Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dør åpner seg med full kraft

Startet av raypettersen, lørdag 06. august 2022, klokken 07:52

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Jeg finner det imponerende hvor fort døren går opp. Gi oss den hastigheten på bagasjeluken.
(For folk som ikke har sett dette. Be noen om en video)

geear

Ja, helt absurd. Men det er en stor flate som blir et stort vindfang, så motoren må være kraftig for å overvinne vind. Da det skjedde med min var jeg ganske irritert i kontakt med Tesla, var jo så drøyt at jeg er sikker på at den kunne kastet et av barna mine bortover. Det KNAKA i karmen/hengslene hvis ingen tok imot. De tok den heldigvis inn og fiksa det umiddelbart da vi kom hjem selv om de ikke hadde deler (skjedde selvfølgelig på ferie, vi hadde vel aldri en ferie uten nye feil på Model X-en.. 😆🤪).

prophan

Tror dette har kommet på mi  bil også. Noen som har prøvd å fikse det selv? Noen som vet hvilke deler som må skiftes og pris på dem?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Hodetelefoner

Dårlig kontakt / irr på kabler / motor.  Hvis du fikser det selv. Så legg ut litt bilder etc. Har ikke sett folk gjort dette selv før. Men ligger guide på hvordan bytte på tesla sine sider

K.Fosse

Skjedd hos meg også, sprøtt hvor mye kraft det er i den døra når den går i ninjamodus..

Hos oss var bilen akkurat for nærme gjerdet slik at døren gikk så vidt i toppbordet på gjerdet som resulterte i at litt lakk ble skrelt vekk. Vi fikk reparert lakkskaden også, men slik de la det frem var det ingen selvfølge at det ble dekket, så vet ikke om det er vanlig selv om det burde være på sin plass når det skyldes en dør som går amok.

Rævedilter

Her er ein fiks av dette der dei skifta motoren, men motoren fungerer jo, det er det jo ingen tvil om...
Satstar på å demontere motor og gjere reina alle kontakter på denne.

SuperSauen

Eg har demontert og rensa kontaktene på denne motoren. Det ser ut til å fungere no etter 2-3dager med test. Kanskje lurt å prøve ut før bytte av motor?
Framgangsmåte:
1. Demontere dørtrekk, klips pluss 4stk 10mm bolter.
2. Demontere den blanke firkanten, 4 8mm bolter.
3.Ta av kontakten og spray med ozonerens
4. Litt elektrorens på motorko rakten.
5. Montere sammen alt igjen.

Det vanskeligste er å få av dørtrekket.


Nerias

Samme har skjedd på passasjerdør hos meg...koster nesten NOK8300. Har 2018 modell, og dette er ikke garanti sak...utrolig dårlig kvalitet:-\

Ser ut som når garantien løper ut så kommer problemene på løpende bånd...

sjokomelk

Det kan ikke være overraskende at en 2,5 tonns SUV med 500hk, karosseri lagd av aluminium og full av high-tech vil være dyr å holde i drift? Kan sammenlignes med utgiftene du kan forvente på biler i samme prisklasse rundt 2 millioner - f.eks. BMW X6M, Audi SQ7 eller MB ML500 AMG. Model X er ikke like enkel som en 1974 Lada Niva.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

#24
Noen er bedre og verre enn andre, men at Model X samlet sett har kritikkverdig kvalitet må det gå an å innrømme.

Mange av bilene du henviser til har en million ganger mer komplisert oppbygging, både inni og uten, mer komplisert interiør og seter, mer komplisert understell, og totalt sett flere komponenter enn Model X, så selv om X har mye gamp, fancy dører og fancy GUI, så er det få bevegelige deler og el-drivlinja er superenkel i forhold til en fossilmotor og girkasse, som er makset ut på effekt. Allikevel klarer man ikke engang lage stikkakslinger som tåler normal bruk. Karosserisammensetningen er også mye simplere med så store toleranser som Tesla opererer med.

MXNO

Sitat fra: SuperSauen på onsdag 28. juni 2023, klokken 11:11Eg har demontert og rensa kontaktene på denne motoren. Det ser ut til å fungere no etter 2-3dager med test. Kanskje lurt å prøve ut før bytte av motor?
Framgangsmåte:
1. Demontere dørtrekk, klips pluss 4stk 10mm bolter.
2. Demontere den blanke firkanten, 4 8mm bolter.
3.Ta av kontakten og spray med ozonerens
4. Litt elektrorens på motorko rakten.
5. Montere sammen alt igjen.

Det vanskeligste er å få av dørtrekket.

Jeg opplever akkurat det samme problemet. Garantien har utløpt. Takk for at du la ut disse instruksjonene.

Hvordan fant du ut av hvordan du får av dørpanelet?

Kom du over noen videoer på nettet om hvordan man gjør dette?


Rævedilter

Hos meg rauk jo naturligvis ei overføring i toppen av motoren når dette skjedde, så eg koble ut driten til eg får tak i ny eller brukt.
Fungerer jo greit uten motor og.
Nokon som har deleummeret på motoren til høgre døra?

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Rævedilter

Takk, var inn på finndel.no men hadde ikkje delenummeret så fann den ikkje. Ikkje akkurat søkevennling når ein kkje har delenummer :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA