Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rar dekkslitasje

Startet av Gusse, lørdag 22. oktober 2022, klokken 10:47

« forrige - neste »

geear

Jeg hadde garantireparasjoner for hundretusener på min, uten feil på batteri eller drivuniter. Selv om noe hadde blitt droppet eller erstattet av brukte deler og skruing i garasjen, så var det rimelig uaktuelt å eie en slik X uten garanti.  >:( håper du er heldigere..

kodax

For oss som har versjonen etter din, @geear, så er det kanskje lov å håpe på at det er litt mindre feil som dukker opp. Hvordan er kjørestilen din @Gusse?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Gusse

Sitat fra: kodax på mandag 31. oktober 2022, klokken 18:56
For oss som har versjonen etter din, @geear, så er det kanskje lov å håpe på at det er litt mindre feil som dukker opp. Hvordan er kjørestilen din @Gusse?
Er en forholdsvis lite agressiv sjåfør. Kan dra på litt ved forbikjøring, ellers ligger jeg å subber med resten😬

Gusse

Fikk forøvrig bekreftet kostnadsfri reperasjon fra Tesla.
Men hva med to utslitte dekk og gjennomgangskost. hos 3.part?

turfsurf

Sitat fra: geear på mandag 31. oktober 2022, klokken 18:18
Jeg hadde garantireparasjoner for hundretusener på min, uten feil på batteri eller drivuniter. Selv om noe hadde blitt droppet eller erstattet av brukte deler og skruing i garasjen, så var det rimelig uaktuelt å eie en slik X uten garanti.
Samme opplevelse og samme konklusjon. Store SUVer generelt dyre å eie utenom garanti.

Kjører man veldig pent og er generelt forsiktig så slipper man kanskje unna en del.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA