Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Wall Connector effekt på IT-nett 3-fase

Startet av TeslaK, mandag 25. juli 2022, klokken 09:37

« forrige - neste »

TeslaK

På IT-nett gir Wall Connector kun 2/3 av utnyttbar effekt på 3-fase for Model S. 

På 32A blir det 230*32*1.73 = 8.5 kW

Jeg har stilt min inn på 16A for å begrense effekt toppene. Da skulle jeg trekke ca. 4.25 kW.

Men når jeg ser på forbruket i appen til strømselskapet mitt så trekker huset ca. 7 kW når jeg lader på natta. Virker som bilen trekker full trefase effekt 230*16*1.73=6.4 kW !

Andre som opplever det samme eller som kan forklare hva som skjer?

Med dagens strømpriser så er jo dette egentlig helt krise!
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Motorwatt

Krise er vel litt overdrevet. Regner med at du da går opp ett trinn, som kanskje koster deg rundt en hundrelapp pr måned. Nettleverandører har litt forskjellige priser, men ligger nok rundt der hvis du ikke er en storbruker.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TeslaK

Sitat fra: Motorwatt på mandag 25. juli 2022, klokken 09:48
Krise er vel litt overdrevet. Regner med at du da går opp ett trinn, som kanskje koster deg rundt en hundrelapp pr måned. Nettleverandører har litt forskjellige priser, men ligger nok rundt der hvis du ikke er en storbruker.

«Krisen» er at jeg betaler for 6.4 kW, men får kun 4.2 kW.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

TeslaK

#4
Hmm.. kan se ut som det er Model 3en som trekker mer. Var meg som har blingsa. Løsningen blir å skru ned ampere på Model 3.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

geear

I så fall stemmer det. Wall Connector 2 og 3 gir full 3-fase på IT, men det er kun 3 og Y som støtter det. Model S og X støtter det ikke...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA