Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med bilen/feil

Startet av Torrottor, fredag 05. august 2022, klokken 20:22

« forrige - neste »

Torrottor

Noen som har erfaringer med EQB? Vi fikk vår EQB rett før ferien og reiste på bilferie som skulle vare i 4 uker. Etter 2 uker streiket Høyvoltsbatteriet. Har hatt lånebil siden - da det visstnok kan ta månedsvis å få bestilt og erstattet batteriet. Det var visstnok en isolasjonsfeil på batteriet. Noen som har opplevd lignende?
Mercedes EQB 300, 2022 modell
VW e-golf, 2017 modell

egleh

tror ikke det er så mange som har fått eqb, bestillingene åpnet vel i januar og med mindre man tar ferdigbygg tar det 3-4-5-6 måneder til utlevering... men eqa har samme drivlinje, og ikke sett mange rapporter om feil på den. eqc er vel også beslektet og den har fått svært gode tilbakemeldinger over tid.

Co-Axial

Fikk min EQB300 rett før Påske (bestilt 8 januar) kjørt 4000km, ikke hatt noen feil så langt på SW, batteri eller annet:+1:

Cala

Co-Axial,
Kan du forteller litt om din erfaring med bilen?

jalle

Hei, har også EQB, super bil for 7 :+1:
Super å kjøre, null feil. Kjørt snart 4000km.

Co-Axial

Siden det er min første elbil har jeg ikke så mye å sammenligne med. Men jeg er veldig fornøyd med bilen hittil. Fikk testen den på familietur til DK i sommer med 2 unger på under 3 år. 2 stk barnevogner, bagasje og reiseseng gikk perfekt inn bak uten å måtte laste noe mellom de 2 minste i baksetet. Energiforbruket var som forventet, men såklart det gikk litt ekstra i DK med motvind (12 s/m) og 120-140 Km/t.  Personlig hadde vi ikke bruk for de 2 ekstra setene bak. Men fordelen det gir, er å kunne skyve baksetene frem og tilbake. Er selv 190 og det å ha barnesete med base bak meg er ikke rett frem i alle biler. Her er det ikke noe problem og jeg har en kjøreposisjon som om jeg ikke skulle hatt noe bak meg å ta hensyn til. Har også hatt personer på 200 cm bak meg på tur uten problemer, da også takhøyden er lik i hele bilen. Det at den ikke har mulighet for hengerfeste var ikke et problem for meg, da jeg i de foregående 20 årene har hatt bil med det og ikke brukt det. Det jeg skal få satt på nå i vinter som jeg hadde bestilt med og jeg kjøpte den i dag er skvettlapper forran, da den drar en del opp i vann og søle. En veldig fin ting ang. det er at døren går helt ned til chassiet, så du får ikke den kanten med skitt og møkk man fort kan få på buksebeinet når man går ut og inn av bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA