Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mercedes Me - app

Startet av jevel, søndag 07. august 2022, klokken 12:27

« forrige - neste »

jevel

Etter å ha hatt bilen i to år så må jeg si at jeg er ganske så fornøyd med appen; den fungerer stort sett som forventet, og jeg bruker den gjerne til forvarming og planlegging av lengre kjøreturer. Av og til får jeg en feilmelding når jeg skal sende en kommando til bilen, men da er det stort sett bare å avslutte app, åpne på nytt og så er problemet løst.

Men; her for noen uker (måneder?) siden kom en oppdatering av forsiden på appen som dyttet ladenivået på batteriet ned fra åpningssiden og heller gav oss en lenke til å «utforske høydepunkter» i appen. Denne blir jeg ikke kvitt og kan heller ikke flytte den sånn at den legges nederst på siden, ute av syne.

Hva tenkte de som driver med denne appen når de gjorde dette? Er det viktigere med egenreklame for appen INNE i appen enn å se hvor mye batteri man har på en elbil? Frustrerende.

Grosor

Den er ikke slik hos meg lenger, prøv å logge ut og inn igjen eller slette cache/appdata. (Har Android telefon)

Ellers veldig happy med bil og app. Sjelden problemer og som regel løst ved å avslutte og starte på nytt som du nevner.

boppus

Har ikke opplevd dette. Eneste utfordringen jeg har med bil og app er at appen har en lei uvane med å logge meg ut, og ny innlogging/TAN-kode kreves. På to ulike Android mobiler.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

jevel

Om du bruker samme konto på begge mobilene så tipper jeg at det er årsak. Gjorde det samme her med to forskjellige iPhoner og opplevde det samme med ujevne mellomrom. Når jeg gikk over til å bruke bare den ene telefonen opplever jeg dette veldig sjelden.

boppus

Sitat fra: jevel på mandag 15. august 2022, klokken 15:05
Om du bruker samme konto på begge mobilene så tipper jeg at det er årsak. Gjorde det samme her med to forskjellige iPhoner og opplevde det samme med ujevne mellomrom. Når jeg gikk over til å bruke bare den ene telefonen opplever jeg dette veldig sjelden.
Bra innspill, dette har ikke support nevnt (å jada, de har fått tyn). Den tidligere mobilen ligger forøvrig utladet i skuffen, så skulle (burde) ikke ha noen innvirkning? Fortsatt utlogging med svært ujevne mellomrom, ca hver 14. dag.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

jevel

Da er det neppe den. :D

Har du prøvd å logge deg aktivt av alle plasser du har vært logget inn og bare logge på den ene enheten? Evt. om du har no VPN-løsning på telefonen at du kan sette opp at MeMe alltid skal komme fra samme node?

Toalmar

Hos meg ble denne "Utforsk høydepunkter" plutselig borte uten at jeg kan fortelle hvordan for en god tid siden. Nå sist uke fikk jeg beskjed fra Mercedes support om å logge av slette app og installere den igjen pga ett problem med at kontakt med bilen fra app fungerte dårlig.
Da jeg gjorde dette kom denne "Utforsk høydepunkter" tilbake.
Håper den forsvinner igjen like greit som sit gang, helt plutselig  :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Jeg står i køen og venter jeg også.  :D

boppus

Sitat fra: boppus på tirsdag 16. august 2022, klokken 12:27
Sitat fra: jevel på mandag 15. august 2022, klokken 15:05
Om du bruker samme konto på begge mobilene så tipper jeg at det er årsak. Gjorde det samme her med to forskjellige iPhoner og opplevde det samme med ujevne mellomrom. Når jeg gikk over til å bruke bare den ene telefonen opplever jeg dette veldig sjelden.
Bra innspill, dette har ikke support nevnt (å jada, de har fått tyn). Den tidligere mobilen ligger forøvrig utladet i skuffen, så skulle (burde) ikke ha noen innvirkning? Fortsatt utlogging med svært ujevne mellomrom, ca hver 14. dag.

Jeg har ikke endret på noe men appen er nå stabil og fin.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA