvertfall det ukyndige meg kommer på...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Trekkoppbil

#2
Sitat fra: Skalmers på onsdag 10. august 2022, klokken 18:22
Alle tips mottas med takk :)
Nøkler, hjul og evse.

Hvis det er vannbåren varme, så kan ptc-varmeren ha noe verdi. Dvs hvis det er 20211 eller 2012.
Det går vel også noen historier om en ombordlader som kan svikte.

Electrix

Og aktuator til elektrisk parkeringsbrems hvis den har dette.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA