Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2022.24

Startet av jokke, fredag 29. juli 2022, klokken 15:58

« forrige - neste »

jokke

Denne oppdateringen har en del nytt. Å kunne flytte blindsone visningen har jeg ventet på

https://www.notateslaapp.com/nb/programvare-oppdateringer/versjon/2022.24/utgivelsesnotater

Kim-

Enig, forferdelig plassering på blindsone kamera i dag.

Lurer på hvordan de løser profilene i skyen. Håper man bare skriver inn e-post og bekrefter på en push melding på telefonen.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: Kim- på fredag 29. juli 2022, klokken 18:27
Enig, forferdelig plassering på blindsone kamera i dag.

Lurer på hvordan de løser profilene i skyen. Håper man bare skriver inn e-post og bekrefter på en push melding på telefonen.
Klikk på linken og les om det. Forklares ganske bra:
https://www.notateslaapp.com/software-updates/upcoming-features/id/888/tesla-launches-cloud-profiles-in-2022-24
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jokke

Da rulles 2022.24.1 ut, får håpe denne er til alle og ikke bare en test

jlan

Sitat fra: Kim- på fredag 29. juli 2022, klokken 18:27
Enig, forferdelig plassering på blindsone kamera i dag.
Oppe til høyre kan vel fungere for høyreblink. Men for venstreblink burde det vært en egen skjerm. Kanskje noen kommer opp med en løsning hvor mobilen kan plasseres til venstre for rattet, og brukes som blindsoneskjerm?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

markusthorsen

Fikk nettopp melding om OTA og gledet meg til å flytte blindsone feeden, men fikk desverre "bare" 2022.20.8. Lite, om ingenting nytt...

Ser ut til at det kun er 5 heldige sjeler som har fått 2022.24.1
https://teslascope.com/teslapedia/software/2022.24.1

4 av disse hoppet rett fra 2022.20.6

Er det et system på disse tingene her eller er det mer eller mindre "random"? Har på sånn "advanced" eller hva det nå heter inne i menyen der, uten at jeg føler det har gitt meg ting vesentlig tidligere enn andre :) jaja, uansett kjekt at det tikker inn OTA i ny og ne

Sent from my BE2029 using Tapatalk


Handyman

Sitat fra: markusthorsen på onsdag 10. august 2022, klokken 22:43
Fikk nettopp melding om OTA og gledet meg til å flytte blindsone feeden, men fikk desverre "bare" 2022.20.8. Lite, om ingenting nytt...

Ser ut til at det kun er 5 heldige sjeler som har fått 2022.24.1
https://teslascope.com/teslapedia/software/2022.24.1

4 av disse hoppet rett fra 2022.20.6

Er det et system på disse tingene her eller er det mer eller mindre "random"? Har på sånn "advanced" eller hva det nå heter inne i menyen der, uten at jeg føler det har gitt meg ting vesentlig tidligere enn andre :) jaja, uansett kjekt at det tikker inn OTA i ny og ne
Det er nok en del flere enn de du viser til. De som ikke bruker 3-partsapper/programmer er ikke med i disse oversiktene.
Når det gjelder system, så er det nok det, men det er i så fall bare Tesla som kjenner sannheten. Ellers er det mest spekulasjon og placebo når det gjelder rekkefølgen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Otkristo


Contango

Nå må man vurdere å ha forskjellige tesla konti i familien....
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Syklist

https://electrek.co/2022/08/23/tesla-software-update-cloud-based-driver-profiles-goodies/

Begynner å bli skeptisk, ser gjerne at data heller er lagret lokalt i bilen.

At bilen bremser automatisk i stedet for regen når batteriet er fullt for å opprettholde enpedlalsølelsen er også "a step too far". Liker å ha kontroll over hva som skjer.  Litt færre oppdateringer med gimmicks og mer fokus på andre ting enn programvare kunne være på sin plass.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

svedman

Sitat fra: Syklist på onsdag 24. august 2022, klokken 09:35
https://electrek.co/2022/08/23/tesla-software-update-cloud-based-driver-profiles-goodies/

Begynner å bli skeptisk, ser gjerne at data heller er lagret lokalt i bilen.

At bilen bremser automatisk i stedet for regen når batteriet er fullt for å opprettholde enpedlalsølelsen er også "a step too far". Liker å ha kontroll over hva som skjer.  Litt færre oppdateringer med gimmicks og mer fokus på andre ting enn programvare kunne være på sin plass.

Begge disse nye funksjonene er valgfrie og må eksplisitt aktiveres, så du kan jo fortsette som før.

Personlig liker jeg meget godt at jeg skal kunne bruke enpedalskjøring også i kaldt vær og når batteriet er fullt, så smak og behag over hvilke funksjoner som er viktige for folk.
2021: Tesla Model Y LR AWD med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

Handyman

Sitat fra: Contango på onsdag 24. august 2022, klokken 08:21
Nå må man vurdere å ha forskjellige tesla konti i familien....
Hvorfor? Man kan jo ha flere sjåførprofiler på samme konto.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Ser ut som enpedalsskjøring bare er for nye S/X dessverre.
Avinstallering av spill er jo sikkert noe noen setter pris på.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

#13
SitatAvinstallering av spill er jo sikkert noe noen setter pris på.
Ja supert, og spesielt når den frigitte plassen kan brukes til noe fornuftig:

The new 2022.24.5 also includes a few small changes that are not documented in the release notes, like the ability to uninstall video games on the Tesla computer to free up space for others and timestamps on tire pressure readings.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Da er det bare å avinstallere når updaten kommer!
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA