Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

offpist

#210
Det ruller ut biler ser jeg, men umulig å se hva det er for noe på webkamera.

Har en bekjent som skal kjøre innom senere i dag for spionere lett, samt ta noen bilder.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

offpist

Noen bilder til.

Ser de laster biler opp for transport videre allerede også.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

B1

Er det noen X/S der som jeg ikke ser?
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

offpist

Hehe.. nei jeg veit ikke.
Synes det ser mest ut som Model Y for å være ærlig.

Må nok smøre oss med litt mer tålmodighet.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

B1

Er nok ikke noen på denne båten virker det som. Highway skal til Zeebrugge, og tilbake til Drammen 15.12. Får satse på at det er S/X leveringen.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

offpist

#215
Sitat fra: B1 på søndag 11. desember 2022, klokken 10:51
Er nok ikke noen på denne båten virker det som. Highway skal til Zeebrugge, og tilbake til Drammen 15.12. Får satse på at det er S/X leveringen.

Er nok mer rimelig det ja.
Zeebrugge den 13. desember, og tilbake i Drammen 15. desember.

Det blir travelt de to siste ukene før nyttår for hele bilbransjen, ikke bare Tesla.


Edit: Highway har forlatt havnen alt.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

RiteOnLine

#216
Sitat fra: kirky på søndag 11. desember 2022, klokken 00:06
Offpist, har du ett eksempel på en video som viser stor skjerm bak? Har sett et par og de har hatt vanlig skjerm bak dessverre. Men de har hatt USS da. 😊
Oppdatert på websiden hvertfall..

offpist

Ja, er vel denne du refererer til.

Lurer på hvor mange minutter eller timer det går før 3 åringen min sparker inn den skjermen mens han krangler om musikk med storebror ;)

Skulle nok fått på beskyttelse, først som sist.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Li-Ion

#218
Oppdatering om Main Highway. Denne ligger nå i Zeebrugge, og er meldt i Trondheim den 14.12 kl. 23.00 (endret fra 18.12 i går). Den kommer via Bodø kan det se ut som. Usikker på om den rekker den tidsplanen da den ikke har forlatt Zeebrugge enda...?

Edit: Main Highway melder nå anløp Ålesund den 14.12 kl. 06.00
Teslaeier siden 2013 :)

drumfrodo

#219
Da ser det ut som Main Highway stopper på tur nordover likevel, Ålesund 14. og Trondheim 14/15. antar jeg :)

Edit: ser Li-Ion har meldt det samme ja :)

Cobos

Thames Highway er også på vei tilbake til Zeebrugge og noen nevnte at den da skulle returnere til Drammen. Da høres det ikke usannsynlig ut at den kommer til Drammen med S og X. Hvis ikke noen har funnet et annet skip som kommer før som er på vei til Drammen fra Zeebrugge.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

drumfrodo

Sitat fra: Cobos på søndag 11. desember 2022, klokken 17:26
Thames Highway er også på vei tilbake til Zeebrugge og noen nevnte at den da skulle returnere til Drammen. Da høres det ikke usannsynlig ut at den kommer til Drammen med S og X. Hvis ikke noen har funnet et annet skip som kommer før som er på vei til Drammen fra Zeebrugge.

Det er nok disse to båtene som leverer Plaid til Norge fra Hoegh Transporter ja. Thames Highway ser ut til å ta Drammen-Kristiansand-Stavanger-Bergen, mens Main Highway tar Ålesund-Trondheim-Bodø-(og antagelig) Tromsø.

Main Highway startet turen mot Norge fra Zeebrugge idag, 7 dager etter at bilene kom dit med Hoegh Transporter. Om vi antar at det tar ca like lang tid for bilene som kommer med Hoegh Trove (ankommer Zeebrugge fra Baltimore ca 21. desember) å komme seg videre til Norge, blir det veeeldig tight mtp. registrering av disse før nyttår. Men om alt går som planlagt så går det nok akkurat - og det er sikkert planene også.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: offpist på søndag 11. desember 2022, klokken 11:48
Ja, er vel denne du refererer til.

Lurer på hvor mange minutter eller timer det går før 3 åringen min sparker inn den skjermen mens han krangler om musikk med storebror ;)

Skulle nok fått på beskyttelse, først som sist.

Say, whaaat??
Tesla Model Y                         2021-

B1

AUTO ACHIEVE kommer til Drammen 14.12! Her er det også håp. Ruta: avreise Zeebrugge 11. desember, via Esberg, DK og Goteborg.

Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

ELTesla

#224
Dersom det ikke var med en eneste S eller X på Main Thames highway så er det da Ålesund i morgen som blir neste mulighet for de første bilene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA