Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslabjørns tester av BYD Tang

Startet av elektro, fredag 05. august 2022, klokken 09:31

« forrige - neste »

geear

Han mente sikkert gesimshøyde...

Merkelig at han som er såpass oppegående teknisk ikke benytter muligheten til å følge opp saken på egenhånd.

Moas

Sitat fra: geear på tirsdag 09. august 2022, klokken 10:36
Han mente sikkert gesimshøyde...

Merkelig at han som er såpass oppegående teknisk ikke benytter muligheten til å følge opp saken på egenhånd.
Jeg prøvde å tipse han i kommentarfeltet, men han slettet det. Passet sikkert ikke sammen med agendaen for slike videoer. Husker han også skjelte ut en bank i en video fordi de ikke ville låne penger til han.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

hELgenen

Sitat fra: Moas på tirsdag 09. august 2022, klokken 11:16
Sitat fra: geear på tirsdag 09. august 2022, klokken 10:36
Han mente sikkert gesimshøyde...

Merkelig at han som er såpass oppegående teknisk ikke benytter muligheten til å følge opp saken på egenhånd.
Jeg prøvde å tipse han i kommentarfeltet, men han slettet det. Passet sikkert ikke sammen med agendaen for slike videoer. Husker han også skjelte ut en bank i en video fordi de ikke ville låne penger til han.

Ikke så relevant for denne tråden nei. Men jeg har fulgt han tidligere - ikke nå lenger.
Synes han ble litt for mye "høy på seg selv" for min smak, spesielt i live videoene.
De andre videoene som ikke er live har han jo klart å redigere seg inn i fokus for å si det slik, men følte etterhvert det ble litt mangel på objektivitet og nøytralitet på en del områder. Denne lånesaken ble litt for personlig etter min smak - det samme med å legge ut bilde av barnet sitt slik han gjør. Ser at andre influensere også gjør slikt, men for meg blir dette litt panikk artet fisking etter klikk. Har også fulgt Munro i lang tid - men nå synes jeg det begynner å bli ekstremt mye fokus på å gjøre penger på youtube fra den kanten også. Reklame i videoene og etterhvert litt tendenser til å gjøre Sandy til en kult figur i hele serien (han spiller jo velvillig med og ser ut til å like å bli håndtert som en kjendis).

Litt synd at fokuset dras vekk fra bil og biltesting hos stadig flere youtubere,Kris Rifa har jo også begynt i samme sporet. Jeg forstår jo at de må tjene noen kroner - men personlig liker jeg disse som har dette som en hobby og ikke har dratt det så langt at man er avhengig av inntekten...da bikker det dessverre over for min del.......

BYD tang ble dog testet lovlig sent av Bjørn - faktisk uvettig sent. Vet ikke helt om det var noen spesiell grunn til det - men nå er det gjort...



Daniel_0007

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 09. august 2022, klokken 14:20
Sitat fra: Moas på tirsdag 09. august 2022, klokken 11:16
Sitat fra: geear på tirsdag 09. august 2022, klokken 10:36
Han mente sikkert gesimshøyde...

Merkelig at han som er såpass oppegående teknisk ikke benytter muligheten til å følge opp saken på egenhånd.
Jeg prøvde å tipse han i kommentarfeltet, men han slettet det. Passet sikkert ikke sammen med agendaen for slike videoer. Husker han også skjelte ut en bank i en video fordi de ikke ville låne penger til han.

Ikke så relevant for denne tråden nei. Men jeg har fulgt han tidligere - ikke nå lenger.
Synes han ble litt for mye "høy på seg selv" for min smak, spesielt i live videoene.
De andre videoene som ikke er live har han jo klart å redigere seg inn i fokus for å si det slik, men følte etterhvert det ble litt mangel på objektivitet og nøytralitet på en del områder. Denne lånesaken ble litt for personlig etter min smak - det samme med å legge ut bilde av barnet sitt slik han gjør. Ser at andre influensere også gjør slikt, men for meg blir dette litt panikk artet fisking etter klikk. Har også fulgt Munro i lang tid - men nå synes jeg det begynner å bli ekstremt mye fokus på å gjøre penger på youtube fra den kanten også. Reklame i videoene og etterhvert litt tendenser til å gjøre Sandy til en kult figur i hele serien (han spiller jo velvillig med og ser ut til å like å bli håndtert som en kjendis).

Litt synd at fokuset dras vekk fra bil og biltesting hos stadig flere youtubere,Kris Rifa har jo også begynt i samme sporet. Jeg forstår jo at de må tjene noen kroner - men personlig liker jeg disse som har dette som en hobby og ikke har dratt det så langt at man er avhengig av inntekten...da bikker det dessverre over for min del.......

BYD tang ble dog testet lovlig sent av Bjørn - faktisk uvettig sent. Vet ikke helt om det var noen spesiell grunn til det - men nå er det gjort...

Han har jo sagt flere ganger at han ikke fikk teste tang fordi han har harselert med software på kinesiske biler før om det stemmer vet jeg ikke.
Syns egentlig generelt sett han er alltid sen med å teste nye biler og heller opptatt av å teste Teslaer fra Markus bil selv om han har kjørt det samme testene flere ganger før, er f.eks minimale forskjeller mellom en 2021 model 3 og 2022 model 3, han gidder f.eks ikke å teste alle stellantis bilene fordi han sier de er så like men å teste samme tesla om igjen det gidder han, vet tesla ligger i brukernavnet hans men syns han bør være litt mer subjektiv og ikke helt tesla fan boy samme med munro og.
Model 3 2019 LR Rwd

hELgenen

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. august 2022, klokken 14:28
Han har jo sagt flere ganger at han ikke fikk teste tang fordi han har harselert med software på kinesiske biler før om det stemmer vet jeg ikke.

Morsomt - ble så nysgjerrig at jeg måtte google han opp og fant siste BYD testen der han gjør akkurat det ja...Så ikke hele videoen, men fikk med meg dette.

Dette med å snu info skjermen er jo genialt mener nå jeg - og jeg har faktisk øynene horisontalt på hodet slik Bjørn har også.....

Spesielt nyttig når man ønsker å se mest mulig av kartet på ruten man kjører...ofte planlegger jeg stopp på den måten at jeg kikker frem på ruten i kartet......

Synes det er mye elbil for pengene i en BYD, og hadde den hatt lange service intervall og kom med litt småfix på software ville jeg nok lett kunne valgt den istedenfor en E-tron f.eks....


Faktisk

geear

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. august 2022, klokken 14:28
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 09. august 2022, klokken 14:20
Sitat fra: Moas på tirsdag 09. august 2022, klokken 11:16
Sitat fra: geear på tirsdag 09. august 2022, klokken 10:36
Han mente sikkert gesimshøyde...

Merkelig at han som er såpass oppegående teknisk ikke benytter muligheten til å følge opp saken på egenhånd.
Jeg prøvde å tipse han i kommentarfeltet, men han slettet det. Passet sikkert ikke sammen med agendaen for slike videoer. Husker han også skjelte ut en bank i en video fordi de ikke ville låne penger til han.

Ikke så relevant for denne tråden nei. Men jeg har fulgt han tidligere - ikke nå lenger.
Synes han ble litt for mye "høy på seg selv" for min smak, spesielt i live videoene.
De andre videoene som ikke er live har han jo klart å redigere seg inn i fokus for å si det slik, men følte etterhvert det ble litt mangel på objektivitet og nøytralitet på en del områder. Denne lånesaken ble litt for personlig etter min smak - det samme med å legge ut bilde av barnet sitt slik han gjør. Ser at andre influensere også gjør slikt, men for meg blir dette litt panikk artet fisking etter klikk. Har også fulgt Munro i lang tid - men nå synes jeg det begynner å bli ekstremt mye fokus på å gjøre penger på youtube fra den kanten også. Reklame i videoene og etterhvert litt tendenser til å gjøre Sandy til en kult figur i hele serien (han spiller jo velvillig med og ser ut til å like å bli håndtert som en kjendis).

Litt synd at fokuset dras vekk fra bil og biltesting hos stadig flere youtubere,Kris Rifa har jo også begynt i samme sporet. Jeg forstår jo at de må tjene noen kroner - men personlig liker jeg disse som har dette som en hobby og ikke har dratt det så langt at man er avhengig av inntekten...da bikker det dessverre over for min del.......

BYD tang ble dog testet lovlig sent av Bjørn - faktisk uvettig sent. Vet ikke helt om det var noen spesiell grunn til det - men nå er det gjort...

Han har jo sagt flere ganger at han ikke fikk teste tang fordi han har harselert med software på kinesiske biler før om det stemmer vet jeg ikke.
Syns egentlig generelt sett han er alltid sen med å teste nye biler og heller opptatt av å teste Teslaer fra Markus bil selv om han har kjørt det samme testene flere ganger før, er f.eks minimale forskjeller mellom en 2021 model 3 og 2022 model 3, han gidder f.eks ikke å teste alle stellantis bilene fordi han sier de er så like men å teste samme tesla om igjen det gidder han, vet tesla ligger i brukernavnet hans men syns han bør være litt mer subjektiv og ikke helt tesla fan boy samme med munro og.
Hvilket brukernavn? Han kaller seg vel bare Bjørn Nyland?

Munro er vel iallfall ikke Tesla fanboy, han var kjempestor kritiker for noen år siden..

hELgenen

Munro er ekstrem Tesla fanboy nå.

Han var ikke det før,men han er frelst nå.

https://youtu.be/YTfonUq8jy8

elektro

Har et noe ambivalent forhold til Teslabjørn etterhvert, men er likevel interessert i videoene hans. Dels fordi de er underholdene og vellaget i all sin enkelhet, og fordi jeg får noe ut av dem ved å legge til mine egne erfaringer og observasjoner. Men også fordi jeg vet mange tror blindt på det han sier og «forsker» seg frem til. Man kan spore mange oppfatninger om forskjellige elbiler tilbake til den kanalen.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 09. august 2022, klokken 23:15
Munro er ekstrem Tesla fanboy nå.

Han var ikke det før,men han er frelst nå.

Så man blir fanboy så fort man uttaler seg positivt om Tesla? Det kan ikke være at Tesla har begynt å lage bedre biler da? Munroe har kommet med mye berettiget kritikk til forskjellige biler, men også skryt. Da er han vel BMW fanboy og da?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. august 2022, klokken 09:00
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 09. august 2022, klokken 23:15
Munro er ekstrem Tesla fanboy nå.

Han var ikke det før,men han er frelst nå.

Så man blir fanboy så fort man uttaler seg positivt om Tesla? Det kan ikke være at Tesla har begynt å lage bedre biler da? Munroe har kommet med mye berettiget kritikk til forskjellige biler, men også skryt. Da er han vel BMW fanboy og da?

Nei - for å være fanboy må man nesten reise rundt på Tesla gatherings,eie en Tesla og måle alt opp mot Tesla. 
Det er det jeg legger i dette.  Tesla forsøker å kutte kostnader i alle ledd og forenkle der det er mulig. Noen mener det er litt overkill på enkelte områder, men Sandy Munro mener det er fantastisk fordi det vil gi produsenten økte marginer.  På mange områder vil forenkling også gi grunnlag for bedre driftsikkerhet og dette er også et fokusområde Sandy fremhever ofte. Men det er ingen automatikk at forenkling gir bedre kvalitet - det kan også tippe andre veien. Sandy gjør også egne vurderinger på input kostnader sett opp mot prisforlangende - og det var f.eks dette som fikk han til å kaste seg over en Rivian da han mente denne, på kjøpstidspunktet, var kraftig underpriset i forhold til de kvaliteter den hadde.   Sandy ble omfavnet av Tesla fanboys,han fikk møte Elon og gradvis har han gått over fra å komme med kritikk mot Tesla der kritikk var berittighet - til å være ganske tilbakeholden med kritikk.  For ca nøyaktig ett år siden var det så mye spekulasjon rundt Sandy og om han var objektiv at han følte han måtte selge alle aksjene han hadde i Tesla - det er i alle fall den historien jeg har lest på nett. Når folk stiller spørsmålstegn om du er objektivt eller ikke - og du blir nødt til å svare med å kvitte deg med sparepengene dine i et Tesla fond - vel så er det et klart tegn i mine øyne at her snakker vi om en person som virkelig er Tesla Fanboy. Så der har du en ganske så grei forklaring på hvorfor jeg hevder Sandy er en ekte Tesla Fanboy

geear

Som vanlig vrir du ting akkurat som det passer deg. Å dra fanboy-kortet er bare en elendig hersketeknikk, det slår beina under alle argument, selv om det overhodet ikke trenger å være noe som helst håndfast. Munro har vært i åpne krangler i media på grunn av sin krasse kritikk mot Tesla, designvalg og kvalitetskontrollen. Han kan selvfølgelig allikevel ha tro på selskapet og på elbil som produkt, og være interessert i å investere i TSLA, uten å være fanboy. Hvis du eier aksjer i Equinor er du neppe fanboy av selskapet av den grunn. Aner ikke hva slags bil du kjører, men anser du deg selv som fanboy av det bilmerket du har?

hELgenen

Sitat fra: geear på onsdag 10. august 2022, klokken 12:32
Som vanlig vrir du ting akkurat som det passer deg. Å dra fanboy-kortet er bare en elendig hersketeknikk, det slår beina under alle argument, selv om det overhodet ikke trenger å være noe som helst håndfast. Munro har vært i åpne krangler i media på grunn av sin krasse kritikk mot Tesla, designvalg og kvalitetskontrollen. Han kan selvfølgelig allikevel ha tro på selskapet og på elbil som produkt, og være interessert i å investere i TSLA, uten å være fanboy. Hvis du eier aksjer i Equinor er du neppe fanboy av selskapet av den grunn. Aner ikke hva slags bil du kjører, men anser du deg selv som fanboy av det bilmerket du har?

Jeg prøvde å avklare mer nøyaktig hva jeg legger i ordtrykket fanboy og hvorfor jeg brukte dette. Om noen føler at ordet er benyttet i feil kontekst så beklager jeg det.

Uansett...Både Tesla Bjørn og Sandy Munro er to influensere jeg ikke anser som helt objektive lenger. De er begge på jakt etter flere klikk og dette synes jeg går på bekostning av både innhold og objektivitet. Munro er vel den som virkelig har endret seg mest etter at de begynte med youtube.

Munro har vel ikke testet Byd Tang ennå så vidt jeg vet.


RJK

Sitat fra: hELgenen på onsdag 10. august 2022, klokken 09:56
Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. august 2022, klokken 09:00
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 09. august 2022, klokken 23:15
Munro er ekstrem Tesla fanboy nå.

Han var ikke det før,men han er frelst nå.

Så man blir fanboy så fort man uttaler seg positivt om Tesla? Det kan ikke være at Tesla har begynt å lage bedre biler da? Munroe har kommet med mye berettiget kritikk til forskjellige biler, men også skryt. Da er han vel BMW fanboy og da?

Nei - for å være fanboy må man nesten reise rundt på Tesla gatherings,eie en Tesla og måle alt opp mot Tesla. 
Det er det jeg legger i dette.  Tesla forsøker å kutte kostnader i alle ledd og forenkle der det er mulig. Noen mener det er litt overkill på enkelte områder, men Sandy Munro mener det er fantastisk fordi det vil gi produsenten økte marginer.  På mange områder vil forenkling også gi grunnlag for bedre driftsikkerhet og dette er også et fokusområde Sandy fremhever ofte. Men det er ingen automatikk at forenkling gir bedre kvalitet - det kan også tippe andre veien. Sandy gjør også egne vurderinger på input kostnader sett opp mot prisforlangende - og det var f.eks dette som fikk han til å kaste seg over en Rivian da han mente denne, på kjøpstidspunktet, var kraftig underpriset i forhold til de kvaliteter den hadde.   Sandy ble omfavnet av Tesla fanboys,han fikk møte Elon og gradvis har han gått over fra å komme med kritikk mot Tesla der kritikk var berittighet - til å være ganske tilbakeholden med kritikk.  For ca nøyaktig ett år siden var det så mye spekulasjon rundt Sandy og om han var objektiv at han følte han måtte selge alle aksjene han hadde i Tesla - det er i alle fall den historien jeg har lest på nett. Når folk stiller spørsmålstegn om du er objektivt eller ikke - og du blir nødt til å svare med å kvitte deg med sparepengene dine i et Tesla fond - vel så er det et klart tegn i mine øyne at her snakker vi om en person som virkelig er Tesla Fanboy. Så der har du en ganske så grei forklaring på hvorfor jeg hevder Sandy er en ekte Tesla Fanboy
Jeg har sett den videoen der han forklarer hvorfor han solgte sine Tesla-aksjer. Ja, det var en reaksjon pga at mange mente han ikke kunne være nøytral. Han valgte derfor å selge aksjene, selv om han har tro på aksjene, for at det ikke skulle være et tema.

Fyren kan investere dem i mye annet, som og kan gi god avkastning. Men han valgte å gjøre det for å kunne stå frem som uhildet og ikke være en som prater opp kurs på egne aksjer.

Jeg kaller det å være ryddig. Fjern alt som kan gi tvil, da det å være uhildet er viktigere enn noen aksjeposter i et selskap han følger med på og vurderer biler av.

Jan Christian Vestre, vår nye næringsminister, er mangemillionær med eget selskap innen møbler. Det er selvsagt for mye forlangt at han selger seg ut av sitt eget selskap, men han har gått ut av driften for å ikke kunne beskyldes for å blande rollene, og er nå passiv eier. Det og fremstår som ryddig.

Å vri det slik du velger å gjøre her, er som å komme med slag under beltestedet, og det fremstår som skittent spill. Jeg skal selvsagt ikke nekte deg for å fremstå som du nå gjør, bare peker på at dette slår rett tilbake på deg selv.

Eller hva mener du disse burde gjøre? Vise fingrene til kritikken og ture frem, eller ta hensyn til kritikken, og gjøre det som folk flest kaller en fornuftig og nødvendig avgjørelse, og dermed stilne kritikken ved å ta vekk årsaken til kritikken?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hELgenen

Sitat fra: RJK på onsdag 10. august 2022, klokken 15:46
Sitat fra: hELgenen på onsdag 10. august 2022, klokken 09:56
Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. august 2022, klokken 09:00
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 09. august 2022, klokken 23:15
Munro er ekstrem Tesla fanboy nå.

Han var ikke det før,men han er frelst nå.

Så man blir fanboy så fort man uttaler seg positivt om Tesla? Det kan ikke være at Tesla har begynt å lage bedre biler da? Munroe har kommet med mye berettiget kritikk til forskjellige biler, men også skryt. Da er han vel BMW fanboy og da?

Nei - for å være fanboy må man nesten reise rundt på Tesla gatherings,eie en Tesla og måle alt opp mot Tesla. 
Det er det jeg legger i dette.  Tesla forsøker å kutte kostnader i alle ledd og forenkle der det er mulig. Noen mener det er litt overkill på enkelte områder, men Sandy Munro mener det er fantastisk fordi det vil gi produsenten økte marginer.  På mange områder vil forenkling også gi grunnlag for bedre driftsikkerhet og dette er også et fokusområde Sandy fremhever ofte. Men det er ingen automatikk at forenkling gir bedre kvalitet - det kan også tippe andre veien. Sandy gjør også egne vurderinger på input kostnader sett opp mot prisforlangende - og det var f.eks dette som fikk han til å kaste seg over en Rivian da han mente denne, på kjøpstidspunktet, var kraftig underpriset i forhold til de kvaliteter den hadde.   Sandy ble omfavnet av Tesla fanboys,han fikk møte Elon og gradvis har han gått over fra å komme med kritikk mot Tesla der kritikk var berittighet - til å være ganske tilbakeholden med kritikk.  For ca nøyaktig ett år siden var det så mye spekulasjon rundt Sandy og om han var objektiv at han følte han måtte selge alle aksjene han hadde i Tesla - det er i alle fall den historien jeg har lest på nett. Når folk stiller spørsmålstegn om du er objektivt eller ikke - og du blir nødt til å svare med å kvitte deg med sparepengene dine i et Tesla fond - vel så er det et klart tegn i mine øyne at her snakker vi om en person som virkelig er Tesla Fanboy. Så der har du en ganske så grei forklaring på hvorfor jeg hevder Sandy er en ekte Tesla Fanboy
Jeg har sett den videoen der han forklarer hvorfor han solgte sine Tesla-aksjer. Ja, det var en reaksjon pga at mange mente han ikke kunne være nøytral. Han valgte derfor å selge aksjene, selv om han har tro på aksjene, for at det ikke skulle være et tema.

Fyren kan investere dem i mye annet, som og kan gi god avkastning. Men han valgte å gjøre det for å kunne stå frem som uhildet og ikke være en som prater opp kurs på egne aksjer.

Jeg kaller det å være ryddig. Fjern alt som kan gi tvil, da det å være uhildet er viktigere enn noen aksjeposter i et selskap han følger med på og vurderer biler av.

Jan Christian Vestre, vår nye næringsminister, er mangemillionær med eget selskap innen møbler. Det er selvsagt for mye forlangt at han selger seg ut av sitt eget selskap, men han har gått ut av driften for å ikke kunne beskyldes for å blande rollene, og er nå passiv eier. Det og fremstår som ryddig.

Å vri det slik du velger å gjøre her, er som å komme med slag under beltestedet, og det fremstår som skittent spill. Jeg skal selvsagt ikke nekte deg for å fremstå som du nå gjør, bare peker på at dette slår rett tilbake på deg selv.

Eller hva mener du disse burde gjøre? Vise fingrene til kritikken og ture frem, eller ta hensyn til kritikken, og gjøre det som folk flest kaller en fornuftig og nødvendig avgjørelse, og dermed stilne kritikken ved å ta vekk årsaken til kritikken?

At Sandy elsker og lar seg stadig imponere av Tesla er jo noe han selv har sagt. Hvordan skal man da forholde seg til dette når mannen i tillegg reiser land og strand rundt til ulike Tesla events og sammenligner alle biler mot Tesla? Er han da objektiv? I mine øyne ikke. Men nå blir det mange sure miner her føler jeg så stopper denne diskusjonen om dette nå. 

Tråden omhandler Byd Tang som visstnok kommer med større batteri og for alt jeg vet,ny software i 2023?

Jeg skal i alle fall følge med på Byd videre og er spent på den nye modellen

geear

Tenker at det er jobben hans å være til stede på slike ting, og få siste info, for å kunne tjene penger på det han driver med.

At han lar seg imponere er vel fordi Tesla gjør ganske mye annerledes enn alle de andre, og det er jo også derfor vi er veldig mange som har vært fanboys av andre merker, som har gått over til Tesla. Det er ikke fordi vi er fødte Tesla-fanboys, det er fordi de leverer et attraktivt produkt, men man blir ikke fanboy av en de grunn. Jeg velger det beste produktet for meg i markedet, enten det er fra BMW, Tesla eller BYD.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA