Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flere mobil-nøkler i samme familie. Hva gjør man?

Startet av Grenadier, tirsdag 09. august 2022, klokken 22:06

« forrige - neste »

Grenadier

Hei, jeg er veldig fornøyd ny Model Y-eier. Men har et spørsmål:

Hva er beste måten å sette opp mobilnøkkel på, når vi er flere i familien som kjører?

Det jeg ønsker er:

- Hvis kona og jeg går sammen til bilen, skal det være min profil som brukes av bilen (da jeg alltid kjører når vi er sammen)

- Hvis kona bruker bilen alene, skal selvsagt hennes profil/mobilnøkkel brukes. Og den skal justere hennes sete/ratt/speil-innstillinger (akkurat nå virker det som at min profil velges, også når kona bruker sin telefon til å låse opp)

- ...og hvor i menyen kan jeg se og endre mobil-nøkkel innstillingene? Finner ikke helt ut av det

Noen som har tips rundt dette?


Takk!  :)


Grenadier

Tusen takk for svar. Og OK, manualer kan ha noe for seg, ja..   :P

Takk for tipsene  :+1:  :)

LFC

Etterhvert vil det lille kameraet i speilen se hvem som setter seg i førersetet og justere førerprofilen deretter.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

jlan

Sitat fra: LFC på onsdag 10. august 2022, klokken 06:17
Etterhvert vil det lille kameraet i speilen se hvem som setter seg i førersetet og justere førerprofilen deretter.
Jeg regner med at passasjerene blir gjenkjent også, og at seter, underholdning og kjøremodus blir tilpasset situasjonen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

RuneW

Sitat fra: jlan på onsdag 10. august 2022, klokken 09:23
Sitat fra: LFC på onsdag 10. august 2022, klokken 06:17
Etterhvert vil det lille kameraet i speilen se hvem som setter seg i førersetet og justere førerprofilen deretter.
Jeg regner med at passasjerene blir gjenkjent også, og at seter, underholdning og kjøremodus blir tilpasset situasjonen.

Og om den får med seg at om kjerringa sitter i passasjersetet, sørge for at hennes temperatur er 3 grader høyere enn min...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RuneW på onsdag 10. august 2022, klokken 09:54
Sitat fra: jlan på onsdag 10. august 2022, klokken 09:23
Sitat fra: LFC på onsdag 10. august 2022, klokken 06:17
Etterhvert vil det lille kameraet i speilen se hvem som setter seg i førersetet og justere førerprofilen deretter.
Jeg regner med at passasjerene blir gjenkjent også, og at seter, underholdning og kjøremodus blir tilpasset situasjonen.

Og om den får med seg at om kjerringa sitter i passasjersetet, sørge for at hennes temperatur er 3 grader høyere enn min...

Ja, det er vel bare å hive inn et par vektsensorer i setet...på samme måte som en Garmin-vekt vet hvem som veier seg, basert på hvem sin vekt du mest ligner på når du veier deg.
Tesla Model Y                         2021-

Delvis


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA