Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-tron 55 S-line Black Edition

Startet av Fendern, tirsdag 09. august 2022, klokken 20:37

« forrige - neste »

Fendern

Hei!

Har fått et tilbud på en ny 55 S-Line Black Edition. Jeg er overhode ikke kjent med e-tron, og lurer på om bilen mangler noe utstyr som DU tenker burde vært med?

Totalpris 819.000

Ekstrautstyr
NORGESGARANTI; 5 AR/100 KM (VILKAR)
EDITIONPAKKE
VINTERPAKKE
ASSISTENTSYSTEMPAKKE TOUR I V.PAKKE
SIDE ASS -PRE SENCE BAK -EXIT VARS
OMGIVELSESKAMERA
ADVANCED KEY INK SENS.BAKLUKE
OPPBEVARINGSPAKKE
21" 5-V-STJERNEDESIGN, SORT
DEKOR CARBON QUADRAT STRUKTUR
AUDI PHONE BOX
STYRINGSNUMMER AUDI PHONE BOX
AUDI SMARTPHONE INTERFACE
EL. SETER M/MEMO FORER
INTERIORELEMENTER I KUNSTSKINN
SKINN/DINAMICA MICROFIBER S LINE
JUSTERBARE HODESTOTTER FORAN
SPORTSSETER FORAN S-LINE
AUT. AVBL./INNKL. UTV. SPEIL M/MEMO
MLF-SPORTSRATTOPPVARMET
MATRIX LED
SKILLENETT
SIDEAIRBAGER BAK V.PAKKE
KOMFORTMIDTARMLENE
TIL.FESTE, AVTAKBART KOMB PAKKE
UTEN MODELL, YTELSE OG TEKNOLOGIBET
TAKRELING SORT I V.PAKKE
SPEILHUS I SORT
LAKKERTE BREMSEKALIPERE
Norskmontert utstyr
20" LANSERINGSPAKKE DEL 1
A003
20" LANSERINGSPAKKE DEL 2
A004
SKVETTLAPPER FORAN
E350
LAKKFORSEGLING MOLLER MEDVIND
B107

elektro

Denne konfigurasjonen er vel satt, og den er meget bra. Hva inngår i EDITIONPAKKE? B&O blant annet? Oransje belter og bremsekalipere?

Man kan alltids ønske seg andre ting. Head up er vel ikke med her, men det skulle jeg klart å leve uten. En liten filleting som er dumt de ikke har med, og som burde vært tilgjengelig OTA er Virtual Cockpit (annet layout på instrumentene). Og så er det vel ikke akustiske glass her, men usikker på hvor nye du merker det.

I stedet for 21-tommerne ville førstevalget mitt vært S-line 20-tommere. Pga komfort, støy og forbruk. Men hadde ikke nølt med å kjøpe denne bilen hvis jeg hadde fått den raskt og ikke allerede hadde hatt e-tron. Flott spec! Hvilken farge?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Fendern

Takk for svar!

Edition-pakke inneholder:
Bang & Olufsen stereoanlegg
Matrix LED
Ladeluke høyre side (venstre er standard)
Ambiente plus belysning
4-soners klima
Adaptive vindusviskere m/varme
Oppvarmet ratt

Jeg mener selger sa det var virtual cockpit (snakket om at det var grafikkort fra nVidia etc)

HUD er kanskje det jeg syntes var mest kjipt at ikke var med...

Bilen er i fargen Mythos svart, med oransje kalipere.

elektro

Jeg er usikker på hvor mye man egentlig ser på head-up'en, i alle fall for egen del. Kanskje det er mer enn jeg tror. Men uansett synes jeg spec'en på de Black Edition bilene er knallfin. Så hvis du orker å holde en sort lakk ;) , gå for det!!
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

HUD er gull verdt. Ser ikke i displayet lenger. Orange belter og kalipere er meningsløs pengebruk i mine øyne, 21" også.
Virker som om de som lager pakker hos Audi er mer opptatt av bling enn funksjon. Får jo både nightvision og HuD istedet for prisen.
Ellers er jo facelift på vei og Q6, så kan være verdt å vurdere å vente.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Fendern

Sitat fra: daktari på onsdag 10. august 2022, klokken 00:00
HUD er gull verdt. Ser ikke i displayet lenger. Orange belter og kalipere er meningsløs pengebruk i mine øyne, 21" også.
Virker som om de som lager pakker hos Audi er mer opptatt av bling enn funksjon. Får jo både nightvision og HuD istedet for prisen.
Ellers er jo facelift på vei og Q6, så kan være verdt å vurdere å vente.

Du har noen gode poenger her! Det jeg dog frykter ved å vente til facelift/neste år, er høyere utgangspris PLUSS momspåslag, som jeg har skjønt trer i kraft 1. januar 2023

daktari

Sitat fra: Fendern på onsdag 10. august 2022, klokken 07:10
Sitat fra: daktari på onsdag 10. august 2022, klokken 00:00
HUD er gull verdt. Ser ikke i displayet lenger. Orange belter og kalipere er meningsløs pengebruk i mine øyne, 21" også.
Virker som om de som lager pakker hos Audi er mer opptatt av bling enn funksjon. Får jo både nightvision og HuD istedet for prisen.
Ellers er jo facelift på vei og Q6, så kan være verdt å vurdere å vente.

Du har noen gode poenger her! Det jeg dog frykter ved å vente til facelift/neste år, er høyere utgangspris PLUSS momspåslag, som jeg har skjønt trer i kraft 1. januar 2023
Ja, det er mva på alt over 500k som er foreslått, men budsjettet legges først frem ca 1.oktober. det vil jo gjøre ekstrautstyr dyrere.

Det er vanskelig å spå om priser på de nye, men vil tro at Q6 vil være både rimeligere, tilby samme plass men også bruke mindre strøm enn eetron som i facelift-versjon ryktes å få Q7/8 betegnelse.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

Sitat fra: daktari på onsdag 10. august 2022, klokken 00:00
HUD er gull verdt. Ser ikke i displayet lenger. Orange belter og kalipere er meningsløs pengebruk i mine øyne, 21" også.
Virker som om de som lager pakker hos Audi er mer opptatt av bling enn funksjon. Får jo både nightvision og HuD istedet for prisen.
Ellers er jo facelift på vei og Q6, så kan være verdt å vurdere å vente.

Liten presisering; Jeg har HUD, men føler at jeg ikke bruker den. Kanskje jeg bare ikke legger merke til det. Eller at det er sånn fordi jeg har store, fine tall som viser hastighet med Virtual Cockpit? Når det gjelder «bling» kan man jo alltid si at det er meningsløs bruk av penger.. :) Men akkurat disse tingene synes jeg gjør seg veldig. Og jeg skulle gjerne betalt for å få det ettermontert. (Men ikke 4x ny pris, som Møller tar.)

Med 21-tommers hjulene stiller det seg litt annerledes. Ettersom de har noen klare ulemper. Men stilige er de!

Skjønner også motivasjonen for å kjøpe nå, før moms. Denne bilen blir etter alt å dømme 75.000 dyrere 1. januar. Samt at det vil ta relativt lang tid før en eventuell ny utgave blir tilgjengelig. Og jeg tror den blir minst like dyr. Hvis ikke dyrere.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

Siden det er mulig å endre på konfigurasjon på disse bilene, så betyr det vel også at de ikke er produsert ennå. Hva er da leveringstiden?

Jeg ser at det ikke lenger tas imot nye bestilinger på e-tron i Tyskland på grunn av leveringssituasjonen. Betyr det at Møller har bestilt produksjon for "black edition", og så kan spesifikasjonene endres så lenge de ikke har startet på samlebåndet (og det finnes riktige deler)?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Jan-Børre Olsen

Jeg tenker at USB-C uttak bak og varmeseter i bakseter er greit å ha og koster relativt lite ekstra. Glassoptikk knapper er også noe jeg valgte. Koster lite og gjør seg veldig i den bilen.
Valgte konturseter med massasje og ventilasjon. Koster 55K i tillegg. Har det i dag i A6'en og...vel en nedgradering på setefronten var ikke aktuelt. Hoppet over HUD og NV. HUD har jeg i dag på A6'en(samme generasjon HUD) og tenker at det er relativt lite nyttig. Kjører ikke så heftig at jeg må ha hastigheten rett i fjeset. På A6'en er det litt kjekt å se aktuell gir i manuell modus og oljetemperatur, og det har man jo ikke behov for på en etron. Navigasjon er kjekt å få opp men nå kjører jeg bare på de samme plassene og bruker ikke navigasjon i det hele tatt.
Vi tenker at dashbord blir mer plundrete å holde rent, frontrute er svindlet og enda mer knot å få byttet og verdien er liten.
NV var jeg litt mer gira på siden jeg kjører mye i bekkmørket, fjelloverganger osv men skjønte fort at det også har begrenset verdi i snøkov. Skal heller undersøke muligheten for en Lazer Linear lysbjelke.
Ellers bestilt samme bil mer eller mindre bare i hvit. 21" sommer og 20" sorte vinterfelger. Skvettlapper bak også.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

TeslaSY

Sitat fra: Orbit på onsdag 10. august 2022, klokken 13:31
Siden det er mulig å endre på konfigurasjon på disse bilene, så betyr det vel også at de ikke er produsert ennå. Hva er da leveringstiden?

Jeg ser at det ikke lenger tas imot nye bestillinger på e-tron i Tyskland på grunn av leveringssituasjonen. Betyr det at Møller har bestilt produksjon for "black edition", og så kan spesifikasjonene endres så lenge de ikke har startet på samlebåndet (og det finnes riktige deler)?
Jeg er også i diskusjon av bestilling av en E-tron Advance Sport utgave, Møller bil har noen biler på bestilling og skal få bilen innen i år, vi kan velge hva slags utstyr og farge vi liker.
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Fendern

Sitat fra: smaug01 på onsdag 10. august 2022, klokken 15:19
Jeg tenker at USB-C uttak bak og varmeseter i bakseter er greit å ha og koster relativt lite ekstra. Glassoptikk knapper er også noe jeg valgte. Koster lite og gjør seg veldig i den bilen.
Valgte konturseter med massasje og ventilasjon. Koster 55K i tillegg. Har det i dag i A6'en og...vel en nedgradering på setefronten var ikke aktuelt. Hoppet over HUD og NV. HUD har jeg i dag på A6'en(samme generasjon HUD) og tenker at det er relativt lite nyttig. Kjører ikke så heftig at jeg må ha hastigheten rett i fjeset. På A6'en er det litt kjekt å se aktuell gir i manuell modus og oljetemperatur, og det har man jo ikke behov for på en etron. Navigasjon er kjekt å få opp men nå kjører jeg bare på de samme plassene og bruker ikke navigasjon i det hele tatt.
Vi tenker at dashbord blir mer plundrete å holde rent, frontrute er svindlet og enda mer knot å få byttet og verdien er liten.
NV var jeg litt mer gira på siden jeg kjører mye i bekkmørket, fjelloverganger osv men skjønte fort at det også har begrenset verdi i snøkov. Skal heller undersøke muligheten for en Lazer Linear lysbjelke.
Ellers bestilt samme bil mer eller mindre bare i hvit. 21" sommer og 20" sorte vinterfelger. Skvettlapper bak også.

Kan jeg spørre hva total pris ble med de valgene?

elektro

#12
Mange fornuftige valg her. Konturseter er gull, men el. sportsseter med alcantara og minne er også helt greit. Ellers ville jeg betalt både for oransje bremsekalipere og akustikkglass. Samt el. justerbart ratt, kanskje?

Glassoptikk hever førermiljøet, hva gjør dere med skinn/kunstskinn på dashbord? Jeg har ingen av delene, det er litt dølt. Når det gjelder lys, er det noen over hodet som bestiller Digital LED? Det tror jeg er litt vel høyt priset.. Da er kanskje NV en bedre investering. Så kan man heller leie Matrix OTA? 3. parts LED-bar er også en mulighet. Selv om det ikke hjelper mye i trafikk.

EDIT: Nå er lysene på e-tron i utgangspunktet ganske bra, altså. Kanskje særlig nærlysene. Og med vanlig Matrix synes jeg det fungerer kjempefint. Dog ikke med like høy oppløsning som de beste og uten svingfunksjon. Men på høstvåte veier er det vel bare LED-bar som nytter.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Jan-Børre Olsen

Ja det minner meg på om at vi bestilte med el-ratt. Tenker det er greit at den smetter inn ved inn og utstiging.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Orbit

... og hvis førerne er forskjellig dimensjonert. Da er det gull å ha minne på seteposisjon, ratt og sidespeil som følger nøkkel - som vel krever komfortnøkkel, jeg vet ikke om det er i noen av pakkene. (Bakspeil må justeres manuelt)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA