Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Redigering i TM3forumet.

Startet av Elbilforum admin, tirsdag 19. juli 2022, klokken 13:37

« forrige - neste »

Elbilforum admin

På oppfordring så har jeg tatt ut "alle" tråder om dekk, hjul og felg i et eget underforum i TM3forumet.

Er dette en god ide med hensyn til de andre bilene, eller skal man lage et eget forum for dette og dele det i to underforum, da utfordringene for S og X, samt for Y og 3 antar jeg er de samme.

Innspill i sommervarmen mottas med takk!

God sommer!

Moderator
Elbilforum

Motorwatt

TMS har allerede et underforum "En liten dekk og felgguide". Liten er en underdrivelse da den har over 707.000 visninger (!). Endel TMX har også havnet der. Da er det vel kanskje bare en opprydding og omdøping som gjenstår? Bra tiltak.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Det dukker stadig opp nye tråder om hjul, dekk og felger for alle modeller. Jeg tror man like gjerne kunne samlet alle trådene om temaet i en egen seksjon rett under "Tesla" på samme måte som "Lading av Tesla" og "Tesla SW og AP". Noen tråder er generelle og er aktuelle for alle modeller, men de ulike modellene har forskjellige krav til felger og dekk, og man kan opprette underforum for de ulike modellene her dersom det er behov. Det er også variasjoner innen de samme modellene. Lading og SW er heller ikke likt for alle modellene, men ligger likevel i samme seksjon.
Jeg har ingen sterke meninger om organiseringen, og underforum for hver modell vil helt sikkert også fungere.
Hvis man oppretter underforum for de enkelte modellene for "Hjul, dekk og felg", vil det kanskje fort bli den samme diskusjonen for andre seksjoner også?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Underforum rett under Tesla og tråder for hver modell høres greit ut...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Elbilforum admin

Takker for innspill, det gjør det lettere å redigere forumet slik at så mange av brukeren som mulig føler seg hjemme.

Sitat fra: turfsurf på torsdag 21. juli 2022, klokken 10:56
Underforum rett under Tesla og tråder for hver modell høres greit ut...

Og takk for innspill @turfsurf, men jeg ser ikke helt hvordan jeg kan få det til det du skisserer. 
Underforum om dekk, hjul og felg under Tesla er enkelt, men tråder for hver modell i det forumet blir ikke funksjonelt.
Mener du imidlertid underforum for hver modell, så vi kan plassere trådene i, så er jeg med.

Med en løsning med et hovedforum og fire underforum, så kan tråder som tar opp fellesspørsmål plasseres i hovedforumet og spesifike tråder plasseres i underforumene.  Det er en logisk tilnærming.

Så er det en tråd i S-forumet som er stiky og som fanger opp mye av det de andre forumene har spredd over alt.
Det er denne:  https://elbilforum.no/index.php?topic=12415.0
Skal den bli liggende, da det sikker er mange som vet hvor den tråden er, eller det en ide å flytte den også over til S sitt dekkforum?

Handyman

Sitat fra: Elbilforum admin på torsdag 21. juli 2022, klokken 12:21
Med en løsning med et hovedforum og fire underforum, så kan tråder som tar opp fellesspørsmål plasseres i hovedforumet og spesifike tråder plasseres i underforumene.  Det er en logisk tilnærming.
God plan!
Sitat fra: Elbilforum admin på torsdag 21. juli 2022, klokken 12:21
Så er det en tråd i S-forumet som er stiky og som fanger opp mye av det de andre forumene har spredd over alt.
Det er denne:  https://elbilforum.no/index.php?topic=12415.0
Skal den bli liggende, da det sikker er mange som vet hvor den tråden er, eller det en ide å flytte den også over til S sitt dekkforum?
Tenker at den kan flyttes slik du skisserer. De som er på jakt etter den vil jo se hvor den er flyttet (admin melding med link).
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Elbilforum admin på torsdag 21. juli 2022, klokken 12:21
Takker for innspill, det gjør det lettere å redigere forumet slik at så mange av brukeren som mulig føler seg hjemme.

Sitat fra: turfsurf på torsdag 21. juli 2022, klokken 10:56
Underforum rett under Tesla og tråder for hver modell høres greit ut...

Og takk for innspill @turfsurf, men jeg ser ikke helt hvordan jeg kan få det til det du skisserer. 
Underforum om dekk, hjul og felg under Tesla er enkelt, men tråder for hver modell i det forumet blir ikke funksjonelt.
Nei, jeg tenker at det blir ikke så mange tråder om dekk og felger for Tesla at det ikke kan holdes ryddig stort sett av medlemmene selv + litt lett moderering.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Elbilforum admin

Da vurderer jeg meg ferdig med å trekke ut tråder om dekk, felg og hjul fra S, X, 3 og Y forumene.

Dersom jeg har oversett noe som bør flyttes, eller har flyttet noe som ikke naturlig ligger der det er plassert, så bruk "Raporter til moderator" "knappen" og gi uttrykk for hva du mener er en bedre løsning.

MVH
Moderator

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA