Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dagens tips for å unngå kjøpesenterbulker

Startet av geear, mandag 01. august 2022, klokken 08:09

« forrige - neste »

geear

https://www.instagram.com/reel/CgU_X5FFCQz/

Og for de som ikke har Insta:

 [ You are not allowed to view this attachment ]  

:laugh: :laugh:

kodax

Alle biler burde ha en tykk fenderlist ala radiobiler på tivoli.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

paalsen


turfsurf

Sitat fra: kodax på mandag 01. august 2022, klokken 09:37
Alle biler burde ha en tykk fenderlist ala radiobiler på tivoli.
Blir dårlig aerodynamikk av slikt... Integrerte oppblåsbare kanskje?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Sitat fra: paalsen på mandag 01. august 2022, klokken 10:00
Tips for å unngå nærkontakt på ferge.

Riktignok hater jeg ferjer, men haha! 😂🤪 oppskrift på mikroriper både den og han på insta.
Er alltid nøye med parkeringen og står heller og passer på til alle har forlatt området. Og så gjør jeg det tydelig at jeg passer på at våre dører ikke går i andre sine biler når jeg åpner for ungene. Virker som det får komafolket til å kvikne til litt.

hELgenen

Sitat fra: geear på mandag 01. august 2022, klokken 14:06
Sitat fra: paalsen på mandag 01. august 2022, klokken 10:00
Tips for å unngå nærkontakt på ferge.

Riktignok hater jeg ferjer, men haha! 😂🤪 oppskrift på mikroriper både den og han på insta.
Er alltid nøye med parkeringen og står heller og passer på til alle har forlatt området. Og så gjør jeg det tydelig at jeg passer på at våre dører ikke går i andre sine biler når jeg åpner for ungene. Virker som det får komafolket til å kvikne til litt.

På båt er det lite en kan gjøre mhp å velge parkering med omhu..du blir jo tildelt en plass..og før du vet ordet av det har du en ripe fra veske eller bulk fra naboen. 

Er selv forsiktig og parkerer langt vekk fra andre der det er mulig..men.p bulker har jeg aldri helt blitt skånet fra. Noen mennesker er bare sløve og det har skjedd flere ganger når jeg sitter i bilen at folk kjører opp på siden,smeller opp døren og rett inn i vår bil...ofte med kommentaren : oi..jeg så ikke at det var noen der, når de ser at det sitter noen i bilen...

Nei,det burde være to p plasser å velge blant. En for de som er opptatt å ta vare på bilen,og en for alle andre

RJK

Sitat fra: geear på mandag 01. august 2022, klokken 14:06
Sitat fra: paalsen på mandag 01. august 2022, klokken 10:00
Tips for å unngå nærkontakt på ferge.

Riktignok hater jeg ferjer, men haha! 😂🤪 oppskrift på mikroriper både den og han på insta.
Er alltid nøye med parkeringen og står heller og passer på til alle har forlatt området. Og så gjør jeg det tydelig at jeg passer på at våre dører ikke går i andre sine biler når jeg åpner for ungene. Virker som det får komafolket til å kvikne til litt.
Heller noen mikroriper enn at en unge eller andre er uheldig og lager noen grovere riper. Eller opportunister med nøkkelknippe eller lignende, som ikke liker at andre har langt dyrere bil enn dem selv.

Ikke at jeg tror dette hjelper på så veldig mye annet ens egen psyke, selv om jeg kan se for meg at glidelåsen i en åpen jakke kanskje ikke lager ripe, men smeller av en boble i plasten i stedet. Uansett, man fjerner vel plasten før man kjører videre, så det er jo kun for tiden på båten.

Den badeleken kan riktignok stoppe skader fra en dør som smelles opp fra nabokjøretøyet, men det kan samtidig være nok til at det går en f..n i en eller annen, som da svarer med nøkkelknippet. Og da er man kanskje langt værre ute og kjører.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

I noen parkeringshus i Italia står det store plater av papp eller annet materiale langs veggen som man kan sette opp ved siden av bilen. Enkelt og effektivt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

paalsen



Får jo også slike magnetlister i masse ulike varianter.  Uansett så gjelder det å parkere lengst mulig unna inngangen, ikke ved siden av rustholker eller biler med barneseter eller annet som ikke føles bra. Føles det ikke trygt så kjør et annet sted (om mulig). Det har jeg gjort mange ganger.

Motorwatt

Kona hans ble flau, og gikk sin vei da mannen hennes pakket inn bilen i bobleplast. Jeg skjønner henne veldig godt. Dette grenser jo til hysteri, og for meg er bilen en bruksgjenstand. Riper og bulker er ikke verdens undergang, og fikses ofte raskt og billig hos "Smart Repair".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: paalsen på mandag 01. august 2022, klokken 23:14
Uansett så gjelder det å parkere lengst mulig unna inngangen, ikke ved siden av rustholker eller biler med barneseter eller annet som ikke føles bra. Føles det ikke trygt så kjør et annet sted (om mulig). Det har jeg gjort mange ganger.
Det funker fint i parkeringshus og p-plasser med mye ledig plass. Værre på ferger. Da gjør vi som andre påpeker her, blir ved bilen til andre har gått opp. Og går først ned.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. august 2022, klokken 01:32
Dette grenser jo til hysteri, og for meg er bilen en bruksgjenstand. Riper og bulker er ikke verdens undergang, og fikses ofte raskt og billig hos "Smart Repair".
Synes ikke det er hysteri jeg. Hvis folk har tid til det, så kan de vel gjøre det.

Hadde dog vurdert PPF hadde jeg vært så stresset for skader på lakken.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Magnus Hansen

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. august 2022, klokken 01:32
Kona hans ble flau, og gikk sin vei da mannen hennes pakket inn bilen i bobleplast. Jeg skjønner henne veldig godt. Dette grenser jo til hysteri, og for meg er bilen en bruksgjenstand. Riper og bulker er ikke verdens undergang, og fikses ofte raskt og billig hos "Smart Repair".

Hvis du hadde hatt så avslappet forhold til dette så kunne vel bare beholdt småbulkene og dratt over ripene med en lakkpenn. Det må jo være mulig å skjønne at tusenlapper på smart repair også er sure penger selv om det er mye billigere enn å lakke opp et større område.

hELgenen

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 02. august 2022, klokken 09:09
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. august 2022, klokken 01:32
Kona hans ble flau, og gikk sin vei da mannen hennes pakket inn bilen i bobleplast. Jeg skjønner henne veldig godt. Dette grenser jo til hysteri, og for meg er bilen en bruksgjenstand. Riper og bulker er ikke verdens undergang, og fikses ofte raskt og billig hos "Smart Repair".

Hvis du hadde hatt så avslappet forhold til dette så kunne vel bare beholdt småbulkene og dratt over ripene med en lakkpenn. Det må jo være mulig å skjønne at tusenlapper på smart repair også er sure penger selv om det er mye billigere enn å lakke opp et større område.

Den aller største irritasjonen er jo ikke pengene,men at man må bruke tid på å levere,hente og styre med dette for å få det fikset..

Jeg ønsker ikke å kjøre rundt i en herpet bil med riper og jeg ønsker heller ikke brenne bort energi på å få reparert det.

Derfor foretrekker jeg alltid biler hvor parkeringsskader ikke oppstår for lett.

Dessverre er det ikke noe produsentene tenker så mye på...snarere tvert imot da mye er lakkert eller laget med blank plast.

Den bilen som for meg har vært enklest å holde var bmw i3. Dessverre så sluttet jo bmw med denne.

geear

Sitat fra: hELgenen på mandag 01. august 2022, klokken 14:18
Sitat fra: geear på mandag 01. august 2022, klokken 14:06
Sitat fra: paalsen på mandag 01. august 2022, klokken 10:00
Tips for å unngå nærkontakt på ferge.

Riktignok hater jeg ferjer, men haha! 😂🤪 oppskrift på mikroriper både den og han på insta.
Er alltid nøye med parkeringen og står heller og passer på til alle har forlatt området. Og så gjør jeg det tydelig at jeg passer på at våre dører ikke går i andre sine biler når jeg åpner for ungene. Virker som det får komafolket til å kvikne til litt.

På båt er det lite en kan gjøre mhp å velge parkering med omhu..du blir jo tildelt en plass..og før du vet ordet av det har du en ripe fra veske eller bulk fra naboen. 

Er selv forsiktig og parkerer langt vekk fra andre der det er mulig..men.p bulker har jeg aldri helt blitt skånet fra. Noen mennesker er bare sløve og det har skjedd flere ganger når jeg sitter i bilen at folk kjører opp på siden,smeller opp døren og rett inn i vår bil...ofte med kommentaren : oi..jeg så ikke at det var noen der, når de ser at det sitter noen i bilen...

Nei,det burde være to p plasser å velge blant. En for de som er opptatt å ta vare på bilen,og en for alle andre
På ferjer man kjenner kan man velge oppstillingsfil slik at man er sikker på å komme oppe på åpent dekk (feks Arsvågen - Mortavika), der er det mye bedre plass (og man kommer som oftest raskere av).

På noen ferjer der man ikke kan styre hvor man kommer selv, så kan man allikevel stoppe en meter eller to tidligere, for å få naboene sine dører (iallfall sketchy biler) foran/bak egen bil, man kan velge hvor man plasserer seg sideveis osv. Litt vanskelig på danskebåten siden man ofte blir dirrigert, men man kan allikevel stå og passe på til alle har gått, i stedet for å surre bilen inn i bobleplast og lage mikroriper.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA