Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

Li-Ion

Sitat fra: ELTesla på fredag 02. desember 2022, klokken 11:25
Nesten så vi kan begynne å spekulere i skip fra Zeebrugge til Norge nå  :o
Der har jeg fulgt lite med den siste tiden.

Noen som har info?

Hadde vært interresant å vite om alle skal innom Drammen først - eller om det går direktebåter til f.eks Bergen, Trondheim osv...
Teslaeier siden 2013 :)

ELTesla

Regner nesten med at det går båt opp langs kysten som ved Model Y i det siste.
Har ikke peiling på antallet Model S/X som er på Høegh Transporter som er øremerket det norske markedet.

ELTesla

Nå er konfigurator for S og X endret til jan./mar. 2023 ved nybestilling uansett hjul og farge både innvendig og utvendig.

ELTesla

Sitat fra: Li-Ion på fredag 02. desember 2022, klokken 12:24

Hadde vært interresant å vite om alle skal innom Drammen først - eller om det går direktebåter til f.eks Bergen, Trondheim osv...

Kan Thames Highway (Kess) være en mulighet for oss med S og X kanskje?
Oppdatert dato for Høegh Transporter er nå 04.12.2022.

Thames Highway har følgende rute:
06.12.2022: Zeebrugge
08.12.2022: Bergen
09.12.2022: Stavanger
10.12.2022: Kristiansand
11.12.2022: Drammen

http://www.kess.kline.de/data/files/105/HHSchedule.pdf

vlunde

#124
Sitat
Veldig fint om du holder oss oppdatert dersom de ombestemmer seg eller ikke.

Da er det nok spiker'n i kista for min del for levering av X Plaid, og da tror jeg også jeg takker for meg som Tesla-eier. Jeg klarer ikke å være kunde i et selskap som behandler meg sånn...

Han skrev jo "Men jag är en rådgivare och nu råder jag dig att se bort ifrån dina prinsiper och köpa denna bilen innan den försvinner", som er noe av det mest arrogante jeg har blitt fortalt av en selger noensinne. Da svarte jeg det mildeste jeg klarte, og fikk dette svaret tilbake, så ingen ydmykhet å spore der i gården ihvertfall... 😢


Vaduz

Uten å kjenne forhistorien så var ikke det den mildeste mailen jeg har sett:p Jaja, lykke til videre, hva tenker du kjøpe i stedet? Jeg er i beit for en syvseter, finner ikke så mye annet enn model X men den har en del mangler som taklast samt i dyreste laget.

vlunde

Sitat fra: Vaduz på lørdag 03. desember 2022, klokken 15:23
Uten å kjenne forhistorien så var ikke det den mildeste mailen jeg har sett:p Jaja, lykke til videre, hva tenker du kjøpe i stedet? Jeg er i beit for en syvseter, finner ikke så mye annet enn model X men den har en del mangler som taklast samt i dyreste laget.

Han har vært arrogant, tildels frekk, svært lite samarbeidsvillig og generelt oppført seg ganske elendig.  Så du skulle sett de tidligere versjonene av mailen som jeg ikke sendte... 🤬

Diskusjon om alternativer kan vi sikkert ta i en annen tråd, denne handler vel kun om levering av Plaid så jeg skal slutte å for sure tråden med eder og galle om egen prosess. Håper alle dere som venter på bil har en bedre opplevelse og blir fornøyde, jeg takker nok for meg etter dette.

rr2000

Sitat fra: vlunde på lørdag 03. desember 2022, klokken 18:38
.... Håper alle dere som venter på bil har en bedre opplevelse og blir fornøyde, jeg takker nok for meg etter dette.
Har hatt en meget god prosess, bestilte i våres, fikk tidligere i høst beskjed om at det var 30% sannsynlighet for leveranse før nyttår, deretter telefon med tilbud om å bytte farge for å sikre leveranse før nyttår, det er uansett helt fantastisk å få leveranse av superbilen uten avgifter! Jeg har inntrykk av at Tesla-Norge gjør alt de kan for å sikre flest mulig biler registrert før nyttår  :-*  Så blir det jo spennende å se om de rekker å få biler fra båt nummer to (Trove) til Norge før nyttår.... (For de med bil på første båt vil det jo være en fordel om den ikke rekker frem ;-)
P85D

vlunde

Sitat fra: rr2000 på lørdag 03. desember 2022, klokken 20:23
Sitat fra: vlunde på lørdag 03. desember 2022, klokken 18:38
.... Håper alle dere som venter på bil har en bedre opplevelse og blir fornøyde, jeg takker nok for meg etter dette.
Har hatt en meget god prosess, bestilte i våres, fikk tidligere i høst beskjed om at det var 30% sannsynlighet for leveranse før nyttår, deretter telefon med tilbud om å bytte farge for å sikre leveranse før nyttår, det er uansett helt fantastisk å få leveranse av superbilen uten avgifter! Jeg har inntrykk av at Tesla-Norge gjør alt de kan for å sikre flest mulig biler registrert før nyttår  :-*  Så blir det jo spennende å se om de rekker å få biler fra båt nummer to (Trove) til Norge før nyttår.... (For de med bil på første båt vil det jo være en fordel om den ikke rekker frem ;-)

Godt å høre at andre blir fulgt opp godt! Den telefonen om skifte av farge skulle jeg gjerne fått, sammen med telefonen om å skifte til 6 seter som de mener har funnet sted og jeg svarte at jeg ville vente på 7-seter, som er blankt ljug. Åpen for å endre mening, men denne prosessen sammen med siste service besøk får meg til å tro at Tesla har så store problemer med å behandle kundene sine på en god måte at jeg klarer ikke å være kunde mer... Gi meg gjerne tips om en personlig kontakt som er dyktig, så jeg kan kontakte vedkommende og se om det er mulig å redde bestillingen...

ELTesla

Tror det er best om du stikker innom Tesla.

Uansett, nå er det bare 4 timer til docking i Zeebrugge. Har ikke funnet noe webcamera.

Li-Ion

Ingen med info om mulig skip fra Belgia til Norge?
Teslaeier siden 2013 :)

ELTesla

Thames Highway har følgende rute:
06.12.2022: Zeebrugge
08.12.2022: Bergen
09.12.2022: Stavanger
10.12.2022: Kristiansand
11.12.2022: Drammen

Li-Ion

Sitat fra: ELTesla på søndag 04. desember 2022, klokken 13:55
Thames Highway har følgende rute:
06.12.2022: Zeebrugge
08.12.2022: Bergen
09.12.2022: Stavanger
10.12.2022: Kristiansand
11.12.2022: Drammen

Hmmm... ikke noe direkte til Trondheim da... Spørs om vi må vente på ny transport fra Drammen og opp. Begynner å bli kort tid igjen før 2022 løper ut da...
Teslaeier siden 2013 :)

snakkesalig

I teorien kan bilen registreres så snart den er på norsk jord. Jeg vet BYD skal masse-registrere biler så snart de ankommer Drammen før de distribueres rundt om i Norge, for å rekke nyttårsfristen.

Li-Ion

Sitat fra: snakkesalig på søndag 04. desember 2022, klokken 14:29
I teorien kan bilen registreres så snart den er på norsk jord. Jeg vet BYD skal masse-registrere biler så snart de ankommer Drammen før de distribueres rundt om i Norge, for å rekke nyttårsfristen.

Håper du har rett - betyr ganske mye å få denne registrert i år ja...
Blir en laaang Desember i år... :)
Teslaeier siden 2013 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA