Tesla model y hengerfeste ved levering

Startet av førategangtesla, ons 10. aug 2022, kl. 07:57

« forrige - neste »

førategangtesla

Jeg har en bestilling inne på en sort-sort tesla model y performance. Da jeg bestilte denne stod det hengerfeste inkludert. Jeg kikker litt på finn.no iblant og ser at flere skriver at hengerfeste kan monteres hos tesla for 10.000 kroner. Må jeg montere dette hos tesla for 10.000 kroner eller vil jeg få levert bilen min med hengerfeste montert? Har tesla gått over til å montere dette på fabrikken i det siste? Det eneste jeg kan tenke meg er at dette kanskje var valgfritt tidligere?

TeslaSY

Sitat fra: førategangtesla på ons 10. aug 2022, kl. 07:57
Jeg har en bestilling inne på en sort-sort tesla model y performance. Da jeg bestilte denne stod det hengerfeste inkludert. Jeg kikker litt på finn.no iblant og ser at flere skriver at hengerfeste kan monteres hos tesla for 10.000 kroner. Må jeg montere dette hos tesla for 10.000 kroner eller vil jeg få levert bilen min med hengerfeste montert? Har tesla gått over til å montere dette på fabrikken i det siste? Det eneste jeg kan tenke meg er at dette kanskje var valgfritt tidligere?
Som min erfaring (1 Model 3 og 2 Model Y), bilen blir klargjort fra fabrikken for tilhengerfeste og du skal får en box/pakke med løs selve tilhengefeste, som du må montere/legge inn selv. Så hvis du ønsker ikke, du trenger ikke å montere den på bilen, da blir bilen uten tilhengerfeste
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

geear

Sitat fra: førategangtesla på ons 10. aug 2022, kl. 07:57
Det var ikke valgfritt engang, Y kom helt uten hengerfeste, og det ble først tilgjengelig for ettermontering ca. et halvt år etter at de første var levert i Norge (fikk min første Y i sept og var første til å få krok her i distriktet, i februar tror jeg). Frem til nå har det vel enda ikke blitt levert Model Y i Norge med hardwaren på plass fra fabrikk. Tverrbjelken bak må skiftes ut+++. Man antar vel at kanskje leveransene nå i august/sept kommer med alt ferdig montert..

ToWalkOrDrive

Hva koster det for tiden å få Tesla til å montere hengerfeste til 2021 Model Y? Kan man evt få et vanlig verksted til å montere, og kontakt? Eller må Tesla gjøre det for å justere software / hengermodus, eller kan de bare fikse det etterpå?
Tesla Model Y                         2021-

sjokomelk

Tesla gjør hele jobben for 15610kr. Bestilles i appen, og så ordner de alt med montering av modulen og programmering av bilen.
https://shop.tesla.com/no_no/product/model-y-_-tilhengerfeste
Ratter 2026 Tesla Model Y Performance
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ToWalkOrDrive

Sitat fra: sjokomelk på tir 11. aug 2026, kl. 09:09Tesla gjør hele jobben for 15610kr. Bestilles i appen, og så ordner de alt med montering av modulen og programmering av bilen.
https://shop.tesla.com/no_no/product/model-y-_-tilhengerfeste

Ja, det er jo i grunnen ikke så ille.
Tesla Model Y                         2021-

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA