Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er alle eldre 2013-2017 modellene?

Startet av Joachim@sancon.no, lørdag 30. juli 2022, klokken 23:52

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Prøver å danne meg et fornuftig nivå å legge meg på i pris på min 2014 modell, men finner nesten ingen biler på Finn. Enten tenker jeg at de fleste bilene allerede er på høggern, eller så selger ikke folk bilene.

Vår bil skal på EU nå og har vel gått ca 50.000, og har nylig fått nye skiver og klosser rundt baut. Ellers er det vel ingenting feil med bilen jeg vet om, så litt overraskende om de andre bilene er på høggern allerede.

Sitter og forsøker å finne en rimelig grei priset 2020/2021 modell, da garanti frister, og jeg ikke orker å skru bil lenger. Litt av det som frister med 2020 modellen er at den er like enkel som gamle 2014 modellen og har fått en del lenger rekkevidde.

Noen som vet om bilene er begynt å ankomme høggern, eller er folk så fornøyd at de ikke selger?

Jejl

#1
Litt sent svar, men:

Har en tilsvarende bil som din, og etter det jeg har observert har disse steget i verdi i det siste.
Folk har oppdaget at dette er problemfrie biler med lite feil, og derfor beholder de vel bare bilen.

Siden bilen var ny så er vår bil påkostet ca 8 600 kr. Det inkluderer 3 stk eu-kontroller (tok akkurat 8 års- kontrollen uten anmerkninger) ca 10 hjulskift, 2 stk bremseskiver/klosser bak og 2 stk servicer, skifting av 2 stk hoved lyspærer og vindusviskere forran.

Noen få legges ut for salg, og etter det jeg har sett så selges de vanligvis raskt selv om de er priset på omtrent samme nivå som de gjorde for 4 år siden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA