Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dashcam?

Startet av Bigdrago, fredag 22. juli 2022, klokken 13:42

« forrige - neste »

Morten79

Skoda Enyaq 80X (2022)
Mitsubishi Outlander PHEV (2020)

Morten79

#31
Forumet her krangler no veldig på å legge ved bilder nå.  Enten ugyldig bilde, selv om filtypen tidligere har gått fint, og masse andre meldinger og sikkerhetsting som gjør det umulig.  Gir opp. Kanskje dette går.

Det Gikk.  Legg merke til at bilskilt som reflekterer blir uleselige. Andre ganger går det bra. Handler om vinkel på skilt, lys og kamera.
Skoda Enyaq 80X (2022)
Mitsubishi Outlander PHEV (2020)

VoltWay

Jeg har ikke fulgt med i dashcamtråder, men får du bilde der du kan lese bilskilt i den type omgivelser med andre kamera?

Løsningen er genial, så litt dumt at en ikke har alternativ for bedre kamera. Kanskje det kommer på sikt.

Morten79

Jeg har inntrykk av at Blackvue DR900pluss (4k) og DR750 PLUS (HD) er en del bedre på akkurat dette.
Pluss utgaven har forbedringer på akkurat dette med motlys, kontrast og har tilsynelatende med sensitivt kamera slik at det er bedre når det er mørkt. Er flere videoer av dem som viser det.
Min erfaring av videoene er at DR750 gir mer detaljer generelt(skog, gress, asfalt) enn 900, tross at den har lavere oppløsning. Også litt bedre om natten.  Mens DR900 er vesentlig bedre på skilt, tekst og sånn informasjon pga mye øyere oppløsning. Mens gress, skog og sånt blir mer grøtete. 

Baksiden av medaljen er jo at de koster 2 til 3 ganger så mye som Fitcamx, og krever strømledning som må kables enten ned til sikringen, 12v batteriet eller et batteri el usb kontakt.


Skoda Enyaq 80X (2022)
Mitsubishi Outlander PHEV (2020)

Kav2

Sitat fra: Morten79 på fredag 28. oktober 2022, klokken 14:16
Jeg har inntrykk av at Blackvue DR900pluss (4k) og DR750 PLUS (HD) er en del bedre på akkurat dette.
Pluss utgaven har forbedringer på akkurat dette med motlys, kontrast og har tilsynelatende med sensitivt kamera slik at det er bedre når det er mørkt. Er flere videoer av dem som viser det.
Min erfaring av videoene er at DR750 gir mer detaljer generelt(skog, gress, asfalt) enn 900, tross at den har lavere oppløsning. Også litt bedre om natten.  Mens DR900 er vesentlig bedre på skilt, tekst og sånn informasjon pga mye øyere oppløsning. Mens gress, skog og sånt blir mer grøtete. 

Baksiden av medaljen er jo at de koster 2 til 3 ganger så mye som Fitcamx, og krever strømledning som må kables enten ned til sikringen, 12v batteriet eller et batteri el usb kontakt.

Jeg betalte ca 4000 for mitt blackvue-kamera. Relativ enkel installasjon. Jeg har kamera foran og bak, og dessuten parkeringsmodus. Kunne ikke falle meg inn å ikke ha parkeringsmodus. I løpet av de siste fem årene har jeg blitt utsatt for 3 skader på parkert bil. Hadde bare dashcam i ett tilfelle, men bare det tilfellet sparte meg for 8000 kr.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

Bigdrago

Det står jo at fitcam støtter parking mode.
Parking mode: Hard wire to fuse box(Contact us to buy a fuse box cable)
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

oiqbal

#36
Fitcamx er nå på tilbud på deres offisielle butikk på Aliexpress: https://www.aliexpress.com/item/1005002564541984.html?spm=a2g0o.cart.0.0.7ec838daCqmAWn&mp=1.

Kjøpte frontkamera (Plug & Play), som kostet omtrent 1700kr inkl. frakt & moms. Velg VW Model B Black/ Grey for ENYAQ!
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Bigdrago

Sitat fra: Kav2 på lørdag 29. oktober 2022, klokken 07:57
Sitat fra: Morten79 på fredag 28. oktober 2022, klokken 14:16
Jeg har inntrykk av at Blackvue DR900pluss (4k) og DR750 PLUS (HD) er en del bedre på akkurat dette.
Pluss utgaven har forbedringer på akkurat dette med motlys, kontrast og har tilsynelatende med sensitivt kamera slik at det er bedre når det er mørkt. Er flere videoer av dem som viser det.
Min erfaring av videoene er at DR750 gir mer detaljer generelt(skog, gress, asfalt) enn 900, tross at den har lavere oppløsning. Også litt bedre om natten.  Mens DR900 er vesentlig bedre på skilt, tekst og sånn informasjon pga mye øyere oppløsning. Mens gress, skog og sånt blir mer grøtete. 

Baksiden av medaljen er jo at de koster 2 til 3 ganger så mye som Fitcamx, og krever strømledning som må kables enten ned til sikringen, 12v batteriet eller et batteri el usb kontakt.

Jeg betalte ca 4000 for mitt blackvue-kamera. Relativ enkel installasjon. Jeg har kamera foran og bak, og dessuten parkeringsmodus. Kunne ikke falle meg inn å ikke ha parkeringsmodus. I løpet av de siste fem årene har jeg blitt utsatt for 3 skader på parkert bil. Hadde bare dashcam i ett tilfelle, men bare det tilfellet sparte meg for 8000 kr.

Blackvue ser og bra ut. Men leit ingen tilbyr 4 kanaler (front, bak, venstre, høyre) :/
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

TB

Montere to kamera, med to kanaler hver?
Da vil det ikke være singel point of failure..
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Bigdrago

Har bestilt fitcamx pakken med 4k kamera foran og kamera bak :D
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Supernullet

Sitat fra: Bigdrago på fredag 10. mars 2023, klokken 22:50
Har bestilt fitcamx pakken med 4k kamera foran og kamera bak :D

Gi et ord når du har installert. Da tenker jeg både på hvordan det gikk med installasjon av front-enheten med strømtilkobling og kabelføring til bak-kameraet, parkeringsmode og strømforbruk når denne står på over tid (hvis parkeringsmode er med?), lagring av bildedata og billedkvalitet, tilkobling til bilens wifi og overføring til app, samt kvalitetsinntrykk generelt. Jeg tenker på å kjøpe det samme...
2022  ŠKODA Enyaq iV 80x  (standard SUV-versjon)  -  Race Blue Metallic
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

Bigdrago

Bestilte med parkingmode. Fikk med et ledningsnett som tyvkobles inn på sikringene👍 ser veldig bra ut.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Bigdrago

#42
Brukte 20min på installere frontkamera med hurtigtilkobling til strøm.

Ved ledig tid kobler jeg til strøm fra sikringsboks (fulgte med egne kabler) og bakkamera.

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA