Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslabjørns tester av BYD Tang

Startet av elektro, fredag 05. august 2022, klokken 09:31

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: geear på torsdag 11. august 2022, klokken 10:17
Tenker at det er jobben hans å være til stede på slike ting, og få siste info, for å kunne tjene penger på det han driver med.

At han lar seg imponere er vel fordi Tesla gjør ganske mye annerledes enn alle de andre, og det er jo også derfor vi er veldig mange som har vært fanboys av andre merker, som har gått over til Tesla. Det er ikke fordi vi er fødte Tesla-fanboys, det er fordi de leverer et attraktivt produkt, men man blir ikke fanboy av en de grunn. Jeg velger det beste produktet for meg i markedet, enten det er fra BMW, Tesla eller BYD.

Nå er det ikke alle som er enig i at Tesla leverer et SÅ attraktivt produkt, da. Bilene har jevnt over bittelitt lavere forbruk enn de andre i sin klasse, og er raskere fra 0-100. Ellers er de jo egentlig ikke best på noe. *dukke* :)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Ingeniøren

#31
Synes det er veldig greit at vi nå har mange merker å velge mellom og at Tesla ikke tok hele markedet. De var tidlig ute med en bil som kunne erstatte de fossile men har gjort mange feil på veien og har fortsatt en kvalitet et stykke under biler fra Japan og Tyskland. Kunde behandlingen er heller ikke helt premium.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

geear

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 11. august 2022, klokken 20:39
Synes det er veldig greit at vi nå har mange merker å velge mellom og at Tesla ikke tok hele markedet. De var tidlig ute med en bil som kunne erstatte de fossile men har gjort mange feil på veien og har fortsatt en kvalitet et stykke under biler fra Japan og Tyskland. Kunde behandlingen er heller ikke helt premium.
Helt klart bra at vi har valgmuligheter, men jeg begriper ikke hvordan du, som ikke har eid en Tesla (i følge lista di?), gjentatte ganger, om igjen og om igjen, kan mene noe om kundebehandlingen. Jeg eier/har eid Audi/BMW/Volvo/VW etc., og selv om det er feilskjær hos Tesla, og tross å ha hatt en bil med ekstremt mye feil (Model X), så sitter jeg altså med BEDRE kundeopplevelse hos Tesla enn hos alle andre merkeforhandlere jeg har vært borti. Men det forutsetter nok at man er i stand til å takle endring og akseptere at de gjør ting annerledes enn andre. For eksempel så digger jeg at jeg bare booker time i app, og har hele dialogen der, kan endre time akkurat når det passer meg på døgnet, selv dagen før bilen skal inn kan jeg bare rebooke en uke frem. Det fungerer helt strålende. Booker jeg time i app hos Bertel O. Steen eller Møller, så er det bare katastrofe. De ringer uansett og spør om alt mulig vas og ingen av fordelene med en app-løsning blir brukt, det gir faktisk heller større ulemper enn å bare ringe direkte. Vil jeg endre noe må jeg ringe de, osv.

Jeg har til og med kundeerfaring hos Jaguar, riktig nok med et annet merke, og fikk tilbake bilen med riper etter en vannslange eller noe, og sure og jævlige polerte de det bort, men jeg gidder ikke sitte og spamme hele elbilforum med hvor dårlig Jaguar er av den grunn.

hELgenen

Det viktigste en kan gjøre som bilkjøper er å skaffe seg en bil som aldri feiler og har lange serviceintervall.

Service ved feil er pr def unødig tidsbruk.
Selvfølgelig hyggelig å få hjelp av fagfolk når man trenger det...men kan man slippe er det jo ennå bedre.

Her er en annen som er innkallt til årlig sjekk :

https://youtu.be/xxYHgVu5RxE

Vurderer en elbil

Sitat fra: geear på fredag 12. august 2022, klokken 14:22sitter jeg altså med BEDRE kundeopplevelse hos Tesla enn hos alle andre merkeforhandlere

Bra for deg, det, da.
Vi andre, som ikke har Tesla, får med oss fra media. Alle typer media. inkl. forum. Og på Teslaforum

Det som går igjen mye er den elendige kundebehandlingen.

Heldigvis for deg, gjelder det ikke deg.

Det gjelder ikke meg heller når jeg er der for å prøvekjøre biler.
Fossilbil

edyrli

Da har jeg fått sett alle videoene til teslabjørn. Det er ikke noe han sier som er feil og utfordringene med bilen merker jeg meg også. Bl.a dårlige langlys, software issues og høyt forbruk. Dette er allikevel ting som ikke plager meg i hverdagen. Lysene er kun problematiske i kurver på helt mørk veg, rekkevidden er god nok og softwaren lever jeg fint med. Konklusjonen hans er den samme som min. Det er ekstremt mye bil for pengene og andre sliter med å levere samme totalpakke med plass, rekkevidde, comfort, effekt og kvalitetsfølelse til samme pris. Jeg for min del hadde et absolutt krav at bilen måtte ha minst 6 seter og hengerfeste, da blir alternativene fort veldig få.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA